Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 757 ggr
Fantasy
0

Etik & Moral!

Hur tycker ni!

Om man som betalande hyresgäst i ett inackorderingsstall, ber stallägaren vid uppsägning av platsen att denne inte pratar om uppsägning och varför till de andra hyresgästerna. Óch denne ialla fall sprider information om uppsägningen, hur skulle ni reagera.

Vill gärna veta hur andra har det i sitt stall, då jag själv tycker att om jag hade ett inackorderingsstall, så tar man hänsyn tiil varje enskild hyresgäst i vissa ärenden.

CBA
0

Nu har jag bara stått i små stall där vi alla har varit goda vänner.

Men nog tycker jag att blir man ombedd att inte prata om det inför andra så ska man acceptera det…det är ju ändå upp till var och en hur mycket man vill berätta.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

1111
0

Den stallägaren har absolut gjort fel.

Fantasy
0

Tack för de svaren. Jag började undra om jag är för inskränkt eller nåt i den stilen.

gejsa
0

Ja, jag säger väl annorlunda som vanligt. Jag tycker att om någon frågar stallägaren varför den och den flyttar och det inte är något speciellt så varför ljuga? Jag menar om någon flyttar pga den vill ha ridhus tex. Tycker ni inte att man ska få säga det? Jag förstår inte ärligt talat vad det spelar för roll eg.

Sedan om det är skitsnack att det är pga osämja eller något och det är ett väldigt stort stall med många hästar. Ja, då kanske man inte ska sprida ut det. Förstår ni vad jag menar?

Fantasy
0

Just i nuskedet vill jag ej gå in på varför jag frågar er, ´men ibland kanske man behöver lite lugn och ro och man behöver inte en massa onödiga frågor runt omkring, varför  man har sagt upp sin plats. Jag bad uttryckligen om att jag ej ville att hon skulle prata med de andra. Det har inget med skitssnack och osämja att göra.

Det handlar väl lite om att man ska kunna lita på den som man betalar dyra pengar till. Jag är ju ialla fall kund till den som hyr ut stallet.

gejsa
0

Jo, du har ju skrivit om din häst så jag anar varför du har sagt upp dig. Men har du särskilt bett stallägaren om att inget säga så ska hon def inte göra det. Det är ju helt fel.

mazze
0

#0 Är du säker på att det är stallägaren?

lisette
0

jag tycker ändå man ska förstå att folk blir nyfikna och vill veta varför man ska flytta hästen. det är klart de undrar.

Fantasy
0

Det handlar  om personers integritet. alla behöver inte veta allt….  inlägget handlar om uppsägning av plats, inte flytta hästen. :-).

gejsa
0

Oj, då förstår jag vad du ska göra igen Fantasy. Stackars dig!

lisette
0

för mig är det iofs samma sak.. :D

Lorita
0

#9 jobbigt, det är ju svårt för stall ägaren att inte svara på en direkt fråga även om jag helt förstår att du inte vill att det ska komma ut. Synd överhuvudtaget att det kom ut att du sagt upp platsen, det blir ju en jobbig situation för dig nu.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning