Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 553 ggr
AusaBausa
0

God morgon 2 februari 2009

Så var vi inne i februari med snö o blåst…undrar om månaden fortsätter så här?

Snö vill jag gärna ha men inte blåst…ingen höjdare när man bor som vi, blir instängda på nolltid..:-(

I dag jobbar jag till 15.30 o sen hem o fixa pållarna och mat och sen ska jag på utvecklingssamtal på lillans förskola(får väl se hur hon sköter sig);-)

Ha en bra dag alla!

fridak
0

god morgon!

Ska snart skriva tenta om ögats sjukdomar. Har nog aldrig pluggat så mkt som till denna fast huvudet känns helt tomt.
Ska skriva upp min praktikplats sen och kolla lediga tider för att öva synundersökning.
Sen bär det av hemåt och senare blir det stall och pålle.

Här är det mest bara kallt och mörkt och tråkigt, ingen snö och jag tror inte det blåste så mycket heller. Men paddocken blir hård eftersom det ligger på någon minusgrad här, kanske tinar upp senare på dagen.

bell
0

God Morgon

Väntar på att lill killen ska klä på sig skolkläder sedan bär det av till skolan med de små barnen. '

Idag ska jag plugga, plugga plugga och rida Lillan. Ska bli intressant har diskuterat med min ridfröken o om jag rider henne 5-7 dagar i veckan så kanske hon kan ta henne på vidarutbildning i mars :)

Njut av livet idag kommer aldrig tillbaka Cool

Glader
0

Godmorgon !

Är hemma från skolan idag. Är as förkyld .. feber, ont i halsen och hosar som en galning !

Då blir det inget stall ikväll helr :(

Ute är det iskallt ! Hela 18-20 grader kallt ! Burr .. Nånting bra med att vara sjuk idag är ju att man slipper gå ut i det kalla vädret (A)

Men ha en trevlig dag allihopa !

MVH Glader

niare
0

godmorgon, känner att jag har lite ont i musklerna sen helgens skogskörning med häst, men n är det vanlig vecka igen. men kul för de för om 55 min åker jag för att hämta hem en foderhäst som jag ska ha på prov en vecka å se om vi trivs :) ett arabisk fullblod så det blir lite fart idag med^^

sen kanske man entligen ska få vila sig lite Skrattande

tippar på at vi ligger runt nollan ingen blåst lite vitt på marken sen gårdagen lilla snöfall :P så blir nog varmt och skönt för imorgon kommer det in en varmfront på 5 grader :P åter leriga hagar haha

[chriistina]
0

God Morgon!

Här blåser det massor idag och ligger på -1. Inget kul väder. Hade hoppats kunna rida i snön när här för en gångs skull är snö. Men efter den studdsiga turen i blåst igår så tror jag hon får stå idag.

Annars ska jag inte göra något idag. Dagarna rullar på och är trista som vanligt. Och detta väder hjälper inte till ;)

bubbelbubbel
0

åååh, jag är apgrinig idag!!

har sovit illa hela natten och blir till råga på allt väckt av telefonen halv sju och har inte sovit sen dess.
idag börjar jag på skiftet och jobbar 14.00-22.30.
känns inte kuuuul!!!

Zaphix
0

Idag ska jag plugga på förmiddagen och sedan fara iväg och bråka med hästen i hagen. Får se om gårdagen gett resultat..

Ikväll ska vi hem till mina föräldrar och fira pappas födelsedag. Tårta, mmmm.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Repoort
0

Godmorgon!
Strålande solsken idag men alldeles för kallt, -18 grader

Fick magsjuka igår så jag är hemma från jobb idag. Mår betydligt bätre nu men får se när jag lyckas peta i mig något ätbart.

Turfaren
0

God morgon!

Egentligen var det morgon redan när jag gick och la mig. Arbetade sent och fick ta en trevlig vinterpromenad genom stadsparken vid kl 2 i natt. Sedan satt jag och skrev en stund hemma. Nu ska jag nog ta en promenad i dagsljus också, innan jag går till arbetet i eftermiddag.

#0 AusaBausa. Ni blir inte "instängda", ni blir "insnöade", men det kanske är känsligt att uttrycka sig så på landet. ;)

gejsa
0

Godmiddag! Efter mycket vånda hela helgen så har jag nu beslutat mig för att tacka nej till dom som vill köpa sorro. Tror inte att han skulle trivas där. Skriver inget mer om det här. Får leta vidare.

I går red jag Fille på ridbanan och han töltade flera ggr. Så nu är vi på G. Skrattande

Maja
0

God dag!
Ska snart till sjukhuset. Blir väl där en halvtimme eller så.. Sedan ska jag hem och plugga. Hmm, ja, det var nog min dag det där!

attika
0

Godmiddag!

fint väder med solsken, blir en ridtur efter jobbet, har ridit långtur både lördag och söndag så idag blir det lite lugnare.

# 10 vad skoj att ni är på GFlört

gejsa
0

#12# Ja, det var jätteroligt. Skrattande Inga problem alls eller bråk från hans sida.

lisette
0

god middag!

har varit riktigt seg idag. har huvudvärk som heter duga, inte använt glasögon på en vecka nu, det märks. gubben håller på att installera ny toastol och fixa vår hydrofor. nu kanske vi kan få ordning på vattnet.

ska se om jag kan få sova en stund sen så jag blir av med huvudvärken.

AusaBausa
0

Go´kväll!

blev inget utvecklingssamtal i kväll då fröken fått förhinder..

Ska dit i morgon o onsdag på anställningsintervjuer..ska bli spännnande…

Nu ska jag stanna i soffan heeela kvällen, har grymt ont i ryggen. Antingen beror det på barnen man bär på jobbet eller så är det balen jag försökte få väck från släpet själv igår;_)

Marija
0

Godkväll!

Har varit i skolan hela dagen idag så är ganska slut nu :) Ingen ridning eller hästar överhuvudtaget idag men istället ska jag iväg till frisören om någon timme!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

bubbelbubbel
0

tjjooohooo, jag har överlevt min första dag på skiftjobbet, kändes mycket underligt, och förbenat bra att äntligen få gå hem. :D