Ja, mitt nick känns ju rätt självklart, jag heter Therese och heter Tezzie på alla sidor på nätet, har alltid varit så :)
Min Avatar har jag bytt ibland, men så fick jag bannor av Lisette för helt plötsligt kände hon inte igen min bild… Då fick det bli en rosa Tezzie, dessutom så är det lätt att hitta igen den i långa trådar vilket kan vara bra när man vill kolla vad man själv skrivit!
*** Kärleken övervinner allt ***
Nicket eftersom jag heter Attlid i efternamn, bara min familj som gör det, så det känns enkelt och bra… :) Ingen risk att det är upptaget någonstans iallafall.
Avataren byter jag rätt ofta, brukar antingen ha en på mig och någon av hästarna eller på mig och nån av mina stora kameror ;)
Min nuvarande föreställer mig och min Nikon D200 som jag älskar högt :D
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag heter Peppe för att min första häst kallades det ;) kom inte på nåt fyndigare just då
Avataren ska nog snart bytas, har bara inte orkat göra det än. Den föreställer en av våra hundar
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
LinaN, för att jag heter Lina.
Men själva avataren är två kråkor (hugin och munin) som attackerar en fisk (och vilken religion brukar framställas som en fisk? jo kristendomen)
Så det visar mitt förakt mot kristendomen (allt ont som gjorts i guds namn, häxbränningarna, förföljelserna av indianerna i nordamerika, förslavningen av de svarta i afrika osv osv allt för att den vite mannen och hans vitekrist skulle frälsa världen från barbari och hedendom.)
Så det är religions-politiskt ställningstagande….
"My God carries a hammer, your was nailed to a cross. Any questions?" (översättning, min Gud (Tor) bär en hammare, din (gud=jesus) blev uppspikad på ett kors. Några frågor?)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hmm ja jag behöver väl inte förklara namnvalet? ganska nöjd med att för en gång skull få heta mitt namn och inte lis1e som varit mitt namn på internet några år.
avataren är på min häst brago när han stjäler en rasp från hovslagaren.
bubbelbubbel kom till nångång för hundra år sedan och jag har faktiskt inte en aning om hur och varför.
bilden förestället mig i danmark i väntan på depeche mode.

#7 Vad heter man om man kallas för ajdidodii ??

Hahaha, är du ett fotbollsfan??
namnet är efter min underbara unghäst Exiting's Villemo ;o)
bilden är, återigen, på Exiting's Villemo.
Byter dock bild ibland, till ngn av shettisarna :o) Det ska ju vara lika för alla ;o)
#11 - Töntigt va? ;)

Ja, rätt så ;) Men hunden var söt =)

ja , jag heter ju Johanna då, o bilden är på mej o min man..

Heter Alexandra, kallas för Alex, så namnvalet är enkelt. Och så är jag så simpel och tråkig att jag har en bild på mig själv också. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#16 oh den är ju helt underbar!

E:t står för Emma och Hjo för Hjo. ;)
Bilden föreställer en glad mig på en brygga. ^^

Jag heter Trojaa för att min hund heter Troja och jag kom inte på något bättre namn.
Avataren föreställer min hästs öga och är en ganska fin bild tycker jag :)
Jag har mitt namn 'Sweelin' för att jag förut spelade ett engelskt online spel. Jag ville att folk där skulle veta att jag var från Sverige och heter Elin så jag slog ihop dem båda och det blev Swe-Elin och sedan så har jag fastnat för det namnet :)
Min bild är på min undulat Vinnie och jag byter ibland ut bilden på någon av mina andra undulater :)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jag valde Jen, för att det är början på mitt namn ;) Jennie
avataren valde jag för att den är kul

#25 Mäh, du kan ha kvar namnet ändå. Jag heter ju pippa och det är inte vad jag sysselsätter mej me på dagarna *asg*
Heter pippa då jag var lite av en datanörd innan och spelade MKT spel online bl.a. fick heta ngt fyndigt och så blev det..
Min Avatar föreställer Star, en c-ponny jag hade på foder tills för ett tag sen. Får väl ändra igen nu när min prins är hemma igen =)

#26# Ha ha ja om du visste vad man undrade vad du var för en konstig människa som döpte dig själv till det namnet. haha

Den långa historien är att jag har lånat mitt nick av grannens lillasysters marsvin….
Och den korta versionen som dessutom är sann är att - tja, jag heter så här.
Avataren är Hippotekets Cocos som föl, urklippt ur en större bild som bifogas här - då ser man bättre varför det ser ut som det gör.

Jag heter KallblodsLotten därför att min favvo häst heter Lotten och är ett kallblod. Hade brist på fantasi den dan.
Kan man byta Nick?
Å bilden är på min söta hund Alice. Men den byts ibland.

Mitt nick kommer ifrån min förra foderhäst.
Han var ett varmblod som hette Why Ideal, fick smeknamnet galne Gunnar som 2 åring då han var lika tokig som hästskötaren som hette det, kallades senare Gugge när han blev kastrerad och inte alls tokig. 
Bilden är på min nuvarande medryttarhäst

Mitt nick är namnet på en av våra uppfödningar, Entill Viking. Att han fick heta så har en speciell historia; hans mamma hade fått 10 hingstförl i föjld, när min dotter berättade att hans mamma fölat frågade jag naturligtvis vad det blev, svaret blev: en till (hingst alltså). Eftersom han skulle ha ett namn på E fick han heta Entill. Min Avatar föreställer två av våra andra uppfödningar, Jonerta Viking och henner lillebror Trollture Viking.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Butros är den arabiska formen av Peter (Petrus). Jag har valt det nicket eftersom jag är intresserad av Mellanöstern och tycker om arabisk kultur. Dessutom är det ofta ledigt i Sverige, även om namnet förekommer bland kristna invandrare från Mellanöstern. Jag är glad över att jag hann registrera www.butros.eu, när .eu släpptes fritt.
Avataren visar mig i Georgien, ett land som jag tycker mycket om. Jag växlar mellan olika avatarer, men denna har jag använt ganska mycket igen sedan det ryska angreppet mot Georgien. Dessutom är jag nöjd med mig själv på den bilden. Bättre än så blir det inte.
Jag har dock en annan användarbild, som jag ibland använder som Avatar, nämligen mig till häst i Tunisien. De andra avatrerna jag använder mig av är en bild där jag röker vattenpipa. Den speglar också mitt intresse för arabvärlden. Den sista är när jag slår ned en staketstolpe.
Alla visar olika sidor av mig, och jag brukar som sagt alternera mellan dem:

#34 tack för svaret. Jag kan lika gärna heta KallblodsLotten. Det är ju trots allt världens finaste häst i mina ögon 

#31 Heter marsvinet Anna Lundin?? haha
#38 Man frågar sig onekligen, men något ska ett marsvin heta, så varför inte? Oavsett hur det är i detta fall tycker jag att Anna Lundin faktiskt vore ett ganska kul namn på ett marsvin. :)
Mitt föregående inlägg var naturligtvis ett svar på #39, inte #38.
Eftersom det inte går att ändra inlägg ens inom en timme för mig (har skrivit om det tidigare), så gör jag så här.
#36 vad har du för stam på din häst?
ja känner också ett vbl som heter Viking ;) efter Tibur-Rebur
Zadeira kom jag på för längesedan då jag och min kompis skulle skaffa oss så kallade "häxnamn" (vi gick väl i fyran något). Stavade det först Sadeira, sen tyckte jhag det såg bättre ut med Z istället och började då i samma veva använda det som ett nick.
Avatren är en bild på mig och min stora kärlek från när jag började rida, Oskar. Tagen sista gången vi träffades, förra året. Finns som stor på min presentationssida..

#42# Det är russ.
#39 + 40 - 
Jag har ingen granne som har någon lillasyster ens och marsvinet existerar inte…
Tycker bara att det är så självklart varifrån mitt nick kommer, så jag ville busa litegrann… 

#45 Haha men det hade varit häfitigt ;)

jag heter frida karlsson och så blev det fridak för frida var upptaget tror jag.
avataren är från en fotouppgift där vi skulle ha foton på de fyra elementen, gärna med ett tema i alla bilderna så det blev självklart pållar. Hade lite trubbel med att få till en eldbild men hittade en "misslyckad" som passade utmärkt lite beskuren:)
Från början hette jag "hästen" här på iFokus, men när nya iFokus kom och jag skulle aktivera min sida antar jag att det inte gick med "ä" i användarnamnet. Då tog jag mitt bilddagboksnamn "wewwa" istället.
Jag hade en grön Avatar innan, men nu bytte jag till den som är på bilden. Men det var lite svårt att känna igen mitt namn i trådarna, så jag får väl se.. :P

#42 Deras stuterinamn är viking och de föder upp russ.

#45 haha jag gick på den…
#47 ah är det DET din Avatar är..

#36 Jag ska hämta ett Russ imorgon som heter Poesi Viking är det din uppfödning? Tror hon stavar så

#51. Jaa, det är vår uppfödning! Va kul, då får du berätta lite om henne här. Har inte hört eller sett något om henne på många år.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#50 japp, eld i hästform;)

fick byta tillbaks till min lille plyschhäst som jag tycker är så söt… ;)

Alltså jag hade en "inlogning" här med mitt vanliga smeknamn men så fungerade inte den så jag fick skaffa en ny mail så jag kunde bli medlem igen och ville då ha ett enkelt namn och som gjorde att jag kommer ihåg mailadressen. Så det bara blev animal-3,
avataren här är ju så liten så jag ville använda något som inte va så plotrigt så det blev en bild på mitt varmblods öga…
Cordenia kommer från min första sköthäst som jag hade på ridskolan, som jag red på och jag även tävlade henne så där kommer det ifrån och det är ett namn som jag tyckte om och det har hängt med i måånga år nu.
Avataren är på hästen som är medryttare på idag

#52 Ja det ska jag göra
#49 aha, då fanns det ingen koppling :)

Jag är för lat för att orka skriva något långt nick när jag loggar in så mittt/mina namn är uteslutet och med brist på fantasi så fick det bli mina initialer, CBA :o)
Min Avatar är ett foto på min äldsta son som jag lekt lite med i PS. Jag valde den för att den syns bra och är lätt att hitta :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag fick byta nick.hette @nn@ förut..valde namnet davidia,efter min förra häst.
och avataren är ett foto på min rottweiler.

Jag brukar alltid heta Morrhoppa överallt på nätet som betyder typ surkärring, hette det först men sedan blev det lite krångel så när jag skulle regristrera mig igen efter ett uppehåll så kunde jag inte fortsätta heta det. Då fick det bli Aribigga som också betyder typ surkärring.
lurvponnyn.vimeddjur.se
putt
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Mitt nick är en sammandragning av mitt för och efternamn.. Hade en kompis som alltid sa så till mig när vi bodde ihop och jag hade svårt att gå upp på morgonen.. :) haha De va längesen men de hänger kvar. Just nu har jag min lille buse UC som Avatar, då han är min ögonsten. :)
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
#67 Det är den bilden du har bredvid ditt namn. Du har alltså ingen än, utan bara en trist, grå gubbe. ;) Men gå in på din personliga sida så kan du ladda upp en egen bild att ha som Avatar, om du vill. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Precis, och nu har du också en snygg Avatar. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Mitt användar namn har jag tagit efter min hundras, Chinese Crested Powder Puff och min Avatar är på en av mina puffar. Händer att jag bytar ibland.
Min nyköpta häst heter Winter Prince, där av namnet…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Min nyköpta häst heter Winter Prince, där av namnet…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Sehvrin är ett namn på en karaktär i en novell jag skrev när jag gick i 9:an, jag är mycket nöjd med det namnet och tyckte det var vackert, så därför använder jag det som min nick. Dessutom så har jag än så länge inte stött på nån annan som använder det nicket.
Min Avatar är min ena häst som sträcker sig för att titta upp över boxdörren och jag valde det fotot för att jag tyckte det var lite sött och roligt.

Gejsa heter jag, och det är efter min fjording som RitaS har på prov nu.
Jag heter emma-lundqv eftersom jag heter Emma Lundqvist ^^
Eftersom jag har en liten Avatar ville jag ha någonting som syntes tydligt, och då blev det ett hästöga

#76# Haha jag ser nu att jag skrev lite fel jag heter ju inte gejsa på riktigt utan Carola. haha