Transport-olyckor
Detta är rätt roligt, eller nej, inte egentligen, men ändå..
man skrattar i efterhand.. : )
när vi skulle hämta min häst, så var hon i uselt skick, hon är egentligen rätt så svårlastad, men inte när vi hämtade henne.. IAF. vi kom till stallet på natten, mamma skulle ta ut henne ur transporten, och hon fick panik(hästen) och kastade sig ut, så mamma stuka handleden, när hon såg blåmärket, svimma hon, och bröt foten ^^ hon var inte glad på min häst sen!, men nu är de lugnt igen som tur är ;D
Har något sånt här (kanske inte lika illa, eller ?) hänt er ngn gång ? : /

Du får ursäkta men det lät lite komiskt
Men jag ger några lyckosparkar och hoppas att hon blir bra snart.

Haha ja det var faktiskt lite komiskt det där! Va rädd om din mamma

haha ;P ja, men jag kunde ju itne rå för de ;) och glömde nämna att de hände i somras, så hon hade gips hela sin semester ^^ så hon är bra i foten nu ;)

Tack och lov så har jag inte varit med om några olyckor. Men är alltid rädd att något ska hända då jag transporterar.
Snacka om otur!
Jag har bara hittat min ponny liggandes på golvet framför bommen istället för ståendes bakom bommen =/ var ingen trevlig syn då jag öppnade "skötar dörren".. Hade vi åkt några mil till så hade jag säkert blivit tvungen att avliva henne om hon inte bröt nacken och dog direkt.. =/

oj vilken otur :s ne aldrig har de hänt mig, har inte köpt någon häst, mest haft låne hästar o ridit på hästarna som finns här hemma :P En gång så va ja med när en shettis stegrade över bommen o blev fast över bommen med frambenen :S

Min systers häst skadade sig på transporten när hon var ett år och skulle gå ut ur transporten. Hon trampade på ngt (vi vet än idag inte vad det var) och skar nästan av sig hela hoven underifrån, den hängde i en slamsa. Hon blev gipsad på Helsingborgs Djursjukhus och fick boxvila i över 6 månader. Inget kul för en unghäst. Hon blev lite "efter" sina jämnåriga kompisar och var inget fin som tvååring. Nu är hon 8 år och har inga men efter skadan.
Min c ponny som ofta inte ville stå still i transporten krånglade extra mycket under en åktur och vi undrade vad hon höll på med. vi hade bara 100 m kvar till stallet och plötsligt blir det helt tyst i släpet, jaha tänkte jag, vad har hon gjort nu??
Ja öppnade framdörren och där står hon med framhovarna upp på bommen.. SKITNÖJD och jätteglad med öronen framåt var hon! Ingen panik ingenting.. ja började fundera på hur jag skulle få ner henne, eftersom transporten inte hade fällbara bommar utifrån. Men jag öppnade bommen bak så hoppade hon ner själv! :P
Hon var lite stel men hon kom nog på att det va lite jobbigt att stå så så hon gjorde det aldrig igen efter det 
Min bamse-häst hoppade bommen som 1-åring. Såg i backspegeln när huvudet kom farandes och trycktes upp i fönstret på transporten.
Där hängde han i ljumskarna. Ringde efter hjälp , men under tiden sprattlade han sig över, gjorde en kullerbytta in under bommen igen och blev stående bak-och- fram.
När vi lastade ur hade han ändå klarat sig med bara några skrapsår.
Jag tappade ett hjul på trailern i somras, i semestertrafik, på motorväg, med en häst i. Det var ingen höjdare…
Det konstiga var att trailern inte blev skrot! Vi satte dit ett nytt, och sedan åkte vi igen.
Det värsta som har hänt vid lastning när jag har varit med var när Corall slet sig och lyckades stuka fingret och skinnflå hela syrrans hand.. Var inte alltför trevligt :S
Med vänliga hälsningar
Chess

skulle åka på träning med en häst som jag red åt en tjej, när vi hade lastat och börjat åka hördes ett brak i trailern. Tjejen som ägde hästen skulle dra ut säkerhetssprinten i bommen men den hade fastnat så hon öppnade lilla dörren i fram för att försöka få loss bommen på något vis, då kom hästen uthoppandes från dörren, 160 cm hög. fattar inte hur den kom ut. allt gick bra iaf, hästen infångades och hade inte gjort sig illa.
HAr heller aldrig varit med om någon transportolycka. Det enda som har hänt (och det hände ofta på den tiden) är att vår dåvarande tävlingsshettis alltid la sig ner i transporten om hon tyckte att det blev för trångt.