Favorit hästras!
Det finns ju en tråd om vilken hästras man inte skulle vilja ha. Vet inte om denna tråd finns redan. Men VILKA ÄR ERA FAVORIT RASER? ni får säja ur många ni vill.
Mina är:
Araber är min absoluta favorit. De få rgärna vara lite arabiga och på tårna. Oc jag ääälskar ädla hästar.
PRE Otroigt vacer ras so tilltalar mig väldigt mycket.
Connemara Fina ponnyer som ofta ha bra oppkapacitet och så är de otroligt söta
PRE och Shetland.De har ett sånt enormt bra psyke och arbetsvilja. Driver därför liten uppfödning av dessa hästar
.

Frieser - Sååå otroligt ståtliga. Mmm… :P
Nordsvensk bruks - Maffiga, heeelt underbara.
Det var två de… ^^
# vad roligt. du har möjligen ingen hemsida som man ka få kolla på?

http://www.stuteri-finnsta.se/
Hihi :)

Jag har ingen favorit ras, men jag är väldigt mån om att en häst ska vara rättställd och av god typ.
Oseriös avel bara för att producera ulliga och gulliga föl får mig att må illa, mycket för att jag vet vad konsekvenserna blir för fölet/hästen när den passerat tio år…..

Min favoritras är shetlandsponnyn. Så sjukt samarbetsvilliga om man ber om det =) Har upptäckt mkt som jag inte trodde en shetlandsponny kunde. Passar mej bra storleksmässigt också eftersom jag älskar arbetet från marken =)

Connemara o frieser!

Fjording :)
Shetlandsponyer är ju den största "allt-i-allo" rasen.
Fullblodet är favorit-rid-rasen.

Shetlandsponny - dom har nåt speciellt helt enkelt, fastnade för den rasen för över 12 år sedan men har fortfarande ingen egen…
annars gillar jag hästar & ponnyer av sportmodell.
Ädla, moderna och i bra hull (dvs absolut inte bukiga!) och med bra gång. jag är inte rasbunden över huvud taget utan mest helhetsintryck och typ, och faktiskt lite färg. jag bestämde innan jag köpte blacky att jag inte skulle ha en prickig, skäck eller skimmel.
Men om vi återgår till shetland så är jag helt bunden där, aldrig att jag skulle köpa en a-ponny som inte var ren shetland, och det ska då även vara dom blodslinjerna som jag gillar. (och så ska den ju vara gul också… hehe)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Finns bara en och det är Islandshäst. Har en egen ,brunblack som är 19 år. Kan inte tänka mig något annat

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Islandshästen!
Utan tvekan favoriten för mig, inte bara det att jag har en egen sådan men de är för mig riktiga hästar. De har lugnt temperament, är pålitliga och otroligt starka. Dessutom mångsidiga då de har alla gångarter som hästar har, plus en eventuellt två extra. Tölt och pass, det är dessutom de roligaste gångarterna enligt mig själv.
Dessutom skadar det ju inte att de är vackra.. Med all sin underbara man som vajar i takt med vinden!
Shetlandsponny! Helt underbara sammarbetsvilliga ponnyer som älskar när det händer något roligt!
Nordsvenska travare, gud så härliga dem är bara ^^
Haflinger, mycket vackra hästar :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
#14 lungt temprament? Har varigt medryttare på två isisar förut och dom båda var helvilda :O
Vbl travare, kbl travare och quarter är mina tre favoritraser:)
Islandshäst. Klart roligare med fem växlar än tre. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Mina favoriter är Arab, Islandshäst, New Forest och Gotlandsruss.
Islandshäst, helt klart!
Gotlandsruss, ligger nog 1.a. alla mina favvohästar (på ridskolor m.m), har alltid varit russ, + att jag har haft 2 på foder.
Isisar förståss, bra temprament, kallblod, arbetsvilja och övermysiga.
Travare , om dom är lugna, inga überaktiva nervvrak. Travare är så goa, försöker alltid sitt yttersta, och är frammåt när de gäller nya saker. väldigt trevliga och oftast väluppfostrade (men de beror ju på ägare).
Sen kallblod i övrigt. Nordsvenskar och fjordingar är också en liten favorit..
Putt. :)
Mina favvosar är nog:
Islandshäst: mångsidig ras (enligt mig), oftast bra temperament och de jag har ridit har iaf varit hästar som man fått jobba med, inga som man bara rider runt på alltså. :) Och så otroligt fina! =)
Estnisk häst: har ridit två såna. Båda valacker. :) Och de är båda otroligt känsliga, följsamma och pigga att rida, lugna i stallet och vackra. :D
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Newforest. Snälla, söta, många olika typer! Jätte trevlig ras.
Har just nu en Islandshäst i ägo, älskar den rasen men min drömhäst är en musblack fjord.
Min Är absolut Frisern!
Jag ahr älskat dom sen jag fick se en på en corcus när jag va 5, och någon dag ska jag ha en utan tvekan :)
Och så Holsteiners dom e med dösnygga :)
Araber, så otroligt vackra och härliga att hålla på med. Gillar även Tinker men skulle nog inte skaffa mig en. Varmblodig travare, ska jag ha nån gång igen.

De flästa kallblod men även många varmblod, jag dissar fullblod (sry)
min är Varmblod:) tycker dom är så persoliga och lättlärda och älskar att jobba..

Jag har ett sv.halvblod och är 13 år, alla mina kompisar har ponnyer, FAST jag är den ända som kan få min häst att "arbeta" utan att göra något!! :D
Man känner sig stor när man kommer med sin häst och riderförbi en klasskompis och man måste se ner för att se henne xD

Jag har haft både fullblod, halvblod och nu ett varmblod. Och jag kan säga att varmblodet slår de båda med hästlängder! Gud så underbara individet varmblod är alltså! Så positiva och lättlärda!
Dock ska jag skaffa mig en Oldernburgare när jag studerat klart. Det är helt klart min favoritras.

just nu rider ja en fjording, men ja gillar inte direkt fjordingar :P Hon är specielle, annars älskar ja Halvblod:*

När det gäller ras så är det helt klart Gotlandsruss! Sen blir det svårt, man ser ju individerna men jag gillar ädla raser och gamla ponnyraser.
okey,

Mina är:
Svenskt Halvblod
Paso fino
Frieser
& Shetlandsponnyn

Mina måste nog vara Svensk ridponny, new forest och welsh ponny :)
Morgan toppar min lista just nu! Otroligt vackra och ståtliga varelser med fantastisk utstrålning! Har dock bara ridit en morgan, en hingst vid namn Tronshagens Figure. Jättehärlig, känslig och enorm samarbetsvilja!
Araber tillhör väll också en av favoriterna, men jag är ganska kräsen på arabfronten, då alla araber inte passar min smak..
Welshar är också jättevackra, då i alla former och storlekar!
Och då finns det ju en hel del underbara korsningar också! :)

Shetlandsponnyn står högst upp på listan här
Små och smidiga och riktigt goa med! Å ja pysslar ju med körning så då var det inte svårt å bestämma sig! Lastar shettis och vagn i samma transport
Smidigt!

Nordsvensk brukshäst
Fjording
och alla slags Varmblod/halvblod/fullblod