Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 850 ggr
lisette
0

god morgon 1/2

god morgon allesamman!

släppt ut hästar, satt igång både kamin och vedspis. sitter här med svampbob i bakgrunden. kan det bli bättre? ;)

inget planerat idag.

hoppas ni får en trevlig dag.

bubbelbubbel
0

msn lis!

idag har jag inte heller något planerat, jag tror jag ska njuta av min första söndag jag inte ska gå till jobbet :)

kanske baka lite frallor..

lisette
0

oh vad gott med frallor.

msn verkar inte funka.

bubbelbubbel
0

funkar ju för mig….hm…
meeeh, I need yoooou! :P

jaa, gott med frallor, tänkte baka och ha i frysen så man slipper köpa bröd som inte blir uppätet..

Repoort
0

God morgon!
Skickade sms till andra stalltjejen igår och bad henne släppa ut hästarna idag men fick aldrig något svar så jag åkte dit i morse - de var ute. Hade sett fram emot en liten sovmorgon. Vet inte när jag hade det sist. hmm…september, då hästarna var på bete….

Härligt med ny månad - snart är det sommar! Det går med raketfart.

Idag kommer en familj och provrider russet, om de inte tycker att det är för kallt, -13 grader. Men de kanske åker ner till ridhuset med henne.

Min brorsdotter fyller 3 år idag så det blir kalas och sedan någon timmes jobb

lisette
0

#4 vad tråkigt att du missade sovmorgon, men hade du inte åkt ner så hade hästarna säkert inte kommit ut, det brukar ju vara så.

glömde berätta. hos oss har det snöat!

Repoort
0

jo, det är ju dumt att chansa att de är ute och katterna väckte mig så jag var ju ändå vaken…

Hur mycket snö har ni i södra sverige?

bebbe
0

God morgon, -2,3, det blåser småjävlar och snöar, hästarna står och mumsar på sin frukost och det ska jag oxå göra strax, när jag har släppt ut hästarna ska jag sy, stryka och hänga upp gardiner, sen är det dags för en dans med dammsugaren.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Turfaren
0

God morgon!

Vaknade upp till ljudet av snöskottning och kunde konstatera att i Lund är allt vitt. I själva verket har det inte fallit så mycket snö. Gräsmattans gräs lyser igenom, men fastighetsskötaren är mycket plikttrogen (eller har extra betalt för att komma en söndag) och gångvägarna befriades tidigt från snö.

I dag tänkte jag ta en promenad, innan jag går till arbetet. I kväll ska jag köra till Karlskrona och tillbaka.

[chriistina]
0

God Morgon!

Vakna lite över 8 i morse, när mobilen ringde. Ända sättet att komma upp.
Varit ute och bytt vatten hos kaninerna, det va fruset för första gången på flera dagar.

Ska ut till stallet vid 12.00. Frågade lite snäll igår om Holly och jag kunde få skjutts till ridhuset. Mest pga av blosten och stenfrusen mark. Men nu när vädret blev såhär (snö) är jag tacksam vi kan åka dit.

Annars ska jag bara slappa idag och bädda ner mig i en varm soffa och se på fim :)

emelieeh
0

God Morgon!

Vaknade halv 8 av att en pappa sprang runt och skrek och levde livet. Gick och åt frukost, mums! Hotell frukost är det bästa som finns i hela världen!

Senare blir det att packa ihop väskorna, kolla hockey match och komma hemåt :p

AusaBausa
0

God morgon!

Sitter med min första kopp kaffe o ska strax köra och hämta hö, idag är släpen ledig.

Här snöade det i går o kommer ngr snöflingor nu med o som Bebbe sa det blåser småjävlar här ute också..men när blåser det inte här!?! fast sååå illa är det inte trots vi bor vid havet…

I dag händer nog int emkt, ungarna pratade om kompisar så jag blir väl taxi i dag…

Ha en bra dag alla!

Turfaren
0

#9 Om det är så kallt att vattnet fryser, fryser det rimligen igen, om det inte har blivit mildare? Vad gör man för att kaninerna ska kunna dricka även om det är kallt?

bubbelbubbel
0

#6, begreppet snö finns inte i södra sverige, här finns regn, regn, slask, tio-minuters-snö, slask och regn ;)

Turfaren
0

#13 Vad bubblar du om? ;) I Lund är det fortfarande vitt ute. :)

bubbelbubbel
0

#13, ok jag omformulerar mig, i södra småland finns inte begreppet snö kvar, men det räknas väl också som södra sverige. ;)

bubbelbubbel
0

#13, ok jag omformulerar mig, i södra småland finns inte begreppet snö kvar, men det räknas väl också som södra sverige. ;)

Maja
0

God dag,

Mjaa, bättre dagar har man upplevt. Med 38,5 graders feber, sprängande huvudvärk, snorig som tusan, ingen röst, illamående och igår fick jag inte behålla någon mat.. :/ Blää..

Ska sova, sova och sova idag, hoppas på att jag blir bättre. Ska till sjukhuset i morgon på vanlig koll och då vill man inte vara sjuk ju.. :(

bebbe
0

Nu har vi 5 cm snö och det fortsätter vräka ner.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Zaphix
0

Kallt idag, men fin klarblå himmel.

Hunnit med att vakna upp jättetrött med huvudvärk. For direkt till stallet och jagade häst i hagen i 1.5 timmar. Efter den tiden fick jag komma fram och klappa lite på honom. Fixade stallet och for hem sen. Handlade choklad och nu sitter jag här och värmer mig. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Chestnut
0

God dag

Har varit en sväng i klädbutikerna, hittade en bh på rea. Har dessutom hunnit med en del läxor, bla biologi och religion. Sitter med hemkunskapen nu, ska försöka hitta på någon färsrätt att laga imorgon (förslag?) går segt…

Annars inget speciellt idag, blir nog till att lägga sig tidigt. Hoppas på att syrran hinner rida båda hästarna idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

#18 körde in till kristianstad, där finns knappt något alls. ganska lustigt.

ska måla en sväng till nu och sen ut och mocka.

AusaBausa
0

blåser som fasen här och snön yr runt ännu..sketa kallt ute..

blir trött på hästarna som inte kan låta bli den nya balen, trots plast o presenning om, och äta av den gamla(vill vänta o öppna den nya tills gamla är slut..).

Marija
0

Godeftermiddag!

Idag har jag varit i Kramfors och spelat fotboll, jättekul och är nöjd med min insats ;) Ska snart äta middag och sedan ska jag på årsmöte med ungdomssektionen.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus