Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 449 ggr
Midlingur
0

Pris för vaccinering

Vad betalar ni för vaccineringar?

Peppe
0

150 för influensa, 180 för influensa+stelkramp tror jag. sen 740 för endast botulism!! och detta ska han ha 3 ggr nu på hösten! blir ju typ 2220kr eller nåt liknande? (lite snabb huvudräkning)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinneaG
0

Har inget exakt pris men för 6 hästar och 4 hundar betala vi runt 2600 kr.

emsems
0

betalade 750 kr för att vet skulle komma ut och vaccinera mot botulism och influensa

Lyrik
0

250 kr för influensa + stelkramp

tessa
0

Betalar ni någon "grundavgift" för att veterinären ska komma ut till er? - utöver de belopp ni skrivit i tråden alltså..

lisette
0

min tar 20:- ;)

Lyrik
0

#5 Betalar enbart för vaccineringen. Har haft henne i över 8 år nu, så hon känner till Lyriks alla skavanker.

Ambulanstoriska vet är ännu dyrare. Runt 800 kr

mazze
0

Bet 250kr för influensa/stelkramp.

tessa
0

Ok! =) Har nämligen hört att vetten tar ca 500 kr bara för att köra ut - sedan tillkommer allt som han då gör förstås men 500 som "grundavgift" är ju kännbart, ska kolla om det är samma pris även om vi slår oss ihop i stallet och vaccinerar samtidigt..

Midlingur
0

#5 Jag tror att min veterinär tar 150:- för att köra ut.

m'Lady C
0

jag ger 140kr+moms för stelkramp+influensa….. utkörningen är vi tre som delar på…..

Peppe
0

en pensionerad veterinär kommer till oss på sin cykel så han tar inget extra

lisette
0

#12 frågan är vad som händer om det skulle hända hästen ngt. det måste vara samma sak som med en hovslagare utan kvitto, för jag antar att du itne får kvitto av din veterinär?

pappas gamla häst fick avlivas pga han fick en smutsig spruta i knäet o knäet blev stort som en fotboll. det gick på försäkringen givetvis, men jag undrar om det gjort det om man själv hade gjort det.

Peppe
0

#13 han har licens för vaccinering fortfarande och vi får kvitto

lisette
0

det var ju bra :D