OT: Men herregud stackars barn!
Dom har ju behandlat barnet som om det vore en docka och inte ens mänsklig.
usch, finns inte ord för vad jag tycker om sånna människor.

Håller med… jag finner inga ord…
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Men gud, stackars barn! :(

Man kan inte förstå hur folk är funtade och allra helst mamman som inte ens stoppar en sådan misshandel så det t o m slutar med att barnet dör. Ni förstår hur barnet kände sig. Mamman som skulle vara den trygga i hennes liv behandlar henne så här. Hoppas det blir livstid och inte döden för dom ska leva tills dom blir gamla och sitta och ruttna i fängelset tycker jag. Usch! 

- Allt gick överstyr!? Va i fusiken var det för kommentar!?
De skulle bara slå liiite eller!? Herre gud! 
Josefinejumpforjoy.blogg.se
HERRE GUD!!!! Fy fasen vilka människor det finns man blir ju helt chockad…hoppas dem får livstid o verkligen får sitta inne för ALLTID!

Fy fan rent ut sagt! En sån söt liten flicka=(
Håller med dej #5.
Fruktansvärt ju! Usch!!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jag kommer ihåg när dom hittade liket och skrev att hon hade ljust lockigt hår. Det var ju förra året på hösten. Minns ni?

Usch, sitter här med tårar i ögonen och tänker på stackars barnet.
"Jag älskar dig"
FY FAAN för sådana människor!!

Detta har jag missat. Men jag minns Bobby. 
Men usch, sådana människor är ju inte riktigt friska! 

får ont i hjärtat när jag läser det. stackars lilla flicka.
men samtidigt kan jag faktiskt känna att det är skönt det är över för henne. tänk som hon har mått. visst hade det avrit bättre hon blivit omhändertagen, men nu blev inte fallet så. tänk om de fått fortsätta med detta fler år?
lilla tjejen. usch så sorligt.

#11# Ja, den stackaren! Det var ju ett långdraget mord som tog veckor har jag för mig.

Jag är fortfarande fly förbannad! Hur kan man!?
#14 - VECKOR? Herregud! Och så säger dom att det gick över styr!

En så söt flicka och blev mördad och behandlad på det sättet!
Hur tänker dom? och ja hur kan man?
Som mamma borde man ha reagerat och INTE hjälpt till!
Fy vad ledsen jag blir.
#13 Håller med, det gör ont i hjärtat.

asså de är sjuuuuuuk!:o

Men herre gud! :O
Mvh Vinetta
finns ju flera som slår ihäl sina barn helt sjukt o sen ålder 2år allså kan man inte skylla på förlossningdepp denna gång. sjukt som katten iaf…. ursh ja.

#14 ja Om bobby på Wikipedia (Ja jag vet att wikipedia inte är att lita på alla gånger, men ibland är det enkelt o bra.)
Vi får inte glömma barn som Bobby, John Horn och denna lilla flicka Ann. Det finns så mycket märklig ondska i denna värld. Om John Horn på Svenska mord
Börjar nästan gråta! Fy fan (ursäkta ordspråket
) hur kan man slå ihjäl ett litet barn!?
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything

#21 Det är just det, en normal hjärna kan inte det..!
Vad hände förresten med den där lilla flickan som försvann för några år sedan? Där man misstänkte föräldrarna, men de sa att det var någon som kom in på hotellrummet när de inte var där och kidnappade flickan?

De har fortfarande inte hittat flickan, men föräldrarna har inte gett upp. De har en speciell hemsida, kan se om jag kan hitta den, det är så sjukt tragiskt :/

#23# Du menar när dom var utomlands? Dom letar ju än efter flickan och dom flesta tror väl att det fortfarande är föräldrarna som rövat bort och dödat sitt barn. Men dom hade ju 2 barn till har jag för mig. Bodde i England väl?

Här är deras hemsida
Jaa, precis, det var hon jag menade! Usch, så hemskt att inte veta var ens dotter är! Tyvärr känns det ju som att de aldrig kommer att se varandra igen.. :/

Ja, det händer så mycket tragiskt i världen! Jag fattar inte hur folk att hjärtan till det! :(
Nej, världen blir bara konstigare och konstigare!

Usch, jag kan inte läsa sånt här…. Det gör ont i mig!!
*** Kärleken övervinner allt ***

#29 Och mer och mer egoistisk, usch och fy!

"Jag älskar dig" sa hon till sin mamma medan hon blev misshandlad…
Jag klarar inte läsa sånt här, hur kan de??? Tortera detta lilla liv, den lilla tjejjen blev dödad av de hon älskade och såg upp till…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
man kan ju undra vad det är för kromosom som fattas.. för nån måste det ju defenitivt vara!
Jag vill inte vara taskig på något sätt.. Jag har läst artikeln tidigare och jag ångrar det såå mycket.. mår verkligen fysiskt illa.. sånt här får bara inte lov att hända..
Me natt skriva att det är "skönt att det är över" när ett litet barn har dött????
Sen tycker inte jag att dessa länkar till hemskheter är trevligt alls. Det har varit många såna länkar på ridsport och ja kanske det skulle skapas något nytt forum som heter nyheter.ifokus istället?
För jag mår fysikt dåligt av att läsa skiten och när man inget kan göra för att rädda ett barn så mår man ännu sämre..
Ska vi prata om vad vi kan göra så kan vi kanske skapa en tråd om det istället för att frossa i hemska nyheter?
Jag vet inte… bara en tanke menar inget illa bara det att läsa såna här nyheter förstör en hel vecka för mig. Jag ser hellre att man faktiskt GÖR ngt för att rädda och hjälpa barn istället…Det är "så lätt" att sitta och ondgöra sig och sen stoppa det långt bak i bakhuvudet.. vore det inte bättre att försöka klura ut hur vi skulle kunna agera för att hindra att fler barn dödsmisshandlas eller utsätts för övergrepp?
Ser mycket hellre såna OT-trådar..
Nu förstod jag vad TS syftade på då jag såg artikeln på aftonbladets sida men det har hänt att jag gått in och rubriken inte förklarat hur hemskt det är..
Vi får inte glömma att detta händer även i sverige.. att barn misshandlas och utsätts för sexuella övergrepp även här..
Håll ögoen öppna och anmäl om ni misstänker något.. bättre att de granskar en gång för mycket än en gång för lite..
Hör ni något misstänkt så knacka på dörren i värsta fall samt ring polis..
Någon måste ju märkt något i när det gäller denna lilla tös, Bobby och lille baby som också utsattes för tortyr.. VARFÖR GÖR INGEN NÅGOT?? Skola, dagis måste ju se alla blåmärken? Varför ingriper inte sociala??
De ska granskas hårdare och sättas större press p¨å de instanserna också så att de tvingas hjälpa och agera tidigare!!!

nyheter.ifokus kanske skulle vara bra!!
*** Kärleken övervinner allt ***

#34# Du är en vuxen människa och du vet att det händer en massa här i världen. Och ingen ska väl blunda för allt otäckt som händer. Eller är det just det du vill att vi alla ska göra på detta forum? Världen är inte trevlig utanför. Vill gärna visa för alla som kanske inte läser tidningen vad som händer. Och för att jag själv tycker det är otäckt.
Men vill alla att jag ska sluta skriva här så säg till. Då får jag böja mig för alla på ridsport.
Läs mina inlägg igen är du snäll.. jag har inget sagt om att man ska blunda jag bara undrade om det var nödvändigt att rapportera barntortyr på ridsport?
Jag har väl inte sagt att man ska blunda eller?? Jag skriver bara att det vore bra om man kan engagera sig och faktiskt göra ngt för att hälpa eller är det att blunda??? Jag personligen är väl medveten om ad som finns där ute då jag också träffat människor i mitt yrke som upplevt hemskheter på nära håll..
Men min erfarenhet är också att många ondgör sig över alla hemskheter men gör inga förändringar eller engagerar sig inte heller för att faktiskt hjälpa alla stackars barn som far illa där ute..
Säger bara läs #35
Bubbel la till OT i efterhand.. jag trodde att det handlade om ngn som förlorat en ponny eller liknande..
Sen handlar det väl inte om att du ska sluta skriva jag bara undrade över just den hemska nyhetsrapportering som är..

#38# Ja, vi har olika uppfattningar om detta, och det går inte att göra så mycket åt.
Nu skriver ju majoriteten att man inte ska länka om det inte är om häst så jag kommer att sluta länka allt.

#34 antar att du syftar på att jag skrev skönt att det är över? jag står för att jag tycker det. hellre att barnet är dött än att hon skulle få stå ut med samma behandling år efter år, innan någon handlar. sen kan man ifrågasätta sättet hon dog på.

#35# Jag tror nog att dom försökte anmäla ang Bobby och blåmärkena osv. Men han hade ju en sjukdom och kanske ramlade mycket eller slog sig själv. Minns inte vad det var som han hade. Sedan ska vi tänka på att vi bor i Sverige där kvarnarna mals sakta. Det kanske redan var anmält. Ingen som vet.
Dom flesta övergreppen på barn sker inom hemmet och då är det inte så lätt att anmäla när man inget vet. Men visst att så många som möjligt ska hålla ögonen öppna. Det har jag inte sagt något om. Det är ju bl a därför som jag visar dessa länkar för att folk ska få upp ögonen och tänka att det kan vara just det som grannens barn utsätts för osv.
#41 Iom det kanske det är dax att de ökar takten och faktiskt gör ngt i tid.
det vill mycket till att de tar barn ifrån föräldrarna men när det kommer till misshandel så måste man skydda barnen..

#42# Jo visst! Men det är ju inget som en vanlig enskild person kan sitta och bestämma tyvärr. Det är ju därför som jag visar upp vad som händer i världen.
Jag vet att barnen och även djur nästan dör innan dom tas ifrån föräldrar/ägare. Känner till några enskilda fall därav min ilska och vill visa.
Bättrar sig föräldrarna ca 1 år så kan t om dom få tillbaka barnen. Suck!
Herregud vad hemskt :S
Men det ´är ju just det att om "alla" börjar reagera och göra ngt då får det betydelse..
Bla borde man kämpa för oerhört hårdare straff för brott mot barn.. idag får du strängare straff för vissa skattebrott än om du förgriper dig på ett litet barn..
Frågan är hur man ska göra och nå fram till de beslutande organen och det var det jag menar att man kunde snacka om också och inte bara rapportera om hemskheterna…

#45# Det är ju debatt man vill starta när man visar otäcka saker. Men det är ju svårt att göra något själv. Har du några förslag? Nu hände ju detta inte i Sverige så någon protestlista kan man inte starta för att lämna in för kraftigare straff tex.
Här i sverige är det jätte låga straff
ja listor etc borde väl vara något ?

#47# Fast det finns nog redan. Ja, jag vet inte ens hur man startar sånt.
Helt sjukt, jag skäms över att vara människa och jag fattar inte hur mycket ondks det finns i världen… Våddå bara "det var inte meningen" vad är det för kommentar!!!!
#27 Har läst i någon (skvaller)tidning att det är någon/några som sett madeleine - hennes ena öga är ju lite speciellt. Men vet inte.. :/
Usch!
Johanna - Instagram
#48 då skriver man fler som man sen skickar till riksdagen tror jag att det är.. kan nog säkert ordna med mottagarkvitto som gör att man får veta att det är emottaget osv..
Vi bor ju i en demokrati säger de ju så att om folket trycker på tillräckligt mycket så måste de till slut göra vissa ändringar..