Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 4450 ggr
Anna
0

Foderkostnad per månad?

Vad lägger ni på foder per månad?

Vad har ni för hästar (hur många, hur hårt rids de osv)?

Vad för foder ger ni?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

merry kostar:

hösilage ca 10 kg om dagen = 720 kr per månad

mineraler: 60:-

hon rids några gånger per vecka, inte speciellt hårt. vi har bra värden på hösilaget och ger lite betfor för att skölja ner mineralerna.

sedan tillkommer ju strökostnaderna med, men vi hämtade löstorv och det kostade 125:-/kubik, blev inte alls dyrt. men det gäller ju att man kan lagra det.

Lorita
0

Mina äter för ca 430 kr och häst och månad (vinter) rids ganska lätt på vintern en D- och två B-ponny. Strö ett snitt på 110kr/häst/månad/vinter skulle jag tro, jag har permanentbädd dyrt i börja och billigare på slutet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

carrrrrooooo
0

höt kostar 2,50 kr/kg och hon får 9 kg per dag..

sen får hon ½ liter musli hon rids ganska lätt nu på vinter hon körs ca 1 gång/vecka..

Hon är ett varmblodssto på 9 år.

Zaphix
0

Hästen går på fri tillgång på dagtid och får 4kg hösilage på kvällen.. Hästarna äter upp typ 5-6 balar i månaden tror jag. Betalar 300 för hösilaget iaf har jag för mig.

Sedan får han kraftfoder, nypon och gurkmeja för 300 i månaden.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Repoort
0

Reddie går på fri tillgång på hösilage 300:- månaden

och lite fibergi 150 :- månaden

Just nu rids han knappt men får samma mängd mat oavsett om han står eller tränas. Han rids aldrig hårt utan lätt eller medel träning.

Peppe
1

Blacky äter för 700 kr/ månad på vintern

Hö och müsli äter han, ska börja blanda in havre nu. Han rids 5 dagar i veckan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ElinSa
0

Runt 2000 kr i månaden skulle jag gissa på att våra hästar kostar.
Har 6 stycken och dom får hö plus lite olika kraftfoder beroende på häst.

joooossan
0

Mina står på lösdrift, och nu undervintervilan inget kraftfoder. Betalar 300kr per ensilagebale men delar det på en annan så 150:-

Ca 3-4 balar i månaden går det åt. Så lägger ungefär + - 600:- på foder för tillfället

Josefinejumpforjoy.blogg.se

niare
0

jag har en new forest ponny dom har en höiinselage för 250 kr sen en halmbal 100 kr i hagen då är de 2 shettisar som äter med.

betfor 120 kr räcker länge och vitaminer typ 300 kr men räcker i 2 månader.

runt en tusenlapp i månaden ungefär, vi använder halm som stöfoder, sen ges de lite hö inne till new foresten,

Marrsson
0

Jag lägger ca 1000kr i månaden på foder idag.

Då får UC fri tillgång dygnet runt på Hösilage, de går åt ungefär 15kg/häst och dygn.

Sen är det ca 250kr/mån på Kraftfoder, Hippobas Basic+B-vitamin.

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

mazze
0

Hö blir ca 250- 350kr i månaden per häst, ger sedan knappt 1 kg grund var (1 säck/25kg kostar strax över 100kr), sedan lite betfor, kli och mineraler (kanske ca 50kr/häst och månad)

Bus rids "lättare träning" och Xzerran är växande unghäst.

Just nu går de på fri tillgång på hö, så det blir nog ca 350kr per häst, annars fodras de 4ggr ute och klarar sig på en bal var/månad. Vi har mycket bra värden på höet och köper det även billigt!

Bus kostar ca 2000kr i månaden inkl hovslagare och försäkring samt foder och strö.

jsca
0

Höet blir 2kr/kg, och hon får 9 kg om dagen..

och delar bal med några andra, så de går åt några sådana i månaden :P men landar väl på ca 600 kr/mån

Sen brukar de gå åt 1 1/3 säck ca Hippobas BAsic.. sen några kg, Betfor, vet inte riktigit hur mycket. en 40-kg säck kostar 95kr.  så ca 200(för hippo'n)+ kanske 25-30 kr för betforen :D

sen ca 4 säckar morötter / månaden.. = 80 kr

så i stora slängor, 900kr i månaden

Maliiin
0

Min foderkostnad är inte hög!

Har gratis hö och havre. Så det enda jag betalar i foderväg är müsli, linfröpellets, mineraler å vitaminer då. Så det blir väl ca 300 i månaden.