Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1143 ggr
Milli
0

Fjording

Jag sålde min fjording, Mirabell, till Karlstads 4H gård nu i sommar. Tänkte bara höra om det är ngn här som bor i Karlstad (eller i närheten) som brukar/har varit på 4H gården, och sett Mirabell?

Hoppas på svar!

Maja
0

Hon var jättefin!! :) Jag tittade på hemsidan, men tyvärr så bor ajg väldigt långt därifrån.. ;)

http://medlem.spray.se/bprk4h/mirabell_

Hennes sida.. :) Fast det visste du nog redan.. ;)

__iE
0
__iE
0

trodde jag ^^

Maja
0

Hahahaha.. Hmm.. Jo, jag har ju mac med Safari, så jag kan inte länka.. ;P

Milli
0

Sitter här och gråter nu… Hade ingen aning om att hon hade en egen sida… Att hon har utvecklats så mkt sen jag sålde henne. När jag hade henne var hon såå bestämd, så det var ganska stora problem hantera henne.

Jag sålde henne för att jag inte orkade med henne. Men det värsta var att den sista veckan jag hade henne uppförde hon sig så bra, allt funkade…

EddaM
0

Milli: Det är så i bland. Jag bor i Karlstad o jag kanske skall praktisera på 4h gården då jag inte hittar något jobb o arbets förmedligen vill ha ut en på något. Lovar att jag skall mata henne med några morötter från dig=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Milli
0

#6 Tack!

Ångrar att jag sålde henne nu. Om jag hade jobbat ett litet tag till så skulle det nog ha gått bättre.. Men men gjort är gjort, och nu har jag ju min underbara Mirre istället :)

EddaM
0

Man gör det ibland. Jag ångrar att jag sålde en av mina hästar oxå. Men jag hoppas att han har det bra. Och ja jag har ju min lilla Doriz nu o älskar henne så mycket så. Ja du har ju Mirre nu så=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

emsems
0

sidorna funkar inte?

lisette
0
lisette
0
CBA
0

Heter hon Mirabell eller Mira Bell ???

Det står både och på hemsidan nämligen :o/

Sen undrar jag en sak…får 2 fjordingar heta likadant och registreras med samma namn??
Vi hade nämligen ett fjordingsto som hette Mirabell i mitt gamla stall förut.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Om den andra är död ska det väl inte spela någon roll? Eller?!

Midlingur
0

#13 Givetvis får två hästar av samma ras ha likadana namn…….

CBA
0

#14 Jag tvivlar på att den vi hade i stallet är död :o/

#15 Inom arabaveln få inte 2 hästar heta samma sak om namnen stavas likadant, det vär därför jag undrade.

Midlingur
0

#16 Konstigt, har aldrig hört talas om något sådant!

jen
0

#15 varmblodstravare får 2 hästar inte heller heta samma.och inte heller araben som CBA skrev

Milli
0

#13 Hon heter Mirabell, vet inte varför dom har skrivit Mira Bell också…

lisette
0

#18 beror sig på hur gamla hästarna är. det finns travare som har samma namn. men den ena är född 60 och den andra 90. typ.

gejsa
0

#16# Ha, ha jag missförstod dig.

CBA
0

#20 JO men den Mirabell jag känner till kan vara kanske max 10 år gammal och det är väl lite tätt inpå om man ska ha samma namn ?

lisette
0

jo det är sant cba.