Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 544 ggr
bebbe
0

God morgon 28/1

Är klar i stallet och sitter o väntar på att gubben ska vakna så vi kan få i oss lite frukost sen ska jag släppa ut hästarna, därefter blir det till att plocka hundskitar på gräsmattan…bäst att passa på när dom är frusna.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

tezzie
0

God morgon!

Har faktiskt nyss vaknat, skönt med en sovmorgon för en gång skull :)

Ser kallt ut ute idag så aktiviteterna blir förlagda inomhus, tex städa och tvätta…

#0 Det är eden biten av hundägandet jag INTE saknar ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Marrsson
0

#1 sovmorgon.. hmm de är lyx.. Själv så har man hunnit med 3 koppar kaffe och har kollat igenom alla meningslösa nättidningar :)

Nere i Borås har vi typ 0 gradigt och tråkigt, mörkt, dassigt väder… Uscha… Jag väntar på ljusare tider!

Nu så är de snart avfärd mot Göteborg och Ullevi:) Jag ska kolla in den nya arenan för mina kunder:) Jag är väl ingen jätte fotbolls fantast men de ska bli spännande att se ett sånt imponerande bygge på nära håll:)

Ha en bra dag!

//Marielle

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

pippa__
0

Nu ska jag och mitt hundgäng ut och köra en sväng inom kort =) Ska se om jag tar mej an Merry me efter lunch, det lutar åt det.

tezzie
0

#2 Mina sovmornar tar snart slut då lillen väljer att titta ut ur magen :)

KallblodsLotten
0

God morgon.

Jag är på väg till stallet nu å ska rida. Har ni kallt i Matfors Therese? Här i stan har vi 0 grader Glad

Efter ridningen ska jag träffa T på en fika i Birsta.

tezzie
0

Nja kallt o kallt, det ser kallt ut iaf ;)

Rid lugnt för jag hänger fortfarande i morgonrock :)

Zaphix
0

Idag pluggar jag matte och körkortsteori.. Tråkigt.

Men om ett par timmar bär det av till hästen. Såg på en PNH-film igår, så blev träningssugen. Har förstått lite mer nu hur jag kan hantera den lilla hästen när han gör sina dumma saker.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Alex
0

God morgon. Jag sitter och äter smörgås och dricker te = frukost…

Är inte så sugen på att kliva utanför dörren när jag tittar ut, men skulle tro att hunden kanske kan behöva det nån gång under dagen i alla fall. ;) Och hästen vill väl kanske ha mat idag också, så jag får väl åka till stallet med antar jag! :P

#4 Hihi ser du fram emot att inte få sova ordentligt på nåt år eller så…? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

tezzie
0

Haha, jag tänkte att du skulle få vara barnvakt när jag behöver sova ;)

Alex
0

Så synd att jag bor så långt bort! :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

God dag, hade föreläsning till kl. 12 idag och fick veta att föreläsningarna i morgon och på fredag utgår så ja.. Blir väl stallet hela veckan då! :D

Har en tvättmaskin i gång fylld med ridkläder, det var mycket lättare när man bodde hemma hos mamma och pappa för där behövde man inte boka tid, här får man vänta två dagar innan man hittar en ledig tid, så länge man inte vill gå upp klockan 06.00 och tvätta.. ;)

Ska titta på House klockan 15 och ja sedan är aftonen ledig! :D

AusaBausa
0

God em!

Grått o trist väder här i dag med..

Längtar efter helg så jag kan sova i fatt den sömn ja gmissade förra helgen..är sååå trött.

Ikväll ska jag på möte på skolan, fortsätta arbeta med skolnedläggningen, så den inte kommer o ske ;-)

Måste ringa höbonnen o beställa mer hö..snart slut..

Sen MÅSTE jag börja träna pållarna inför utställningne, om den nu blir av.

bubbelbubbel
0

morrn morrn! jag orkade inte gå upp idag :P

idag är sista natten för mig på nattskiftet, så det är middag och det som gäller…

pippa__
0

Det blev ridning av Merry idag me efter lunch som planerat. Lite veta-hut-övningar i paddocken. =) Hon skötte sej bra och vi tog ett skutt på slutet :D

joooossan
0

Idag har jag gått i skolan, ovanligt, -nej. :)

Kom ut till hästarna, STjärnfall hade varit på rymmen, suck. Borstade, gav vatten m.m Lämnade bil och hästtransport i stallet senare eftersom vi åker på Fredag.
Pratat med vet och pluggat engelska, prov imorgon.. Det är min dag ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

bebbe
0

#14 vad kul att ni börjat hoppa henne lite nuGlad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

AusaBausa
0

#14 fortsätt så så blir det jakt till hösten ;-P

pippa__
0

#16 Eg. fel att kalla det hopp, men det var ett kryss så jag tänkte jag skulle prova =) Hon tyckte det var kul =)