Nya bilder

vilka härliga bilder, jätte fina hästar!
oj vad mycket gräs ni verkar ha kvar i hagen.:)

#5 - Ja, inga hästar som gått där tidigare och våra kom dit i december :)
#8 härligt för hästarna med mykt gräs:)
Heter han Eloge nu? =)
Fina hästar!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Härligt med en parasitfri hage åt unghästen.
Liknar ju faktist Soya lite grand. Ser fin ut den lilla. Hoppas det går bra med dom i framtiden.

#10 - Inte på pappret, men så fort jag får passet så ska vi byta hans namn :)
#11 - Troya?

#12 då måste ni ju betala för nytt pass igen? innebär otur att byta namn på en häst. vad heter han nu?

#12 Har du godkänt av uppfödaren att byta namn på honom?
//Mickan

#13 - Han heter Zlatan nu och det vill jag verkligen inte att han ska heta.
#14 - Uppfödaren vet inget än. Vill ha hans pass innan jag pratar med henne om det. Men självklart kommer hon att få ha åsikter om det, ska diskutera det med henne.

fast zlatan är ju häftigt! =) sen vad han heter på papper o vad du kallar honom kan ju egentligen kvitta?

zlatan är ju mycket häftigare än Eloge :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Vilken underbar frost! :O Superhärligt ser det ut att vara ! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#17-#18 Zlatan är ju hemskt! haha :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#20 - Tack! Håller helt och hållet med! Men som sagt, hoppas på att kunna byta namn på honom.

Blää Zlatan är ett fruktansvärt namn på en häst! Okej en liten shettisvalack men inte en stor häst! Eloge är mycket bättre =)
#21 är tveksam till om du får byta namn, men du får iaf lägga till namn. t ex "Zlatan's Eloge" XD
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Men vem döper en häst till Zlatan? :S håller med om att Eloge låter mkt bättre:)
Jag vet en häst som är döpt efter Zidane, men stavades Zedan..
föddes -06, då frankrike vunnit EM eller VM och Zidane blev så vansinigt arg på slutet så han skallade en snubbe i andra laget..
Det sägs att fölet slog väldigt mycket med sitt huvud som liten…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

zlatan är ju ett riktigt läckert namn. det är en ung, kaxig, duktig kille som vet vad han vill. lite smått divid med..
#24 hihi jag ahde en råtta som jag döpte till Zinedine Zidane. :) De är häfitgt men Zlatan är itne lika imponerande ;)
Men säger som nån skrev; vad gör de vad han heter i papprena? Kalla honom Eloge och låt han ha de namnet i papprena?

#22 - Får byta namn, men det gamla namnet måste stå kvar, så det blir Eloge (zlatan), var så jag uppfattadedet. Står på asvh´s hemsida. Men det kostar ju! Namnbyte 5000kr och nytt pass 2500kr.
Ja det kostar mkt pengar!
Sen finns det redan flera Eloge-halvblod:o)
Jag tycker också Zlatan är rätt coolt namn.. Då tänker jag mig en välväxt, självsäker kille:o)
Zlatan passar på en stor och långbent häst:o)
Äh, låt honom heta Zlatan, och så kallar du honom för Slatten! :D Haha
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vad en häst heter i passet spelar ju ingen roll över huvudtaget. Det viktigaste är ju vad man kallar den i vardagslivet. Att slänga ut flera tusenlappar för en sådan sak är helt onödigt. Men det är klart, har man mycket pengar och inte vet vad man ska göra av dom så…..
Jag skulle aldrig i livet göra en sådan sak iaf.

#2 vilket härligt steg hon har Troya
Jag har för mig att man får byta namn på hästen om den inte har ett stuterinamn knutet till sig. Jag hade nog inte lagt pengar på att byta namn på hästen, jag hade nog valt att kalla honom Z istället
Jag tror inte det betyder otur att byta namn på en häst med Lady född Agda så placerade jag mig i medelsvår dressyr och vi hade många kul och skadefria år.
Ja om du kallar honom Zäta blir det en helt annan sport, kanske passar dig bättre..
Vi har en i stallet som heter Cactus eg, men det är snart glömt skulle jag tro då han kallas för Taggen.
"Taggen verkar taggad idag"
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#31 jag vet en häst de bytte namn på och det blev aldrig en travhäst av henne. hon la sig ner på banan med vagn och allt. ;)

#32 - Zäta var ju faktiskt rätt ok :)

#31 - Tack! :)

Men ska man ut och tävla så är det väl inte så kul att komma på nån stor tävling och dom ropar ut "Zlatan" i högtalarna
hemma gör de ju givetvis inget
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#36 - Precis, är så jag känner!
#36 Joooo det är ju askul.. "Här kommer Linnea G.son på Zlatan..
Kan ju inte alls låta bli att för min innre syn se en helt annan Zlatan komma intravandes med Linnea på ryggen *fnittrar hysteriskt*

jag tycker fortfarande det är ett asgrymt namn! om inte annat så kommer folk att reagera.

#39 - Jo det är ju sant. Det är väl det enda positiva med det :P

Har fortfarande inte bestämt oss om namnet på honom. Har inte fått hans pass än så det är ett frågetecken än så länge.
Jag tycker faktiskt också att Zlatan är rätt häftigt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Behåll namnet och om du vantrivs med det så kalla honom ngt annat till vardags, men 5000 spänn är det väl inte värt? Och Eloge är inte ett helt ovanligt namn bland halvblod så det blir ju som att heta lika som många andra vilket kan vara rätt trist!
Zäta är ju ballt, han är från min stad :-)

#43 jag säger som du!
men zlatan kommer ändå från malmö - nu är du ute och reser. ;)
#44 Hihihi men Zäta o Zlatan e väl inte samma gubbe gumsan?

o vem är zäta då? :)
#46 En hockeyspelare ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jaa, Linnea får helt enkelt se om han spelar ishockey eller fotboll bäst! ;)

Haha. Lisette…. Zäta är en hockeyspelare från sundsvall som numera lirar i Detroit :)
Hans sommarställe ligger bredvid mitt jobb :)
Henrik Zetterberg heter han va? :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Du har göra mycket för de pengarna ;) Du skulle ju bli ihågkommen, titta där kommer Zlatan ;)
Jag skulle nog valt att behålla det! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se