Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1057 ggr
LindaKarlstrom
0

En ny häst! :)

Jag hade tappat självförtroendet ochmotivationen till ridning och hästar under det senaste halvåret. Jag slutade till och med rida. Fram tills ca tre veckor sen då jag fick ett sms av en på stallet, där hon undrade om jag ville rida och ta hand om hennes ponny ibland, tänkte efter ett tag och sa att jag kan ge det ett försök.

Jag är störtkär i ponnyn! Och vem vet, någon gång kankse han lär mig rida då han i grund och botten är en dressyrponny. Otroligt roligt är det! Nu, för första gången på över ett år ser jag frammemot nästa gång jag ska rida. Det känns fantastiskt :)

Maja
0

Aww.. Grattis! =)

Har Banjo blivit såld förresten?

Lizzan
0

Vad roligt :)

Jojaton
0

Vad kul! Hoppas att det går bra då :D

Johanna - Instagram

LindaKarlstrom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1. Tack :) Nej han är inte såld, han ska stå kvar på ÄRF.

#2-3. Mm, tack! :)

LindaKarlstrom
0

Dag ska jag rida han igen! :D Får se om jag vågar göra något annat än skritta idag, och om jag hittar nån som vill fota när jag rider :)

Ledin
0

himmel så söt ponny o vad kul o hära att du trivs så mycket med han o att du ser glädjen i rida o rent allmänt pyssla :) O du kan ju höra med ägaren om inte hon vill hålla lite priv lektioner för dig o han lite bra tips att lära känna han :)

LindaKarlstrom
0

#6. Ja det är underbart att jag känner glädjen igen i att  vara i stallet, rida och pyssla! Har saknat det enormt.

Nu går jag runt och svävar på små rosa moln. Det gick så sanslöst bra att rida idag!! Skrattande Hade lite brottom så jag hade tänkt skritta barbacka i typ 30 min, men så blev det inte, Pedro var otroligt pigg så det blev en hel del trav och lite galopp på volt. Jag hade ingen aning om att en häst kunde samla sig så mycket (eller att jag kunde det) för när jag skulle bryta av fortsatte han bara att galoppera, men betydligt saktare, satte bakbenen under sig ännu mer, jobbade massvis med ryggen och galopperade nästan på stället! Det var fantastiskt, han var så oootroligt duktig idag! Red även lite öppna i skritt, vet inte riktigt ur man gör så jag gissade lite med lite hjälp från en kompis.

Bilden är gammal och från den tiden han stod på ridskola. :)

Kattapult
0

Vad kul! Grattis :)

LindaKarlstrom
0

#8. Tack :) Ska ha honom på söndag med :D

LindaKarlstrom
0

Red han idag igen :)

först såg det ut såhär

LindaKarlstrom
0

Sen måste jag ha gjort något rätt! =)

LindaKarlstrom
0

Sen måste jag ha gjort något rätt! =)

LindaKarlstrom
0

:)

Det var så himla hårt i marken så jag vågade knappt galoppera, blev lite drygt en kortsida bara. gosponny!

Än är det långt kvar innan jag lärt mig rida, men nu känns det som att det finns hopp om det!

Aribigga
0

Gud vad roligt att du har funnit glädjen hos hästarna igen, ibland behöver man en paus bara :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Rebecka]
0

vad rolit.. hopps du o ponnyn kommer att trivas ihop

Granatapple
0

Underbart att du hittat tillbaka till glädjen med hästarna! Jag tycker att det ser super bra ut :)

FridaSimonsson
0

Vilken snygging, bor du i älvsbyn :)?

ew
0

alltså helt seriöst så får ja tårar i ögonen av att läsa de här, å bilderna! Är inne i en känslig period men endå, så himmla härligt!! Är så glad för din skull!

LindaKarlstrom
0

Jag blir så glad att läsa era inlägg! :D

#17. Japp jag bor i Älvsbyn :)

#18. Aw, tack!

Yessica
0

Åh så roligt att du tycker det är roligt igen! Söt och fin ponny också! Ni passar! Men oj, har ni kallt hos er? :O Hårt i marken alltså. Det kan man inte tro när det är runt 10 plus här nere ;D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

LindaKarlstrom
0

Japp vi har det kallt här! Har till och med snöat för någon vecka sen… Men den har töat bort. Idag är första dagen med plussgrader på säkert en vecka.

FridaSimonsson
0

# 19, ni har en grymt härlig anläggning :) det var verkligen jätte trevligt att tävla där:)

LindaKarlstrom
0

#22. Vad roligt att höra det! :D Du och din ponny är ett grymt fint ekipage! Tog några foton på er när ni tävlade där :)

Lizzan
0

Trevligt :)

Ledin
0

ni var fin par med måste jag ju säga :) ser ut att ni trivs bra ihopp. Fina bilder du har tagit.

LindaKarlstrom
0

Tyvärr måste jag meddela att det inte längre fungerar mellan mig och ponnyn :/ Han är underbar på alla sätt och vis, men ändå drar jag mig bara mer och mer för att rida. Jag känner mig så dålig och då blir allt bara fel! Suck!

Jag måste ta och prata med hans ägare någon dag om det…

Yessica
0

Nej men vad tråkigt :(

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Lindbygarden
0
[MartinaPettersson]
0

#26 Nämen nej, ge inte upp! Böja rida för instruktör då? Allt känns sedan så mycket lättare när det släpper, för det kommer det att göra!  Jag var också inne i en period då jag bara ville sälja hästarna, jag kände att jag var värdelös på hästar och jag ville att dom skulle få det bättre än vad dom hade det hos mig, men jag fortsatte och efter ungefär 8-9 månader började det kännas bra igen, riktigt bra. Ge inte upp, det finns så många fina sidor med hästarna som gör en så mycket starkare både fysiskt och psykiskt!

LindaKarlstrom
0

#29. Jag fortsatte att rida lektion en gång i veckan i ett halvår även fast jag bara ville sluta. När jag inte klarade av att hoppa ens 60cm utan att känna mig osäker var det lika bra att tacka för mig.

Tyvärr har jag inte råd att rida för instruktör, och har jag råd med det någon gång kommer jag rida Banjo i stället, för mitt hjärta slår fortfarande för den ponnyn.

Men jag vill inte sluta ta hand om Pedro, kankse bara inte rida ett tag eller så. :)