jag måste ha hjälp..
Jag e trött, päravärk (huvevärk) vare dag, hängig o lite nere, dessutom fäller jag som en katt, har så tjockt hår att de knappt mörks utseende mässigt, men det e as jobbigt då det ramlar hårstrån överallt.
Vad är de för fel?
Ngn brist, right?
Ngn som vart me om liknande o kan berätta, ska söka hjälp för detta o ta en undersökning samtidigt som jag ska ner för astman.
/ Älin
/Elin

det kalals i korta ordalag "höstdepression"
se til latt få ordentlig sömn, vad gäller vitaminfronten får ngn anan nta över. Jag skulel rekommendera dig att köpa hem litet johannesörtsthe.

Det brukar vara höst depression vid den här årstiden. Många som har det så du är inte ensam iaf elin. Det är ju alltid nåt att trösta sig med.
Vad gäller håravfall så kan det ha med vitaminbrist att göra. Undrar om det inte är b-vitamin som saknas.. jag är inte helt säker. Eller inte saknas helt, men att det är för lite b-vitamin. Det skadar aldrig att ta ett glas med vitaminbrustabletter varje morgon. Finns speciellt för kvinnor, men också multivitamin o andra vitamin-sorter.
Men eftersom du ändå ska på underöskning för astman kan det ju vara bra att prata med nån kunnig kanske =)

B-vitamin ska hjälpa hår, hud och naglar + att det kan hjälpa upp humöret och tröttheten.
Gör som Sandra sa och snacka med doktorn när du ändå är där.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Tycker också att det låter som höstdepression eller brist på något - så du gör helt rätt i att kolla upp det! - Det kan ju bero på vad som helst.. =) Annars är extra vitaminer /mineraler bra att ta, givetvis viktigt att man äter rätt. Ett tips är också att ta extra med c-vitamin (t.ex genom frukt) för immunförsvaret och sedan att passa på att försöka vara ute under dagtid då solen skiner, gör både kropp och knopp gott! =)
Hoppas du snart mår bättre!
Elin, så där mådde jag när jag hade min b12 brist.
prova att äta ordentligt med vitaminer,

#12 b12 låter som en trolig förklaring
Du bantar inte? Försök att att rätt och nyttigt mycket grönsaker och många färger + protein och försök att få minst en timma dagsljus om dagen och gå till doktorn och ta prover.