Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 343 ggr
bubbelbubbel
0

idag då..

var jag ute i stallet där jag förhoppningsvis kommer tillbringa massor av tid. hästarna var härliga, och egna, två tinkerston och två travare, mamma tinker rids inte, och en travare var pensionär.
hon hade även en shettis, men han var utlånad.

jag provred tinkern en liten runda, hon testade väl mig ganska rejält, och hade sina egenheter då hon helt enkelt stannade. haha.
men det gick rätt bra, tjejen fick gå och dra lite i henne eftersom hon inte ville lyssna på mig, hon körde även lite, nu-tänker-jag-inte-gå-framåt-utan-bakåt grejj, men det gick väl hyfsat bra ändå.

vi ska träna lite på marken, så hon och jag lär känna varann.
men vilken häst ! hon är runt 147, men bred som en ardenner nästan, haha, skithärligt ! :) westernsadel hade hon, så man satt ju verkligen som i en fåtölj. :)

allt gick bra, och nu känner jag verkligen att det kommer bli roligt !
tjejen ska åka till usa och jobba på ranch i början av nästa år, och skaffade oss medryttare i god tid så hon vet vilka som ska ta hand om hennes älsklingar medans hon är borta sen. :)

PimTheGreat
0

VAd kul. Ingen bild på pållarna?

gejsa
0

Aha! På det viset. Då kommer ju nästan hästen att vara som din egna om hon t o m åker bort. Kul!

bubbelbubbel
0

nee, blev inga idag =/

lisette
0

ojojoj hur kändes det då? vad sa ägaren? tyckte hon det gik bra?

__iE
0

vad kul för dig :)

Lycka till sen :):)

bubbelbubbel
0

ägaren var jättemysig, tror hon var nöjd, hon sa inget annat iaf ;) haha.

det kommer ju bli jag och en tjej till som ska ta hand om dom sen när hon åker bort, vad jag förstått kommer väl hennes mamma ta hand om dom i första hand, med insläpp och utsläpp, så får väl vi sköta resten :) haha. vet inte riktigt än hur det kommer bli..