Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1171 ggr
tezzie
0

God morgon 26 januari

Morrn på er alla!

Idag verkar det som om iFokus flyter på riktigt bra :)

Just nu så jobbar jag, lite trist för när jag kom hit så visade det sig vara ungdomsfritt här hela dagen vilket innebär att jag har tråkigt, frostar iaf ur frysar och storstädar lite :)

Hur ser er måndag ut då?

*** Kärleken övervinner allt ***

bebbe
0

God morgon här snöar det just nu, men flingorna är så små att man knapt ser dom. Ska inte göra något särskilt i dag, sköta stallet och städa här inne är väl vad som står på schemat.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

snöar här med, men flingorna blir större och större. idag är det en tripp till soptippen som gäller. ska rensa ut i garaget. har redan fixat garderoberna.

tezzie
0

usch, här kom det ngn dm snö igår…. Inte kul!!

gejsa
0

Här regnar det. Hur många grader har ni ute där det snöar?

AusaBausa
0

God middag!

Här är det uppehåll o ca1-2 grader plus..iiiingen snö i sikte ännu…

I dag efter jobbet ska vi ha avdelningsplanering till 19.30 ca…blir tufft då jag INTE kunde somna igår i tid pga att jag sov till 11:30 i söndagsSkäms.

Får lägga mig direkt efter planeringen ikväll..

När börjar man få dem där poängen? Har skrivit flera kommentarer men står fortfarande på noll??? Fattar ingenting..

Ha en bra dag alla!

Alex
0

#5 Det är en bugg. Kommer fixas. :)

Här snöar det också. Så nu blir det väl ännu halare ute… Idag tänkte jag faktiskt inte göra mycket alls. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zaphix
0

Här snöar det för fullt.. Snöat länge nu. :)

Klanthästen har tappat en sko, men förhoppningsvis kommer hovis ikväll och sätter på en ny. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Repoort
0

-1.4 och snö

Har en liten paus nu innan jag ska iväg på nästa jobb.

Fick tag på hovslagaren idag, som skulle ha kommit under v2 . Det visade sig att hon blivit klämd av en häst och brutit nyckelbenet och missat att ringa till mig. men hon ordnade en annan hovslagare som skulle komma redan i morgon.

Har min barngymnastikgrupp i kväll och ska sedan försöka hinna longera/tömköra lillponnyn.

Reddie som bara har tre skor får stå även idag

[chriistina]
0

Vindstilla, inget regn och runt +2 grader har vi här idag. Skulle varigt väldigt skönt väder om solen kunde visa sig, men det är bara trist grått väder.
Har slappat här hemma idag och ska strax gå och hämta en unge på dagis, lovat sitta barnvakt. Drygt som sjutton och jag mår verkligen inget bra. Mår illa och har ont i huvudet, men hoppas dessa timmar ska gå snabbt…

Glader
0

Idag har jag varit i skolan.

Nu är man barnvakt till lillbrorsan.

Sen ikväll blir det US-möte nere på ridskolan.

Här snöar det oxå för fullt, riktigt kul ju! :)

MVH Glader

lisette
0

blev inte mer snö här, tack o lov!

har varit iväg och postat lite grejor som jag sålt. sitter nu och väntar på tapetserar hjälp. höll på hela kvällen igår att plocka fram bjälkarna, fick sluta tvärt för loke vaknade. har inte kunnat ta mer idag, får fortsätta sen i kväll när lilleman sover.

tezzie
0

#4 Minus tre har vi haft idag!

bubbelbubbel
0

puh, har precis varit och handlat och drog med min datorn till köket så jag kunde ha lite sällskap medans jag lagar mat.

gejsa
0

Vi skulle haft regn men det var inte så länge. Men däremot är all snö borta och hundarna blir smutsiga av att gå i gräset. Jag vill ha minus och snö nUUUUUU.

tezzie
0

#14 Flytta till Norrland ;)

gejsa
0

#15# Ha, ha ja, kanske det.

tezzie
0

Glöm inte Sorro ;) Nära till Gejsa får du oxå, haha!!

Alex
0

Grönland, Gejsa!! :D Så kan du bo i en mysig liten igloo ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#17# Sorro är bokad nu i dag. Så han ska veterinärbesiktigas. Fast först ska jag kolla stallet innan jag slänger ut besiktningspengarna. :)

#18#  Nej, för tusan inte Grönland. Där är det ju alltid snö. Jag vill bara ha snö när det är vinter ju. Sommar när det är sommar osv. haha

tezzie
0

#19 Vad spännande, vart i sverige hamnar han isåfall då? Köp direkt eller prövotid?

lisette
0

vaaa? grattis! vad ROLIGT gejsa! och skönt måste det kännas med! :D

jag tar en liten paus i mitt spikdragande. det är miljoner spikar!

Alex
0

Härligt, Gejsa! :)

Grönland på vintern och Afrika på sommaren?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Inte så långt härifrån ca 8 mil. Det är t o m en ridskola. Har visat honom både i lördags och söndags i ridhuset här hos oss. I lördags var det en familj som  han verkligen hade fått det bra hos. Men dom tackade nej i kväll för dom trodde inte att dom kunde utbilda honom rätt. Suck lite trist för jag säger ju i telefon att han är grön och kan bralla som en unghäst osv. Men ändå kommer folk hit och prövar. Det är inte den första familjen.

Men så kom ridskolans chef hit i går när det var så halt och jag fick ta honom på släp och vi fick sladd två ggr och höll knappt att komma upp i en backe. Skit jobbigt. Men hon ringde i dag på eftermiddagen och sa att dom ville köpa honom. Inte prov utan köp direkt OM han går igenom. Men jag sa att vi delar på besiktingen ifall han går igenom annars betalar jag hela. Så man ju hoppas att  han går igenom nu. Men först ska jag åka och titta på deras stall vet inte om jag hinner i morgon utan isf på onsdag. Men på onsdag skulle t o m en ridskola från Åland komma och titta på honom. Många ridskolor som tydligen hellre vill ha en grön häst och själva utbilda. :)

Tänkte att det kanske är bättre med en ridskola där dom vet hur man utbildar hästar än att släppa honom till en privatperson. Där vet man iaf att han sköts om. Har ju alltid sagt nej till ridskolor annars. Men grannen har bott där och haft sina barn på just den ridskolan och hon tycker att dom sköter sina hästar bra där. Och dom har ca 9 hästar bara.

gejsa
0

#22# Ha, ha försöker du bli av med mig?

Alex
0

Haha nej nej! Det går säkert att använda datorer i Afrika också. Grönland vet jag inte dock. :P

Men annars kan du ju ta Frankrike! Härliga somrar och på vintrarna kan du flytta upp i Alperna.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Nej, jag trivs bäst här hemma vid korkeken i min hage ju. :)

Alex
0

Hihi ja då får du nog vänja dig vid regn året om. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Jo, jag får nog det tyvärr.

gejsa
0

Jo, jag får nog det tyvärr.