Vad är ni mest stolta över?
Vad har ni gjort med eran häst som ni verkligen känner er stolta över? Skryt så mycket ni orkar nu
Jag har hoppat en tre kombination som var 150 cm hög sen fortsatt på en bana som pendla mellan 125-145cm utan att riva ett hinder. Det är nog det som jag är mest stolt över
Hoppat oxer på 95 cm… och kunnat göra en "perfekt", samlad galopp på volt i högervarvet….Då grät jag faktiskt efter den galoppen…Min bebis håller på att bli stor! Det var så underbart att få se att allt jobb vi har lagt ner äntligen har visat resultat…
Min häst på 5 år. Haft henne 1 år o 1 månad endast.
Kan enkla galoppombyten.
Skänkelvikning i skritt o trav
Bak o framdelsvändingar
Öppna o Sluta
Rygga hur långt som helst
Sidepass
Snurra i fyrkant
Galopp från skritt(gjort från halt en gång;))
Galopp til halt
Hoppa bana (jag e hopprädd men de går :))
Buga
Pussas på kommando
Äta godis ur min mun :O
Öppna o stänga ridhusporten där jag sitter i endast sidepull barabacka.
Ridas ut på ensam :)
Leka ta
När jag köpte henne var hon riden rakt ut i skogen, så jag e grymt stolt över att ha lärt in allt detta själv!
/Elin

Tja, jag red in Gobban när han var 15 år gammal. Året efter var vi med på Hubertusjakt. Jag har kört honom med vagn efter 2 års ridning. För mig är det väldigt kul att han är så pass fin nu.

Min häst så klart :)
Sen hans utbildning, kapacitet, vändbarhet och snabbhet går ju inte av för hackor heller. gör galoppfattningar från halt på lång tygel utan nån som helst förberedelse, sen självklart samma i skritt och trav me då både till "rätt" galopp och förvänd. för övrigt gör han skolor, halv-galoppiruetter, byten m.m
travhoppar 120 och är väldigt hinderklok (dock något ovillig att hoppa om man säger så)
Sen är han ruskigt snabb oxå :) alltid lika kul å rejsa mot dom andra, fast tyvärr ser man ju inte mycket av dom när man ligger så långt före 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Mitt Varmblod Molly kunnde ingenting när hon kom till mej, verkligen ingenting (hon var nyss inriden då) genom att hon har varit travhäst., , hon är 8 år nu och jag har haft henne i 1 år och typ 4 månader, har haft lite svårt att träna henne genom att när jag hade tränat henne så hon hade fånt jätte fina "rid" muskler så då så fick hon hovledsinflammation så då fick hon stå bra längen, men nu är hon fin musklad så ja har börjat att galopptränat henne o så :) , Molly är verkligen framåt o älskar att lära sig saker o hon är mkt lättlärd:)
detta kan hon nu :
- Gå på tygeln i skritt
- Gå på tygeln i trav
- gå på tygeln i galopp
- Skänkelnvikning i skritt
- nästan skänkelvikning i trav(håller på att tränar det)
- Snurra runt i fyrkant
- Öpnna o sluta i trav o skritt
- "piruett" i stillastående ; D
- Halt från trav : ]
- Gallopskänkeln. (hon kan både sammlad o lung galopp sen kan hon galoppera fort oxå:P hiihhi)
- Ruskigt snabb travar trav (monte blir dte då genom att jag sitter på :P , Men dte är när hon missupfattar galopp skänkeln när vi tex tränar på sandvallen: ]
- Tölt :) deni :P fast hon kan det inte med typ nått "komando" lr nått utan ja hon kan börja tölta iblnad, är lite sugen på att lära henne riktigt de, men jag ja …
- rygga
Ja det var det jag kom på just nu :) , men vi tränar för fullt :) o snart ska ja se om hon kan hoppa oxå ; D hiihh
Skrållan ja, hon är ju bara 1 år o 3 månder;D (har haft henne i ca 7 månder tror jag det är) . Men hon kan inte så mkt ennu då :) vi går på promenader varje dag iaf :) , ska köra in henne sen :]
Sarah, kan vi inte få se lite bilder när du rider? :)
Aldrig sätt när du rider.
/Elin

#6, japp det ska ni :) , Fats jag har inge nU:( *snyft* men jag ska skaffa mkt rid bilder :) , Ska be nån ta bildern när vi kommr i fullgalopp på travbannan :P ihih o när vi tränar dressyr oxå :) och sånt :) , Lovar att det kommer innom kort. :)
Hehe.. En av de saker som jag aldrig kommer glömma är när jag red en sexårig islänning.. :P Han var ganska grön och kunde inte speciellt mycket, dessutom femgångare, så han blandade ofta ihop trav/tölt/pass.. Men jag var i stort sett den enda som red honom (vi var väl kanske 3-4 som tränade honom) och traven var väl det han hade mest problem.. Men jag fortsatte att rida honom (han var väl den enda hästen som jag red under 6-8 veckor) och framåt slutet så lyckades jag få fram en underbar trav på honom!! :) Han travade perfekt, utan pass eller tölt inblandat i stegen!! :)
Sedan så red jag en gammal islänning ett tag.. Han hade varit halt under en period, men han blev bättre så småningom.. Det var bara jag som skulle mjuka upp honom lite, efter att ha varit avställd ett tag.. Men i alla fall så red jag honom bara i skritt en timme och jag arbetade mef att få ner honom i form, lösgöra honom, mjuka upp leder etc. Han var ju ganska stel innan, men framåt slutet av passet så fick jag honom i en underbar form!! De som såg oss sade att de aldrig hade sett honom gå så fint som han gick det passet!! :) Det var jättekul att höra!! :) Två veckor efter den dagen så avlivades han dock.. Han kunde helt plötsligt nästan inte ta ett steg, utan markerade tydligt att han var halt.. :( Saknar honom!!

Jag är stolt över att jag vågat hoppa 72 cm på Maggan =]
(Lite irriterande att hon vägrar för ett kryss på typ 30 cm efteråt…) hahaha

Då kan ni vara stolta allihopa=)

#2 jag är djupt imponerad elin! grattis!
#5 samma som till elin! :D
jag är stolt över att ha hoppat en 95 cm hög oxer med en bponny som hette tutti-frutti. det är det högsta jag har hoppat och det var många år sedan… :D

Jag är stolt att min dam överhuvudtaget blev ridbar. Trodde jag inte när jag fick henne. Som 5-åring såg hon ut som en 2-åring o i stort sett ohanterad. Idag är hon det bästa som hänt mig trots alla motgångar så kämpar vi vidare.
Jag är mest stolt över min och Lykkas relation till varandra och hur faktikst hon har utvecklats på det här året som har gått.

Våran första seger til sammans 30.sept! :) Och är stolt över at jag har en så snäll och fin ponnis. :)
MIn c-ponny. Från att vara en ponny som stog i en fjuttig hage så att vi köpte honom för vi tyckte synd om honom till att bli en av sveriges bästa tävlingsponnyer. När jag köpte honom hade han haft sadel på sig en gång. Nu kan han:
- Skänkelvikningar åt alla håll å kanter
- Galoppombyten i varje steg på volt!
- Piaff
- Passage
- Hoppa bana på 140 (Han är 138)
Det va de jag kom ihåg just nu i alla fall.
Fast det jag är mest stolt över är när vi red vår andra MSVA, alla sa att det var den svåraste MSVA i Sverige det året å vi nollade!
När jag kom på hur c-ponnyn jag lånade funkade, kunde hoppa enstaka hinder på 120, han var 134 :)
Och senaste dressyrträningen (japp, ni läste rätt ;)) med min lilla kille. Ägarinnan var där och var väldigt imponerad över vad vi kunde. Det var nära till tårar då kan jag lova! Imponerad över att en westerntränare och en dressyrtränare har precis samma åsikter om oss :)

En av de starkaste tävlingsminnena jag har är när jag och min förra C-ponny hoppade vår första LB. När jag fick han så var han riden i ett år, lärd att göra vad han själv ville. När jag satt på honom och ville att han skulle gå frammåt blev han skitsur för att alltid hade fått vad han ville, han backade och när jag blev sur så stegrade han sig. Han kunde inte fatta galopp, han BARA slängtravade och sparkade samtidigt bakut i traven. När man skulle skritta eller trava på en volt så STACK HAN , Han bröt ur volten. Jag tänkte så varje gång: denna gången ska jag vara beredd, han ska INTE få sticka. Jag kunde dra i han allt vad jag kunde, vi satte utt koner, mamma stog med en longerpiska där han försökte bryta ut, men ingenting hjälpte. Vår första tävling var 30 cm och han stannade ut sig! :D Jag bölade thyp alltid när jag hade ridit han, struntade fullkomligt i om han hade gått till slakt, hatade den hästen. Men jag gav aldrig upp och efter 1 år så fick han 69 % i en LB:1 dressyr och vi kom 2:a, i vår första dressyrtävling. Vi skulel hoppa vår första LB, han hade alltid stannat ut sig i LC och jag ramlat av, han hoppade, hoppade ALLTING felfritt. När jag kom ut så kunde jag inte stå på benen så glad jag var. :O

Sen så vill jag ge en stooor tacksam kram till min nuvarande ponny. Han har gått hur högat klasser som helst. Vi var på hoppträning och innan jag fick han så vågade jag inte ens hoppa 70 cm… :P En kombination låg på 130 cm. HELA ridklubben satt på läktaren typ, då KAN MAN JU INTE bara banga ur. :P Så jag fattade galopp, såg hinderna, de var så läskiga så jag blev helt yr. :O Jag galopperade mot de, höll i min ponny jättemycket för att jag inte vågade egentligen, Kom mot de, de tornade upp och sedan minns jag inte mycket mer än att allting blev svart. ( HAHA JAG BLUNDADE ), Bino FLÖG, ett galoppsprång, och FLÖG över det andra hindret… :O Efteråt… VAR DET KLART? hahaha . :P Snacka om att hästen fick många morötter sen… :P Han har gett mig självförtroendet tillbaka. :) ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR DENNA HÄSTEN.

Jag är stolt över min häst som lyssnar så bra!
Igår när jag tömkörde så blev det en smärre katastrof, njah, Det emsta gick bra, men sen kom han på vad ssssss betydde när han skulle öka på traven litet o det gjrode han! Det gick fort och matte blev en litentrasa bakom honom som damp i backen (min höft smärtar oerhört idag) och självklart tappade tömmarna….
Jag ropade på honom och han stanande 20 meter bort och väntade snällt kvar tills man fångade in honom.
Oh, glömde en sak :) När jag kom tvåa på shettisgaloppuppvisningen inne på scandinavium… Det slår högt :D

Ja har ju som ingen häst nu men kan ta lite kort om dom andra hobby ryttare som man är..
Hoppat 130 med c-ponny, lika högt med storhäst men de är inget att skryta med, har inte haft riktigt hopp intresse tidigare..
Gjort klockrena byten i var 3:e, piaff, piruetter, ridit på över 72% på tävling
Så till mig själv, mest stolt just nu är jag över att jag igår gick klart sadletillpassnings kursen =) *huuum vad är jag bra på* Är iaf väldigt bra på att säga vad jag tycker och tänker, både på gott och ont, MVG i alla hästämnen på gymnasiet, mer kommer jag inte på just nu.. :-S

Jag har kört in min häst helt själv.
m'lacy c, jag ser det framför mig HAAAAAAARRRYYYY!!! hihi ;)
När vi hoppade fälttävlans bana och min häst var allmännt galen.. och sen är det nog när vi slog en riktigt duktig dressyrryttare på tävling men flera poäng 

Jag är stolt över den kontakten och samspelet som jag jobbade fram med min gamle. När jag fick honom var han ett pinnhål från att kallas galen.
Jag är även stolt över att ha omskolat honom från halvt galen allroundhäst till en klippa i westernridning.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Lyrik kom 2:a i sin första hopptävling med min kompis. Hoppade KM och sen Joker, omhoppningen var det 1.20. Fick travhoppa över hindrerna eftersom han inte fick plats med sin stora galopp på den lilla banan. Inte dåligt för en 16 årig nordis!
Min gamla tant (Blue Skies) var hopptokig. Var iväg på hoppkurs -96. Fick hoppa HEL bana på 1.60. Skyan var äldst på kursen, 23 år gammal, men fick hoppa högst.
Kunde även galoppombyten, skolorna, lite passage och piaff.
Saknar henne fortfarande efter 10 år.