Ländtäcke/ridtäcke
När börjar ni använda era ländtäcken ni som använder det?

jag gör inte det än…men har väl funderat lite på de
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jadu .. Jag : P T.M ländtäcke från hööks artekelnr 60055 , Det andvänder jag när det snöar lr vid uppvärming när det är kalt lr uteritter när det är kalt osv. .. Så jag har inte börjat användat ennu … ; )

Jag kommer i framtiden ha körtäcke på Harry och så småningom ländtäcke vid uteritt på vintern. Mest för att jag själv fryser men inte vill riskera att ah nblir kall om njurarna eller korset…..
Så i ärlighetens nmn är det ländtäcke mest för min egen skull, annars är jag itne ngn täckesfanatiker.
Nästa helg när hästen ska klippas :)

har ländtäcke när jar skrittar fram, o när jag rider ute nu, har blivit kallt hos mej nu..tycker jag iaf:P men pållen är ju klippt med, så..vill inte han ska bli kall om rumpen:P

usch ja vet inte när jag ska klippa peppe…kan inte bestämma mig. men de känns inte som nån ide nu när han ändå bara skrittar
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Hade skritttäcke på Jätten igår, men han har inte en gnutta fett på kroppen så han fryser jätte lätt.
Vi använder körtäcket när vi vill att hästen ska se fin ut, fast det måste vara kallt också, annars skulle de svettas ihäl (vi har gjort vårt körtäcke själva, riktigt fint, svart med thaisiden som detaljer ^^') men som sagt så använder vi det inte för att vi behöver….

#8 ingen bild på täcket? låter fint

Har inte börjat än, blir inte förrän han ska klippas

Jag använder det bara några ggr per år. Alltså när det regnar eller snöar ute. För oftast rider jag inte då.
hade jag en häst hemma nu skulle jag nog ha ländtäcke om jag red ute och det var kyligt
Lykka får sitt ländtäcke när hon är klippt och fin :)