god morgon 24/1
god morgon!
har nyss varit ute o mockat i stallet, resten av familjen sover fortfarande. jag ska åka iväg till halmstad idag och se farsans häst gå ett lopp. håll tummarna!
på vägen hem från halmstad ska vi åka inom tyringe och förmedlingscentralen, där lär ju vara en del folk nu efter lön.
Hoppas ni får en bra dag och en trevlig helg, utan iFokus! =)

Morrn!
Kan inte sova….. Så nu sitter jag här, lite paff över att det fortfarande gick att komma in här.
Är det nåt att spela på Lis?? Jag vill gärna bli rik ;)
*** Kärleken övervinner allt ***

så här skriver hans tränare på sin sida:
090124 Hd I lopp 2 fick Irish Whiskey ett bra läge (spår 2) bakom bilen. Lång distans passar bra och han känns bra i jobben. I allafall en bra platschans.
vi har gått ihop ett gäng på jobb och ska spela 100 vinnare var. vi får väl se. förra gången gick det ju åt skogen då hästen inte kissade innan loppet. han bröt ur i varje sväng och hoppade dessutom i första. men han blev femma ivf. sen betedde han sig som en tok i boxen, tryckte magen mot väggarna och rullade sig, inget hände. sen hemma så slet han sig nästan och sprang in i sin box och kissade i evigheter. ;)
halmstad har ju numera openstrech, så det är inte helt omöjligt att det går bra.

Spännande, man kanske lägger in en slant då ;)
*** Kärleken övervinner allt ***
#2, haha! kunde han inte kissa nån annanstans än hemma?
godmorgon lördag. jag har nyss gått upp, har lidigt av sömnbrist hela natten och sista gången jag tittade på klockan var hon åtta….
Har varit och tittat på lejondans och spelat symbaler på Birsta hela dagen. Och snart ska vi iväg och dansa på en resturang här i stan, stressigt. Sambon har knappt sovit inatt, bara varit stressad över allt. Jobbigt att arrengera, men snart är det över.
Hästen skulle få shiatsu-massage idag, men massören var sjuk. Trist. :\

god middag!
Jag har haft stalljour idag. nya ponnyn skulle släppas ihop med de stora valackarna idag, gick väl okej men inte bra. Stackarn blev runtjagad av fegisen i hagen. Han höll nästan på att trängas in i ett hörn och fegisen fick ett rejält tag om den nyes mankam. det är rätt lerigt i hagen och inte blev det bättre när de sprang runt så efter tag så gick den nya omkull och gled på leran 6-7m innan han kom upp igen. Men efter ett tag så slutade jakten men de två hästarna står i varsin ände av hagen. Roger lyckades efter många försök hälsa på den nya och de verkade komma rätt bra överrens så lite sällskap hade han ett tag tills en av de gamla stötarna kom och vallade bort honom. Det är inte vem som helst som får bli medlem i cigarrklubben;)
Ska tillbaka om någon timma igen och plocka in och fodra.

#4 jo men inte utan ordentligt med strö… vilket de hade idag, men det hjälpte inte ändå. han blev precis utanför pengar.
#5 vad är det för sorts massage?
#7 Man stimulerar och balanserar energierna i kroppen. Tar bort spänningar som gör att energin inte kan flöda och sånt.
#7, nääe, men va tråkigt!!