Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 884 ggr
Peppe
0

Apropå huggormar och hästar!

Igår blev min kompis ponny biten i mulen. för att göra en lång historia kort, ponnyn står för tillfället på helsingborgs sjukhus dit den fick köras akut sent igår kväll (30 mil härifrån…). kommer troligtvis hem imorgon

jag har aldrig varit med om en häst som blivit biten, tyckte det var lite ironiskt att det diskuterats här precis innan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

QuickStep
0

oj jag hoppas det går bra för ponnyn!
Jag har mina erfarenheter då min häst fick 3 bett i mulen och det inte gick o rädda honom.
Skriv gärna o berätta hur d går för ponnyn.. / Veronica

Ledin
0

ja jag såg en inne på gotlandruss forumet mega mulen stackars hästar det gör ju ont med. Förstår inte varför dom sak vara så nyfikna å lukta på ormar det e väll inget å sticka fram mulen åt. Hoppas din väns ponny blir bra inom kort.

MLphoto
0

Hoppas det går bra!

Jag höll på att trampa på en huggorm häromdagen, den hade lagt sig så fint mitt i solen, precis utanför lösdriftsdörren. Som tur väl var så ringlade han iväg innan jag satte ner foten *phew*
Känns inte så kul med huggorm i hagen precis..

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

gejsa
0

Gamla bonden som bodde här innan oss hade ju en ardenner som dog av huggormsbett så visst kan det hända.

Anna
0

Oj, får man fråga vems ponny det var?

Hemskt ju! Usch!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Peppe
0

Elinors Cindy…. så du kan ju tänka dig hur Elinor mår nu. Nån som bryr sig mer om sin häst får man leta väldigt noga efter. hon har gråtit konstant i ett dygn nu och har flyttat ner till helsingborg tills Cindy blir bra igen

Anna
0

Nämen fy… Hoppas allt går bra nu då!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Peppe
0

Hon får troligen komma hem idag

Peppe
0

Nu har hon gått in i chock så får komma hem tidigast imorgon…

gejsa
0

Men usch vad otäckt. Hoppas hjärtat pallar för hästen.

Molla
0

Är hästen kry?

Koohinoora
0

Men usch hemskt verkligen :O

Peppe
0

Hon kom hem nu ikväll =) verkar pigg och kry. hon slapp koliken i natt också =)

hestellen
0

Oj! Jag som är ny här hittade just den här tråden när jag kikade runt lite=) Det va min stackars ponny som blev biten:( Det va ju ett tag sen nu!=)

Kan tillägga att kvällen hon kom hem eller senare på natten så va hon rejält dålig! Jag trodde hon skulle dö! Men jag tror hon va så trött helt enkelt av allt! (hon är väldigt speciell, men orkar inte skriva på vilka sätt), o så hade hon ju åkt hem i flera timmar med i transport. Det tog nästan en vecka innan hon åt normalt igen o fick stå i sjukhage väldigt länge ca 2 månader har jag för mig.

Men nu mår hon prima!:D

Det va kul o läsa allas "hoppas hon blir bra" även om det är snart ett år sen! Men också tur att jag inte sett allas "känner en som dog av det".

Distriktsveterinärerna är bra o ha men ibland måste man va på dom o lita på sig själv mer!

O jag blev rörd (töntigt ord) av peppes/fridas inlägg #6! :D  Det va verkligen den hemskaste dagen/dagarna i mitt liv!

Molla
0

Skönt att det gick vägen! Blir dom inte också trötta av ormgiftet. Hade en katt som blev biten och han bara sov och sov.

Peppe
0

#14 lägg in en bild på hennes snabel hon fick! =D

hestellen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Tack!:D Det kanske dom blir, men sen hade hon stått på sjukhus i flera dar med o hon är som sagt väldigt speciell, o så resan + att hon fick superstarka mediciner eftersom hon är allergisk. Så det va massa som spela in=)

#16 Haha, men hon ser ju helt galen ut xD Jag orkar inte leta igen alla bilder så jag tar första bästa då (fast inte bästa egentligen:P)

Bilden är tagen ca 1 timme efter bettet bara! Det blev bara värre o värre o vä näsborren svullnade nästan igen helt..