Hahaha.., jag hade fel!
Skulle ju komma ut en hästpratare o ett gäng på kurs för honom idag. Jag trodde inte att det var en sådan, utan en som skulle visa kommunikation mellan häst o människa, jag hade fel!!! Det visade sig att det var en hästpratare ifrån Karlstad o dom andra som sa att han kom ifrån USA. Lättad, slapp engelskan iaf. Det visade sig att han hade rätt på flera punkter med Bus, jag som inte alls tror på sådant blev lite rädd. Snacka om att jag skrattade när han talade om för mig hur hon var att rida samt om en incident i vintras o om ett vasst föremål i hoven för flera år sedan. Det var lite läskigt, men skitkul att höra att hon o jag har en speciell relation. Men är fortfarande lite skeptisk på det så han ska få komma o prata med henne då det inte är gällande en kurs så det blir ordentligt.
Vad har ni för erfarenheter av sådant????
jag tror det är mumbo jumbo det där.. haha

Jag tror väldigt mycket på telepatisk kommunikation (o nu får ni tycka aatt jag är precis hur knäpp som helst :P) och det är ngt som alla gör i mindre eller större utsträckning!
om du sitter och rider och du ser en buske som ser läskig ut så komemrdin häst ofelbart tycka den är läskig ävne om du itne spänner dig, för att din häst "läste" dina tankar.
hästar och djur anses tänka i bilder, istället för att tänka ordagrant jag går bort till hötussen därborta, tänker hästen genom att se sig själv(hur det nu hänger ihop) gå bort till hötussen…
det är iaf va djag har fått höra av hästviskare….
men alal som ahr bra relation til lsian hästar kan i olika utsträckning känna om något är fel med hästen även om de sitter i skola eller på jobb…
Så här har du en som inte tror, utan som VET att det existerar :P
(oki, nu kan ni börja idiotförklara mig :D)

#2 Alltså just som du säger, bara man tänker att något är farligt så blir det det för hästen. Men jag har ändå haft svårt med det där gällande hästpratare. Det var många olika på den här kursen och några verkade helt ok, medans andra bara sa sådana självklara saker som vem som helst kan se. Nä, tror faktiskt att det finns dom som kan o även dom som bluffar.

Vad kul! Kostade det inget då eller? Om du tar ut honom igen vad blir priset då?

Kostade inget idag eftersom han var där med sin kurs. Annars tar han 500kr då får man även ett kassettband med vad han ser.
Jag tror inte på sånt där… däremot tror jag att hästar(och andra djur) är känsliga för att känna sinnesstämningar. Kanske även vissa människor har denna förmåga, men inte regelrätt tankeläsning.
Telepati ska hålla sig i fiction (tycker jag), men det vore ju onekligen intressant om det verkligen fanns 

johanna, kan förstå din skepsis…
Jag är uppvuxen i en familj som vart väldigt kristen iaf med en del värderingar (men det var itne kyurka varje söndag) men allt övernaturligt existerade inte, punkt slut.
Spöken var humbug, sanndrömamr likaså, förebådan okcså. Så det slutae med att ajg var tyst om vad som hände och tyvärr också tappade en del av känsligheten för det "osynliga"
Det finns ju många berättelser om hästar som tvärstanant vid en korsning där det hänt en olycka förr i världen för att gnegångarna var kvar där…. och liknande, djur är känsligare för sådant än människor.
mina katter til lexempel, honkatten ahr ibland helt utan anledning ställt sig upp och börjat fräsa aggressivt, även om det bara är hon och jag i sovrummet. och det som är riktigt otäckt är att hon följer något/någon med blickne och rätt som det rä är det försvunnet och katten lägger sig ner o somanr om.
Så om de verkligen är hästviskare eller ruskigt bra hästkännare så är oftast resultatet detsamma. Men det finns humbugnissar, som är skickliga på att uppsanppa saker som hästägaren säger eller inte säger… Ett vanligt "fel" och klagomål som hästarna har är ju att sadeln ligger fel och att bettet itne är bra…. Det kan i princip vemsomhelst säga….
Jag tror inte på hästviskare som kan berätta hela historier om hästen. Däreomt tror jag på det övernaturliga… Där min syster hade sin häst förut fanns det en bokallé och i slutet en korsning. I den var det flera hästar som var oroliga, syrrans var värst och ville sällan gå förbi. Hon som äger stallet tror också på övernaturliga saker, så hon tog dit ett medium eller nåt, och det visade sig att det var ett spöke. Efter han hade varit där gick hästarna förbi där utan att blinka ;)

Slo, härligt att det blev en "verklig" historia som backar upp min utläggning, så blir amn ite helt flumm/newage-tant-förklarad…
#7 Jag vill gärna att det ska vara sant (jag älskar böcker och program som handlar om övernaturliga fenomen mm) Men vetenskapskvinnan inom mig säger att jag inte ska tro på det förräns nåt är bevisat ^^'
Att vara kristen och tro på övernaturliga fenomen ser jag inte som ett bekymmer, det ingår ju typ i tron (antingen som mirakel eller som Djävulens påhitt) Fast jag kan ju uppfattat saker fel (kan säga att jag är kristen, men inte särskilt aktiv nånstans just nu…)

Det var väl snarare så att mina försäldrar (läs far o hans fru) tyckte att det var livlig fantasi o påhitt alltihop :)

jag skulle gärna betala 500 spänn för att få höra vad ngn tror min häst tänker. faktiskt. sen om jag tror på det är en annan sak. kan hästprataren berätta ngt som bara jag vet om hästen så är jag böjd att tro på det.
#9 sen kan man ju spekulera i att ryttarna visste om att det hade "hänt" något med korsningen nu, och undermedvetet fick hästarna att känna att nu är det ingen fara… ;)

Hos en kompis till mig så i en utav hästhagarna har där stått ett torp med en bonde som hängtsig eller nått sånt? Men hästarna äter inte gräset där huset stått så man ser grunden till huset. Det tycker jag är lite läskit:S Nu har jag inte sätt det själv då jag bara har varit hos han när det har varit mörkt ute.

Slo, det finns ju alltid en möjlighet….. men å andra sidan om en ryttar e som inte känenr til ldet rider förbi där o hästne ändå reagerar så …. Då är det ju en annan sak….

Sånt med övernaturligt är både läskigt o intressant. Han som var ut till oss är tydligen en av landets bästa. Jag vill ha en genomgång av min häst med honom utan hans kursdeltagare. Mest för att kolla av lite mera då jag nästintill har varit med gumman från början (tyvärr några år borta men, men).