Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 560 ggr
LinneaG
0

Polisen ringde

Vaknade imorse av att en kompis ringde och sa att polisen just ringt henne. De sa att våra hästar sprang runt i ett bostadsområde. Jag fick också ett sms av en kompis som hade några hästar på tomten.

Vi har ingen arning om hur de har kommit ut! De har aldrig rymt från den hagen förut och där har de gått i över ett år.

Det jobbiga är att varken jag eller hon som har stallet kan åka upp.
Hon jobbar och jag är hemma, dvs ca en timme med tåg och buss.
Jag fick tag på Eve, helt underbart! Hon kunde kasta sig upp och springa och kolla efter de. Sedan skulle Lindas syster åka ut också och en medryttare. Hoppas verkligen att de får tag på de! Är bara tre av hästarna som hittar hem till stallet. De andra tre är nya och hittar ingenting där omkring.

Roligt sätt att vakna på, värsta är att man inte kan göra något själv!

Wiemona
0

Skitjobbigt när man inte kan komma dit själv. Hoppas det fixar sig

lisette
0

snacka om att eve är en pärla!

bubbelbubbel
0

hoppas det fixar sig :)

Eve
0

Jodå, vi fick in allihopa.. Kaj stod hemma och väntade medan Harpan, Samarage, Hades, Sandy och Vicky stod borta vid lastberget på rapsfältet utanför Lodderstabonden, haha.. Som tur var var det dimma så att han inte såg oss, då hade han väl skjutit hästarna.. Efter ca 20 minuters gång var de hemma i stallet igen..

Linnéa - Jaa, visst är det alltid lika kul att vakna på det sättet :P ;).. tur att jag börjar 12.15 idag så jag kunde hjälpa dem, vi hittade varandra och hjälptes åt. Mina grannar tyckte nog att jag var helknäpp som irrade runt helt nyvaken efter ett stycke lösa hästar.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Tur att ingen blev påkörd. burr!

Eve
0

gejsa - ja, flrmodligen hade de sprungit över åkrarna… :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LinneaG
0

Jo, gejsa, det var våran första tanke när de sa att hästarna sprang på kalmarleden!

Eve - du är helt underbar som ställde upp!! Jag är verkligen skyldig dig!