Är det inte dags att sluta????
Titt som tät länkas det till sidor på nätet där det visas eller står om hästar (och andra djur) som far illa på något vis eller råkat ut för något otäckt. Är det inte dags att sluta med detta skrämseleffekt inlägg? Inget blir ju bättre av att vi sitter och förfasar oss över elände. Alla förfasas ju över det och det vet vi ju alla. Varför då fortsätta med dessa otäcka bilder och texter?
Tycker ni som jag att vi kan avstå från dessa inlägg och istället rikta in oss på det positiva.
jag håller med du.
när det länkas till hemska filmer ect här, tittar jag inte ens, för jag vet att det inte är något som kommer få mig att bli glad, så då låter jag hellre bli.
Kan inte annat än att hålla med. Vissa perioder blir det extremt mycket sånt, och det är väldigt sällan det lyfts fram positiva saker. Fast å andra sidan är det ju expressen och aftonbladet det länkas till mest, och de är väl rätt bra själva på att lyfta fram negativa och otrevliga händelser. ;)
Men ja, lite mindre av sånt vore inte alltför dumt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Känns som detta är riktat direkt till mig eftersom det ofta är jag som länkar från tidningar. Men då säger jag så här: Varför ska man blunda för allt otäckt. Det ska väl i stället visas utåt så man kan få stopp på allt som händer med våra vänner djuren? Eller ska vi bara sticka huvudet i sanden och inte se/höra något? Sådan är inte jag iaf.
Jag tycker det är bra att visa att allt inte är rosenrött i hästvärlden. Man väljer ju naturligtvis att titta eller inte.
Men jag välkomnar också små "guldkorn"!
Håller med TS. Räcker väl att vi läser i tidningen om alla hemskheter.

Jag ser inget nöje i tidningslänkarna, därför hoppar jag över de trådar som innehåller dessa. Men jag håller med, det har blivit lite mycket nu senaste tiden.

jag är lite kluven till detta. tidningsartiklar tycker jag är ok, tycker det är intressant att läsa vad som händer med hästar runt om i landet. men däremot filmer som visar djurplågeri etc gillar jag inte. förstår inte att man letar upp sådan filmer ens.

Filmer orkar jag inte heller titta på. Det känns så nära inpå mig då. När man ser dom leva på filmen och kanske har dött en plågsam död osv.
#9, det är väl det som är det konstigaste, att folk faktiskt letar upp dom! skulle AAAldrig falla mig in.

Jag håller med ts, vad är vitsen med att sitta framför sin dator och förfasa sig, att djur lider vet vi tyvärr allt för väl ändå.

Gejsa! Du levererar ju "nyheter". Länkar till saker som faktiskt är relevanta för oss i sverige och kan få oss att tänka om, se upp eller lära oss något av. Däremot alla "youtube-forskare" tycker jag kan lägga av.. Starta en egen hemsida med en fin liten länksamling till dessa sidor istället =)
//Mickan
Nej, jag vänder mig inte till någon speciell utan bara att det känns som det är lite väl mycket av det onda här på sidan. I ett annat forum här i.fokus togs en sådan film/artikel bort efter att många tyckte att det inte gav något. Att djur far illa vet nog alla, som sagt, så då vi inte kan göra något känns inläggen onödiga. (Tycker jag) Personligen bryr jag mig varken om i fall det är film eller artilar. Tycker båda är lika onödiga.
Information är en helt annan sak.
Vi kan väl istället hjälpas åt och gör denna sida trevlig.

#13# Ja, visst gör jag.
Vill att alla ska få del av allt det som händer här i Sverige.
#14# Tyvärr så fortsätter jag att visa artiklar för jag tycker att det är viktigt. Vill man inte att jag ska fortsätta så får dom ta bort den eller säga till mig personligen att jag ska sluta visa dom. Hittills har ingen stött sig på att jag visat dom.
Däremot har faktist filmer tagits bort på denna sajt som varit otäcka. Och det har hänt ett antal ggr. (Och där är jag oskyldig har aldrig visat eller knappt tittat på otäcka filmer) Men det har du kanske missat för du är ju inte här jämt?

Jag håller med dig Gejsa, fortsätt med att länka till artiklar för alla läser ju inte alla tidningar, och det är intressant att få lite info från hela landet.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag tycker som många av er att tidningsartiklar är ok för dem är ofta redan "cencurerade" från riktigt äckliga bilder. Då kan de vara intressant att läsa och de har även ett utbildande och informativt syfte. Men när det är filmer så väljer jag faktiskt att inte kolla på dem.
Men däremot så tycker jag att det är riktigt trevligt att titta på dem fina, vackra och roliga filmerna som dyker upp. De finns så mycket hemskheter i världen så man kan behöva lite skratt ibland.
Jag vill också ha ett trevligare och gladare forum :) Det är ju något som alla kan vara med och påverka!
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Håller med dig Gejsa..artiklar över vad som händer här i sverige är helt okej men filmer som kommer från ex "you tube" med hästar eller andra djur som skadas är så hemska! Dem har man inget utav att se..men att få veta om ngn skadar hästar, det tycker jag är kanon! Det är viktiga nyheter att få här..

Tack ska ni ha alla!
Jag fortsätter som vanligt.