Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1666 ggr
bubbelbubbel
0

Godmorgon 22/1

Det är väl bra märkligt.
i förrgår när jag körde hem var det snöblandat regn större delen av vägen, men inget när jag väl kom hem.
jag läste tidningen, duschade och satte mig för att äta, då vräker det ner snö.

idag, ingen nederbörd ö.h när jag körde hem.
jag läste tidningen, duschade och satte mig för att äta.
och det vräker ner snö.

det tråkiga i kråksången är att när jag vaknar i eftermiddag är det borta igen.

idag har jag inget annat planerat än ett telefonsamtal till min jobbarkompis som nyligen fått barn, ett telefonsamtal jag tänkt ringa hela hösten men som aldrig blivit av, men nu mååååste jag känner jag!

hoppas ni får en trevlig dag, och kör försiktigt om ni måste ut!

AusaBausa
0

Go morron!

här har vi dis o så rått väder…hemma i dag med..

hemma i dag med o har full mailkontakt m alla föräldrar som var med på mötet igår o även dem som ej kunde närvara. Alla är rörande överäns vi SKA rädda vår byaskola!!! ALDRIG att dem ska få lägga ner vår skola för futtiga 700tusen kronor o rädda en annan skola som har millen minus…var går gränsen!

Vi har skolor i vårt område som snart är knökfulla men dem vill ändå inte ändra upptagningsområdet bara för att ursäkta kä**ingen bestämt sig!!!

Så då kräkte jag av mig lite i dag med…sorry! MEN jag är så upprörd!

Annars händer inte mkt här planerarför helgen som jag hoppasklara av..har bjudit folk på fest o hoppas vara kry till dess..SKA inte o kan inte missa denna fest så är det bara;-)

Hästarna är överlyckliga över fri tillgång av höet och dem står faktiskt inte där hela tiden längre som dem gjorde dem första timmarna…balen kommer säkert ta slut fortare denna gång men dem vänjer väl sig, så att nästa bal kommer väl att vara lika länge som när jag har doserat den, hoppas jag :-)

Ha en bra dag alla!

attika
0

Godmorgon

Ja det kan vara snabba växlingar i vädret. Idag ska jag ut och rida efter jobbet, vad härligt det är att det blir ljusare för varje dag så snart behöver man inte rida med pannlampan i mörkretFlört

På lördag skulle det visst komma ganska mycket snö, äntligen vinter kanske. Ha en bra dag alla.

fridak
0

god dag!
här är det lite disigt men rätt okej.
paddocken hade tinat upp helt idag men jag hoppas det håller sig till imorgon.
Det kommer en ny ponny imorgon, jag trodde han skulle gå i ponnyhagen men han ska tydligen in i valackhagen, rogers hage, för han är lite kaxig mot folk. jag hoppas det bara är mot människor för annars lär "min" häst få det svårt…
Jag ska ringa optiker idag, om praktikplats till våren, har försökt få tag på henne ett par ggr nu men idag ska det gå!

lisette
0

här var det riktigt halt i morse.

jag försov mig, loke har vaknat flera gånger i natt. helt hopplöst.

kom hem och här finns inte en kotte hemma, dörren står olåst och kaffekokaren var igång. känns ju bra. undrar vad som hänt? och ingen mobil med sig heller.

AusaBausa
0

#4 Usch vad obehagligt…

tezzie
0

#4 Hittat igen familjen??

God eftermiddag!

Jag sitter nu i soffan efter att ha varit på en lång promenad med en gammal vän/kollega. Funderar på om jag ska åka på Ikea och shoppa loss lite ;)
Får man måla med vattenbaserad lackfärg när man är gravid??
Någon som vet??

*** Kärleken övervinner allt ***

bell
0

God dag på er.

Har fullt upp med skola & tre sjuka barn för tillfället så hästarna har det tråkigt i hagen hela dagarna… Och jag suckar över grupparbeten. Vi fick rest på den vi lämnade in i dec & nu ska vi ha tre grupparbeten under våren… DET KOMMER ATT BLI KUL! Det är mitt nya mantra… det kommer att gå bra.

Hoppas bara att vår gruppen blir bättre än höst gruppen… *tummar&tår*

Lev livet levandes

#4 hur var det med familjen?

lisette
0

han var iväg med en granne och hämtade en bil. det var tydligen så viktigt så man kan glömma allt här hemma. :S

#7 det är rätt, man ska tänka positivt!

har nyss varit ute och longerat merry lite, hon fick hoppa lite med. skoj tyckte hon!

AusaBausa
0

#8 inte bilen som krockade i Ovesholm?

lisette
0

nej! han körde inte själv =)

AusaBausa
0

#10 ;-)