Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 3721 ggr
tezzie
0

Hoppa högt =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Orkade inte leta rätt på höjdhoppstrådar så jag skapar en ny :-)

Jag gillar hoppning men just 2,15 är liiiite för högt för mig, haha!

*** Kärleken övervinner allt ***

DinJejja
0

jag tycker 1m är lite läskigt ^^,

Zaphix
0

Är det där verkligen bra för hästens ben? Måste bli en stor påfrestning.

Jag vågar inte hoppa över 60 cm, jag är feg. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Kimpa
0

Tycker personligen det är ur-idiotisk gren, höjdhopp.
Otrolig påfrestning på ben och rygg och jag undrar varför man vill äventyra psyket på sin häst.
Hörde talas om en häst som hoppade och vann en sån stor höjdhoppningstävling…Sen hoppade den hästen aldrig mer…

exitingsvillemo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

den här är nästan häftigare tycker jag

Zaphix
0

#4 OMG!! Den skulle inte jag vilja sitta på..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Kimpa
0

Den var häftig!
Spetsade öron hela tiden. Buskul !

lisette
0

#4 det är det sjukaste jag sett någongång..

#0 räcker med 30 för mig!

tezzie
0

#4 Den filmen har varit upp några gånger men den är ju ganska läcker. Visst var det någon Buke-tjej som köpte den?? Skulle vara kul att se den hoppa idag!

#7 Min tränare säger att allt under 40 räknas som markbommar ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

#8 har med för mig jag läst det någonstans. undrar varför den hoppar så högt och HUR högt det är!

mm markbommar, nej de svävar ju…

exitingsvillemo
0

Håller med dig Lisette, högre än 30 behöver det inte varaOskyldig

Tycker ändå att hästen ser frän ut. Den använder liksom hela kroppen, ser så otroligt mjuk ut

Anna
0

#4 är nog barrerad tyvärr, men man vet ju aldrig! den ser ju som sagt rätt glad ut :P men hoppas den har lärt sig att den inte behöver hoppa sådär stort nu, för det där ser inte bra ut för frambenen när den landar!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

IdaT
0

#8 Det kanske beror på hur stor häst man har… Oskyldig Markbommar vid 40 cm när ponnyn är 94 kanske inte är någon hitt. Flört

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Tingstrom
0

Jag tycker också höjdhoppning är ganska sjuk. Det är grymt påfrästande för hästarna att landa. Det är jätte häfftig att se hästarna hoppa så högt men ärligt talat så tycker jag inte det är snält mot hästarna. Höjdhoppshästar håller inte länge…

Kimpa
0

#8 skulle vara glad om min tränare sa så. Min säger nämligen att till och med en ko kan hoppa 1meter stillastående!…

[louise80]
0

Varför alltid tro det värsta, det är ju inte särskildt ovanligt att unghästar överhoppar! Ok detta är extremt men barrerad det tror jag absolut inte att den är.

Filmat på zangersheide och där finns inga amatörer utan kunningt folk som vet vad dom håller på med

Nordqvist
0

#14 En ko kan faktiskt det! ;) De är riktigt bra hoppare! :P hehe!

Den sista filmen är riktigt häftig faktiskt! jag har oxå funderat på om de gjort något, men som sagt så ser den ju glad och pigg ut på hindret så jag tror inte det!

Och om luise80 säger att det är bra hästmänniskor så tror jag på det! ;)

Anna
0

#15 Om du säger det, så. :) Hästen ser ju som sagt glad ut!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ahnna
0

#4 Man vill inte ha såna där hoppare om man vill klättra i klasserna, eftersom det är så oekonomiskt rent tidsmässigt att hoppa med mycket luft. Hästen ska hoppa precis över hindret, inte mer, för att tjäna tid och spara ork.

Varför just den där hästen hoppar som den gör är ju ett mysterium, men många orutinerade hästar brukar ju hoppa onödigt högt innan de har fått in tekniken. Det jag reagerar mest på med den videon är att den ser ut att bli väldigt knyckig i frambenen efter uthoppet. Frågan är ju hur många såna där hopp den kan göra innan framkotorna pajjar helt…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

equestriian
0

Snacka om hoppkapacitet Glad

WinterPrince
0

den sista filmen: hon hoppar lika högt som får gör (i förhållande till sin storlek)… bara att dom hoppar över ingenting, och jämfota!

KolyaMusseHippaDyzio
0

Wow

EMT-FOTO
0

#4 Hästen ÄR barrerad. Ni ser hur din tittar ner över oxern, det är för att dem har lagt SVARTpressening under hindret, vilket hästen tror är ett hål.

MEN jag håller med att den hästen är nice ;)

Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson

Liichaa
0

#4 den e så himla fiin! och man ser riktigt hur smidig en häst kan bli XD

själv har jag hoppas max 70 men då tog den hästen ett RIÄÄLT hopp (föredetta fälttävlanshäst) så det räknas som 1 m ;)

KolyaMusseHippaDyzio
0

läskigt den där hoppade den som löshoppaded :D

nej usch jag håller mig till dom lägre hittils:D