Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 688 ggr
Shira90
0

Godmorgon 20/1

Godmorgon!

Sitter nu här i skolan efter att ha avslutat min första och sista lektion för dagen, bussen går inte hem förren klockan ett Skrikandes

Igår kväll ringde dem vi brukar hämta spån av och säger att förmodligen kommer det inte komma något spån, då ringde vi till Odal, gissa vad ; dem hade inget heller.

Så nu får vi börja med något nytt, så vad tycker ni är bäst Torv eller Halm ?

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

tezzie
0

Morrn morrn!

Spånbrist här i Norrland oxå, de enda som haft spän har varit sågen bredvid mig och de satte ett pris som inte var av denna värld. DÅ var det shelt plötsligt skönt att inte vara hästägare ;)

Idag ska jag jobba, sen är det bara 4 arbetspass kvar innan jag blir hemma på heltid, jag längtar ska ni veta :)

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

shira - torv!

Zaphix
0

Jag ska iväg till mitt "hemliga" ställe och köpa spån idag. :)

Sedan ska jag iväg till hästen och träna lite dressyr. Vi ska få till bra öppnor idag, för idag ska Storis vara på bra humör (det har jag bestämt).

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Alex
0

Jag håller med Lisette - Torv! Enkelt, fräscht och drygt.

Jaa, vad händer idag… Är hästledig, faktiskt. Så ska väl en sväng förbi mormor och morfar sen och äta mat och hjälpa till med lite saker. Förutom det händer det väl inte så mycket…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Molla
0

Bästa märket på torv?

Återförsäljare? Va betalar ni?

Har hittat på bioshop.se, fri frakt det verkar ju bra!

Vad är bäst, torv eller torvmix?

Alex
0

#5 Av mina erfarenheter är det ungefär lika bra, är ju mer torv än spån i torvmix, så uppsugningsförmågan är ungefär densamma. Så det är väl mest en smaksak. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

God dag!

Vaknade 08.30, åkte till stan, körde lite (har inte kört på drygt två månader) men det gick super! :) Köpte med mig en semla hem som jag smaskade på framför TVn. Hoppade in i duschen och gick sedan till Pressbyrån och postade en present till Alex (förlåt för att det har gått så lång tid ;) ) och nu har jag satt mig i biblioteket för att få leka lite med internet. Har ju ingen dator hemma eftersom *censur*-PCn har gått sönder - igen. Ska dock till Uppsala i helgen och hämta min nya Mac! :) Hihi, äntligen!

Ska hem och titta på House vid 15.00 och sedan får vi se vad man sysselsätter sig med fram till 17.35 då Las Vegas börjar. Haha, jag har blivit en riktig TV-tittare nu när tentan är över och datorn är trasig. :P Funderar på att beställa hem pizza eller kebab. CSN har kommit idag, märks det? ;)

Sedan ska jag nog läsa lite i det otroligt roliga 250-sidorskompendiet som våran lärare har skrivit ihop åt oss. Personlighetspsykologi. Verkar faktiskt vara en helt okej kurs, bara det att föreläsaren är så negativ till allt.
"Nu ska jag prata lite om Freud, men jag tycker att han var en riktig tråkig en så vi struntar i den delen." "Jag tycker att den här delen i boken är helt värdelös så vi lägger ner här!"

Alex
0

#7 Postar man grejer på Pressbyrån nu mer? :P

Haha nej men jag hade faktiskt glömt bort det där. Är det nåt rosa till hästen så kommer jag hata dig resten av livet, det vet du va?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

jag har nyss klättrat ur sängen.
ska idag ringa morfar och försöka hitta en akilleshäl på min chef.
och sen ska jag försöka ringa en jobbarkompis med.

tezzie
0

#8 Ja jag tror man gör det, jag fick en utbetalningsavi för ett tag sen och de pengaran fick jag hämta på pressbyrån eftersom posten stängt igen alla kassaservice i stan!

*** Kärleken övervinner allt ***

AusaBausa
0

har fixat höensilage (bara en bal )av en granne som körde hem den till mig o la den i hagen så nu får dem fri tillgång, skönt när man inte har gräs i hagen längre..

Sen får jag ringa min "vanliga" hösäljare o förbereda honom på att jag kommer om ca en vecka:-( han behöver veta lååångt innan o jag har inte samma framförhållning som han;-P

Håll tummarna för vår skola i kväll för då gäller det;-)

Alex
0

#10 Hahahaha seriöst? Det var nåt nytt ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport