Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1126 ggr
fridak
0

vad ska man ha?

Hej!

Jag ska åka till Ge-Kås i Ullared på lördag och tänkte köpa lite grejjer till foderpållen. Jag ahr inte hittat min foderhäst än så jag kan ju inte köpa saker som beror på hur stor hästen är, mend et finns saker där man inte behövber veta storleken också.

VAd kan man köpa utan att veta innan hur stor hästen är?

Vilka saker behövs i stallet?

Hoppas att ni inte tror att jag är helt okunnig, jag vill bara veta om jag glömt något själv…

steffy
0

man kan köpa borsar( fast det kanske du redan har), benlindor, hästgodis,hästshampo,pälsglans, grimskaft,longeringslina, delta,spö. jag kan inte säga vad som behövs i stallet pga att jag vet inte vad de har osv. men man kan ju köpa sårvårdsgrejer.

steffy
0

jag var på ge-kås i lördes med mamma och köpte grejer till familjens nya häst.

Wiemona
0

#2 Ny häst? Berätta!

fridak
0

#2 vet du om det fanns islandsbyxor?

#3 har du ngn aning om vad som kan behövas i stallet?

Wiemona
0

Flera spannar, gödselgrep, kvast, rullebör(skottkärra),svampar till rengöring, helosansalva typ, extra grimma och grimskaft,hovkratsar som gärna försvinner, handduk är grejer man kan köpa utan att veta storlek på pållen

steffy
0

4# jag vet inte. jag fick 2 nya helskodda. styckpriset är 169kr.

3# min mamma har köpt ett halvblod efter flyingehingsten phanteon 812#. han heter Phantom och är 12 år gammal. fux 3 strumpor. jättefin helt underbar.

lisette
0

jag vill med till ullareeeed! *snyfta*

hmm man kanske skulle ta en iFokus träff på ullared? ;)

LinneaG
0

Borstar, lindor, schabrak, vojlockar..

Om du vet på ett ungefär om du tex ska ha d-ponny - liten häst så kan du ju alltid köpa cob. Men det beror ju på vad du vill ha för häst.

Jag ska dit den 26-27 oktober =)

fridak
0

#8 jag letar efter d-ponny- liten häst men vill inte köpa cob i fall det inte passar. JAg ahr haft en medryttarhäst d-ponny som var tvungen att ha full. och min kompis häst, en liten ca 1,53 kan knappt ha cob, oftast har hon ponny-storlekar.

Tack för alla "tips"!

Vad bör man ha i stallapoteket/stallförbandslådan? ska förhoppningsvis inte behövas och om deyt händer ngt så finns det ju alltid ngn man kan låna av om man inte har själv men det kan ju vara bra att ha en "fullständig" stallförbandslåda.

emsems
0

när jag köpte inför denna häst utan att jag visste ivlken det blev köpte jag in saker som grimmor, skydd, transportskydd, träns, schabrak, fodertunnor, pälsglas osv. allt utom täcke och sadel i princip.

till förbandslåda behövs massa grejer, några tips: helosan, självhäftande lindor, termometer, plåster (till dig) kompresser, tejp(alltså sådan här speciell tejp)..

lisette
0

#8 hmm efter lön? det är ju vågligt… :D

[slo]
0

ByeByeSandy, det låter oerhört korkat att åka dit efter lön :p

LinneaG
0

Vi ska gå in på fredag morgon, hoppas på att det inte är lika mycket folk som på lördagen. Vi hade tänkt åka på lördagen, men ändrade det till fredagen

[slo]
0

Hoppas inte på för mycket bara… ;)

lisette
0

jag var där den 20/12 (innan julafton och barnbidragsdag) men jag blev glatt överraskad. vid leksakerna var det krig, men hästsportsavdelningen var lugn faktiskt.

blev själv sugen på att åka dit och handla nu. men jag hittar täcken på blocket istället… blir nog billigare så tror jag. :D

tessa
0

Ullared och gekås rockar!!! Skrattande

fridak
0

det var fullt med folk idag!!! tom personalen sa att det var ovanligt mkt! flera bussar och efter ett tag var det fullt på parkeringen. såg en bil som stod i en backe, tyckte synd om chauffören som måste trillat ut när han/hon lossat bältet och öppnat dörren, backen var minst 40 graders lutning.

många måste nog tänkt att det var bäst att passa på helgen innan barnbidragen och löning.

men jag "lyckades" bli av med 2431,50 iaf. kunde inte köpa så mkt hästgrejjer pga att jag inte vet vilken stl jags ka köpa än. köpte två grimmot iaf en cob och en full. köpte ett fleecetäcke chansade på stl 135 så nu får jag hoppas att vad det nu blir för pålle att han/hon kan ha det. men det är ju inte hela världen om det inte går heller som tur är. småplock som behövs till alla pållar. glömde xtratyglar och xtrastigläder trots att det stod på min fina lista!!!

men varje gång jag är på ge-kås så är det rätt lugnt på hästavdelningen även omdet är kaos överallt annanstans. måste vara ngt med hästfolk som gör att de åtminstone verkar vettigare och tar hänsyn till andra mer än icke-hästfolk gör.