Byter färg!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH så söt 1:an var, helt kär =D
/Elin

Elin, han är en sån gullbebis ^^

Hoho!! Vad observant av mig =) Han är jättefin!!! Tycker att han passar i både brunt o sina ljusa färg!

Vacker :D
Min Skrållan byter oxå färg …(hon är 1 år) , när hon föddes var hon grå (typ blyerts grå) : P , Sen vart hon brun /grå (med vinter o fölpäls), Sen vart hon jätte vit (ich grå oich littee brun)i sommras (SE BILD) , Sen nu har hon böjat att få typ vinterpäls och nu är hon brun och littteee grå och vit, hon ser lite rolig uthon ( : ihhhi

Den dagen ahn börjar bli rosa tänker jag bli orolig…. eller limegrön…. o.Ó
det är ju inte ovanligt att hästar byter färg =) Båda mina gör det (Nickolina blir rödare på vintern och Lollys färg varierar från fällning till fällning (ite lika extremt som i Harrys fall, men ändå)) Jag tycker det är trevligt att de byter färg, blir spännande att gissa hur de ser ut under vinterpälsen sen när våren kommer 

Tycker det ska bli kul o se om han är 16år sen och skimmel på somamren och stickelhårig på vintern :) eller om ah nblir kosntantskimmel… elelr vad det nu heter *rodna*
#10 Han är väl en konstantskimmel?

jag ahr för miga tt konstantskimlar förds vita (eller en annan färg o efter första pälsfällnigne blir de skimlar?), och avblekbara blir vitare o vitare.
Jag vet ärligt talat inte….
hehe min häst är nästan helbrun på sommarn och vit på vintern^^
snacka om extrem häst:P

#14 Jag har aldrig rakat min häst men ska göra det i vinter.:P Får se vilken färg det blir då;)
#12 en konstantskimmel är vit nästan från början (jag tror de kan ljusna något) samt att de har en grundfärg som syns tydligt på huvud och ben (i Harrys fall brun)
En avblekbar skimmel föds i sin grundfärg (tex svart) men ljusnar med åren (tror att avblekningen börjar vid huvudet) och när den blir äldre blir helt vit
(det är så som jag uppfattat det iaf)