Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 331 ggr
1111
0

Min tur att fråga om rådgivning

Jag och hästskötare E sitter och väntar på att transportören ska dyka upp med tre hästar som blivit uppskickade och de skulle ha kommit fram till halv 12 ungefär… Nu ringer chaffisen och säger att det kommer ta en timma mer - ifrån nu, alltså så måste vi sitta och vänta tills kl 1 på att han dyker upp för att sedan få in hästarna innan vi kan åka hem!

Jaha,  fredag kväll och man är fast i stallet senare än vanligt :(

Händer ju till och från att transportörerna dyker upp efter att vi normalt åkt hem, och det är alltid någon kvar till midnatt då stallet stängs = de dyker upp efter 12 alltså. Ska man våga åka och inte vara där när hästarna anländer..? Känns inte särskilt betrygande för ägarna till hästarna precis och vi måste ju även skriva på att vi tagit emot hästen och se till att vi får rätt häst, det har ju hänt att de råkat lämna fel hästar! 

Har man ens något val? Är svårt att be chaffisen att lasta ur och få in hästarna i rätt boxar även känns det som Fundersam 

/V

bubbelbubbel
0

jag tycker du ska stanna kvar, man vet ju aldrig vad som kan hända annars….

elin
0

stanna helt klart !

/Elin

emsems
0

hur ofta får ni hästar? alltså jag menar, om detta händer någon gång om år är det väl en sak, men händer det typ varje vecka så skulle jag nog bli otroligt less. hur som helst tror jag att man bör stanna och ta emot hästen, men om ni köper tjänsen väldigt ofta av samma företag kanske chaffisen känner till stallet och det går göra en överenskommelse. kanske kan du ringa bolaget och fråga?

CBA
0

Om jag hade varit en av ägarna till hästarna så hade jag krävt att en personal från anläggnigen dit jag skickat min häst SKA finnas på plats….jag hade blivit väldigt frustrerad och irriterad annars. Att chaufförerna ofta kommer sent och ni måste stanna länge i stallet för att vänta in hästarna är något ni får snacka med chauffören om…hästägarna förväntar sig högst troligen att det finns riktig personal som tar emot deras hästar.

Så mitt svar är JA, ni får nog glatt vänta kvar tills hästarna anländer :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

för mig hade det inte varit så mkt att tveka över. man vill ju se till att hästarna inte är skadad, så de finner sig i boxen osv.

men nu känns det som om åsikten kommer 12 timmar försent förvisso.

1111
0

Sjävklart så stannade vi, finns ju egentligen ingenting annat att göra. Är mest jag som är frustrerad och ofantligt irrierad över att behöva sitta och vänta tills 2 på natten när jag sedan ska vara tillbaka i stallet kl5 på morgonen.. = Jag har fått väldigt mkt sömn idag.

/V

lisette
0

det är ju förståligt iofs.. :D du får lägga dig tidigt idag.

CBA
0

#6 Det förstår jag är frustrerande, ta ett snack med transportbolaget och kolla vad som gör att de kommer så mycket försent allt som oftast.

Jag skulle bli riktigt irriterad om det hade varit jag som fick sitta och vänta sådär.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Men om det är någon som köpt häst och dom själva bor i Stockholm så hade jag nog krävt att även ägarna till hästarna skulle vara där när hästarna anlände.

Sandra
0

Om man skulle åka hem o inte invänta chaufför. Så tror jag att det kan bli svårt om hästarna hamnat på fel ställe. Jag menar, nån måste skriva på fraktsedeln o är det ingen där o chauffören skriver på själv, då har man inget att säga till om sen =/

Tur att ni stannade kvar iaf. Så ni också vet att allt gått rätt till!