Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 843 ggr
Lina
0

Vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om hasn exteriör?

1111
0

Stort, tungt huvud, kort överlinje i halsen, halsen är lite illa satt… Bogen skulle gärna få vara aningen större, men det är bra vinkel på den. Fina ben, bra djup i bogen, ryggen ser fin ut, BRA vinklar i baken även om länden-korset är lite svagt. Tycker han har en bra bak värkligen, är inte så vanligt :) Fina bakben.

Överlag så är hästen i fint hull, men saknar muskler, han behöver få en mjukare överlinje och runda sig över baken, runt manken och på bogen.

Den här hästen borde med den extriören kunna röra sig bra och ha hyffsat lätt för samling :)

/V

jen
0

det var en väldigt fin häst tycker jag, något tunn hals, men det går att fi fin med bra träning!

är det en häst som du har eller ska köpa?

m'Lady C
0

…. Du är otrolig, är du möjligtvis domare?

Men det enda jag tyckte var att han såg ltiet tunn ut i halsen, som sagt, litet dåligt emd överlinje där. Men på det hela taget var ha nfin i kroppen…

Tre vita ben, bäddat för mugg till hösten/vintern och då antagligne i alla fyra benen då han såg väldigt ljus ut i sitt "mörka" ben….

1111
0

#3 Jag är inte särskilt duktig egentligen, kan grunderna, vilket är mer än vad många hästägare råkar kunna… Vilket de borde kunna - vad jag rabblade här borde alla hästägare vara kunniga nog att se själva när de köper häst, de riktigt uppenbara stora felen och stora vinklarna så som på bogen som väldigt enkelt påverkar hästens förmåga…

Om du följer hela överlinjen så kan du se att den är väldigt skarp, inte det att han har dåligt med hull och att den inte är rund, utan du kan se att han har hull, men inte ordentligt med muskler utmed överlinjen utmed hästen, det är alltså inte bara i halsen det sitter. 

/V