Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1456 ggr
sunglasses
0

Hästtransport

Finns det någon lag som säger att man måste ha mellanväggen i när man kör 1häst? Ska åka iväg på tävling och min dam är inte riktigt van vid transporten än. Det funkar bra att åka men mellanbom när hon har sällskap av min andra häst men när hon åker själv blir hon jättenervös. När vi var och hämtade henne sa färre ägaren detta och sa att vi skulle ta ur mellanväggen, då va det inge problem utan hon stod som ett ljus hela vägen hem, 37mil!

Så min fråga är om det är ok att köra henne utan mellanväggen  eller om det är olagligt?

Wiemona
0

Det tror inte jag är olagligt.

sunglasses
0

Va bra, då slipper jag oroa mig för det! Lite pinsamt å komma till tävlingsplatsen å få höra att jag kör olagligt=/ Inte det bästa första intrycket kanskeFlört

Wanilj
0

Vet att det i många transporter går att flytta undan mellanväggen.. vilket medför att de åker brett bak och lite smalare fram… så det borde vara lagligt…

lisette
0

kör man sto med föl så har man ju bort mellanväggen.

LinneaG
0

Det har vi gjort flera ggr, så hoppas det inte är olagligt!

steffy
0

jag har en avtagbar mellanvägg till min shettis i min transport. det är en enhästars. hon står bättre utan vägg.

mazze
0

Många hästar åker brett för att dom inte klarar av att hålla balansen trångtel får panik för att dom är "fast". Min åker hur som helst, just nu har vi ingen mellanvägg så det går utan. Det är nog inte olagligt så kör på så.

sunglasses
0

Nu börjar jag känna mig 100% trygg över detta, men börjar dock bli lite nervös inför tävlingen=/ Det är imorn det bär av, första klassen börjar 9.30. Jag ska vara med i dom två första klasserna så i vilket fall så är det ju fort avklaratFlört

Håll tummarna för mig imorn=)

mazze
0

Håller tummar, hovar o många tassar för er! Lycka till nu! O tala om hur det gått!!!

gejsa
0

Håller tummarna. Lycka till!

Anna Johansson
0

Jag kan inte ha mellan vägg till min, han får panik då om han ens går in villsäga. Kör jag utan mellan vägg så att han har hela transporten själv så står han som ett ljus. så då får han som han vill Skrattande.

[slo]
0

#2 Jag är ganska övertygad att 9 av 10 på tävlingsplatser kör olagligt på ett eller annat vis, så du är inte ensam ;)