Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 731 ggr
bebbe
0

God morgon 19/1

Det var ingen god morgon för mig, i morse kl 06.00 gick jag ut för att hämta tidningen, det hade töat under natten så gårdsplanen var helt snö och isfri, men när jag kom ut på vägen gjorde jag en riktig looping och landade på min onda axel + att det knyckte till i min nacke, och det var ju inte det bästa som kunde hända med tanke på att jag redan hade ont efter en Wihplashskada som jag fick vid en krock 02. Så nu har jag jätteont, ska lägga mig och vila en timma nu.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Usch då, krya på dig. Vet att man kan göra sig jäkligt illa i våran ålder.

Ebba-A
0

Godmorgon, eller ja goddag nu :) Min morgon var inte heller så bra, vaknade med huvudvärk men gick till skolan ändå, vilket var nödigt eftersom jag gick hem 1½ senare. Nu har huvudvärken gått över men jag har så ont i magen att jag skulle kunna dö :(

Värd på Choklad iFokus

tezzie
0

#0 Oj, hoppas du kryar på dig snabbt!

#1 Haha, nu låter det som om ni är närmare döden Gejsa ;)

God middag!
Jag har en superslö dag idag, har ingen som helst energi. Har nyss pratat med Follys nya ägare om hennes vaccinationer och stelkramp, känns skönt att hon fick det så otroligt bra i sitt nya hem!

Har vikt lite tvätt och börjat tömma vårt blivande barnrum som ska få en omgång nya tapeter.

*** Kärleken övervinner allt ***

Alex
0

Usch då, hoppas det blir bra snart, Bebbe.

Här har det kommit 2 dm snö under natten… Skulle ju vara himla mysigt att rida nu, men får väl se om jag känner att jag fixar det sen. :P Tog ju premiärturen i lördags, första sen i juni… Och det första som händer är att Sylgja slänger av mig precis när jag suttit upp. ;) Så nu har jag lite lagom vackra skrapsår på höften, samt är rejält öm på ena sidan av rumpan/låret och har ont i axeln… Men men, sånt man får leva med! :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Repoort
0

God eftermiddag

Hade beställt 15 silagebalar som skulle komma veckan före jul. Nu ringer de och säger att de är på väg. Idag då jag absolut inte har tid. Inte får jag tag på stallgubben så det blir till att lasta av för hand. Kul. De väger bara lite mer än ½ ton så det är lugnt. Men har inte så mycket att välja på. Hästarna har ju mat fram till betessäsongen åtminstonde.

Så nu är det bara hovslagaren som jag väntar på. Hon skulle komma förra veckan….

gejsa
0

#3# Haha ja, vi är iaf närmare döden än du. Förhoppningsvis. :)

Oj då, Alex! Var det inte hon som var lugn som en filbunke. Var hon överpigg eller har hon ont än?

Alex
0

Haha lugn som en filbunke? :P I psyket är hon väl det, och vid hantering för det mesta… Men idéer har hon så det räcker och blir över. Är ju tredje gången det här händer så. ;)

Började troligtvis med att hon vart rädd för traktorn som stod och lät (hon blev ju skrämd av en bil strax efter hon kom till Sverige, så efter det är stillastående/krypkörande fordon som låter väldigt farliga tyvärr…) och sen när jag försökte få stopp på henne tyckte hon väl bara att jag var föbannat irriterande och vägrade ge sig. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

#7# Ha ha det jag minns när du skrev sist så var hon jättelugn och gjorde ingenting fast det blåste osv.

Alex
0

#8 Nää, blåst och så skiter hon i. Väldigt få saker som skrämmer henne. Men det utesluter ju inte att hon kan få ryck och idéer när hon får tråkigt. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Så där är Fille med. Är helt lugn när det stormar och kommer traktorer. Men så stillastående saker som tex en brevlåda kan ju vara jättefarligt. Då törs han knappt gå förbi man får jobba som 17 för att han ska våga.