Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 735 ggr
Pheobe
0

Hur kan man göra så?

Jag är helt emot att man svarar på andras annonser om man inte är intresserad MEN denna idiotiska annons kunde jag inte låta bli att svara på. Hur får man bli så korkad att man säljer en häst som är 34 år gammal????

*Har man inte råd att avliva hästen tro? Jag blir så förbannad då gamla hästar säljs och åker runt för ett sista hem. Snälla götr inte som dessa hemska människor. Avliva er vän istället om den är så gammal.

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=219658&inriktning=&typ=

lisette
0

det är ganska vanligt att folk gör så här. tycker det är hemskt jag med. skaffar man en häst tar man oxå på sig ansvaret för att avliva om det behövs.

Jojaton
0

Usch!

Johanna - Instagram

Ledin
0

finner inga ord….

Taktur
0

Annonsen finns inte längre kvar. Har de ångrat sig eller redan fått den såld???? Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och låter pållen stanna i sitt hem  eller ta beslut om avlivning. Humant ska det alltid vara för våra djur ch speciellt på ålderns höst.

Cisssi
0

Jag tycker inte det är någon mening med att sälja en häst som är 34 ! Jag menar den kan bo sina sista år på sitt hem istället för att säljas och vara på ett okänt ställe. Å vem vill köpa en 34 års gammal häst?? det hade jag vela veta.

lisette
0

#4 jag hoppas de ångrat sig! de har säkert fått mycket mail där folk har klagat på annonsen.

#5 det var bortskänkes.

gejsa
0

Var det den där islänningen? Säkert gav dom bort den. Hade visst svårt att tugga eftersom den behövde lugn och ro i en box. Stackaren! Blev också lite arg på denna annons.

lisette
0

ja, det var islänningen.

AusaBausa
0

Känns ju lite som dem vill att ngn tar den o avlivar till dem…!

MEN får man inte längre en summa för att slakta? Var det inte så för att slaktvärdet var 1000kr???

Pheobe
0

Jag bla skickade ett mejl till dom att dom borde skämmas. Hoppas dom avlivar den stackaren.

#9 Den där får dom nog inget för på slakteriet. ska finnas användbart kött att äta för att man ska få betalt. Man får betalt per kg. skulle inte tro att man får så mkt för en mager gammal häst.

gejsa
0

#10# Kommer inte ihåg om det var någon bild. Var den mager? Eller tror du bara att den är mager bara för att den är gammal?

tantnett
0

Hade den svårt att tugga borde den vara mager också, finner inga ord för sådana här människor.

Risken är ju stor att häststackaren går en plågsam död tillmötes då kolik lär uppstå om den inte kan tugga sitt foder korrekt.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Pheobe
0

#11 Där var en anskrämlig bild på den och den hade sadel på sej. Hela huvudet var vitt av ålder och man såg på fotot att päälsen inte var någon höjdare. Jag brukar inte bry mej om andras annonser men här blev jag förbannad

Man kan vända på det också… vem köper/tar emot en sådan häst?