Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 651 ggr
lisette
0

god morgon 18/1

god morgon!

idag har jag inte planerat något direkt. ska se om jag kan städa undan lite leksaker loke inte använder.

hoppas ni får en trevlig dag!

Guggeflickan
0

God morgon!

Idag bär det av till stallet, ska vara där med Drewind läääänge så att jag inte behöver längta ihjäl mig efter henne (det kommer jag att göra ändå).
För till veckan bär det av till Umeå i jobb igen….
Det är både kul och blä.

Sen ska jag handla lite mat o så ska jag hinna ta det lugnt lite också!

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

bebbe
0

Lisette du kan ju komma hit och hjälpa mig rykta hästarFlört och samtidigt hämta din vattenspann + stallboken för 09

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Zaphix
0

God morgon!

Idag ska jag till hästen, får ridsällskap!

Ikväll ska jag iväg och träna.. Lär vara redigt trött sedan.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

lisette
0

#1 jobb är bra! ;)

#2 tror du inte loke sa bebbe direkt när han såg din bild? ;) ska se lite vad som händer här hemma, kan kanske bkomma ner sen.

bebbe
0

#4 otroligt att han kan se att det är jag….det är ju trots allt 22 år sedan det fotot togs,

Liichaa
0

Gomidda!

ja idag har jag provridigt ett fint halvblod. hon va jättemysig men marken va jättehårt så det gick inte så bra :/ men jag hoppas att jag kan bli medryttare på henne så håll tummarna ;)

lisette
0

#5 haha håret har inte ändrats så mycket! ;)

Lyth
0

God eftermiddag!

Idag har jag varit ute på promenad med Pix som var laddad, det är ju så hårt och knöligt i hagen att dom inte kan springa av sig ordentligt. Han var pigg och glad och jag märkte på honom att han gärna hade velat springa iväg och bralla av sig men som den gentleman han är så behärskade han sig, steppade lite men lugnade ner sig efter en liten stund :)

lisette
0

#8 har ni kastrerat honom?

AusaBausa
0

Go´kväll!

Har haft fullt upp i dag med att fixa namninsamling inför mötet på skolan på onsdag. Sen varit på Eko o handlat kalaspresenter o därefter på kalas..hem o på med massor m kläder för fy kattan vad akllt vi har det blåser som bara den men 2 plus säkert..iväh o fortsatte samla in anmn..o ALLA i vår by vill iallafall skriv a på o hoppas på samma gensvar i dem andra byarna..

nu sitter jag här o pausar innan det är dags o färda maten..tacogratäng-rester men dock ska det fixas sallad o värmas mat;-)

carrrrrooooo
0

God kväll alla!(:

Imorse var jag i stallet och longerade hästen och sen mocka och fixa lite.. sen knöt jag fast henne i cykeln och drog iväg på en tur:p.. sen lämnade jag henne i "beteshagen" (hon brukar vara där några timmar varje söndag).. eftersom hennes nuvarande hage inte har något gräs kvar och att det är kära i marken annars hade jag bygt ut den.. blir till att göra senare när det är varmare:D.. sen åkte hem och städa lite sen vid 4 tillbaka till hästen och ta hem henne igen.. sen hem och laga mat (stekt grillkorv med potatismos) så nu sitter jag här och äter vid datan:p.

Ha en fortsatt trevlig söndag..!

AusaBausa
0

glömde ju…min delägarhäst har "knölar" (tankarna går mot eksem) under pälsen på båda sidor på rygg o sidor…ngn som har ngn ide om vad det kan vara och vad det kan bero på? Gammal häst på 24år. Aldrig haft så förr..ingen ny mat, går i samma hage som hon brukar vintertid, samma sällskap som vanligt inga förändringar alls med henne alltså..

lisette
0

har hon blivit borstad ordentligt? annars kan det vara stöven som samlas till knutor som gör ont att ta bort.

AusaBausa
0

skulle faktiskt kunna tänka mig det…vi har ju en som lånar henne som sällskap t sin häst o vi pratade faktiskt idag om hur dåliga dem blivit på o rykta henne..dem var sååå noga till att börja med hrm! Får prata med dem om det…

lisette
0

prova att känn ner i hårremmen, om det är som kakor som du kan pilla bort så beror det alldeles säkert på detta.

Molla
0

#12 det är inte regnskållor då?

Lyth
0

#9 nej han är inte kastrerad än men det ska göras nu i vår

lisette
0

#17 spännande, var inne o tittade på din sida, men såg bara bilden du har på första sidan. han har verkligen förändrats mycket. massor fler prickar! =)

Kitty41
0

God, öh… kväll :).
Idag är det exakt 3 månader sedan jag trillade av och blev ryggskadad, men även 15 dagar kvar tills jag får börja rida igen! :D

bebbe
0

#9 Hej Lina har inte upptäckt dig förrän nu Skäms Hoppas allt är bra med er och Pix.

Guggeflickan
0

4# visst är jobb bra, men det känns trögt att behöva sova borta :(

Men det är pengar iaf :)

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Lyth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Ja, han har förändrats en hel del sen jag fick hem honom :)

#20 Hej Berith! Nej mig är det inte lätt att upptäcka, jag har hållt mig lite i bakgrunden här ;) Med oss är det bara bra. Pix växer och frodas och han är så snäll, till och med pappa som är lite smårädd för hästar har vågat leda honom till och från hagen.

AusaBausa
0

#15 jo det kan man så det är garanterat det..sur jag blir…