Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 858 ggr
SHV-Pysen
0

målad häst

såg nyss på nyheterna att det var någon som köpt en utsällningshäst eler liknande och sedan upptäckt att hästen var målad! Den var i övrigt frisk, bara fel färg ^^ där ser man något lite mer ovanligt fel man kan upptäcka vid hästköp ^^

tezzie
0

Ja, jag såg det….

Gud så sjukt, haha!

*** Kärleken övervinner allt ***

Alex
0

Hittade artikeln om det…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4198026.ab

Helt sjukt vad folk hittar på

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Oj, såg inte denna länk. Ta bort min som handlar om samma sak.

lisette
0

kollar man inte hästen mer noga innan köp får man skylla sig själv tycker jag!

Granatapple
0

Läste det i lokaltidningen, lite smått underhållande faktiskt!

Jojaton
0

#4 Jo iof, men hur många kollar om en häst har målarfärg på sig?

Johanna - Instagram

[slo]
0

#0 Nej, i ab stod det att den hade ett överben ovanför ögat också… Jag tror det är skitsnack alltihop, kollar man inte sånna grejer extra noga med veterinär om man ska ha den till utställningar?

Håller med lisette, kollar man inte upp hästen ordentligt innan köp får man banne mig skylla sig själv! Hoppas verkligen inte stämningen går igenom.

Ledin
0

Jag håller inte med att man får skylla sig själv detta var ju ett stuteri med= man litar på dom. Ne, detta tycker jag var dåligt undrar om dom litar på uppfödare nu efter detta?

Chestnut
0

Låter som en okunnig köpare tycker jag….

Med vänliga hälsningar
Chess

Molla
0

Inte fasen schamponerar man hästen innan man tar hem den, ifall att säljaren färgat den. Inte skulle jag göra det iaf, är jag då okunnig som köpare?! Men det ska tydligt stå i kontraktet vad hästen ska användas till!

Chestnut
0

#10 Självklart gör man inte det, jag tyckte att köparen lät lite okunnig överlag… om man läser runt i olika tidningar är det lite olika vinklat med. Men självklart är säljaren ingen man själv vill råka ut för!

Med vänliga hälsningar
Chess

Marrsson
0

De är nog att de är felvinklat. Jag har läst om detta i olika tidningar. Om jag har förstått de hela rätt så är det en svensk kvinna som köpt en Frieserhäst från danmark. Det framgår inte om hon har tittat på hästen innan den kom till sverige.

Men min fråga är, får en frieser ens ha vita tecken?? Jag trodde att den skulle vara helsvart och inget annat. Därför låter de skumt hela formuleringen i tidningarna att köparen ska ha sagt speciellt att den skulle vara svart? De borde man ju ta förgivet om man köper en frieser.

Låter hemskt skumt hela grejen tycker jag.

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..