Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: dressyr
Läst 564 ggr
Mandysan
0

Ett förslag...

Kan vi typ inte ha en tävling för oss dressyrintresserade oxå?:P Jag tänkte att vi kan gå på procenten så kan alla vara med =) Högst procent vinner :)

Man kan tävla på klubb nivå och uppåt. Alla dressyrprogram. Dock kan man inte ta gamla resultat utan det är dem från i höst som gäller. Man vinner äran. Ponnyer mot hästar. När man ska skriva in resultat kopierar man bara det som står nedan och fyller i. Bifoga gärna ett kort.=) Och skriv gärna om du vann eller blev placerad. om du tävlade i flera klasser på samma dag ta då med den med högst procent =) Tävlingen håller på till den 24/12.:P

Datum: Klubb: Procent: Klass: Häst:

Lycka till!

/Amanda

elin
0

Oskyldig Kan inte clear round räknas också?

/Elin

Mandysan
0

Men finns det dressyr clear round?

elin
0

klart de finns de :D
Har tävlat i de massor med gånger, dock inte me Nisse.

/Elin

Mandysan
0

okej:P bara det är vanliga dressyrprogram så:P Och om man får protokoll givetvis så man kan räkna ut procenten ;o)

Mandysan
0

putt

Mandysan
0

putt

Ingen mer än jag som ska tävla lite dressyr i höst?

MiaMaria
0

Dessvärre inte då jag har en skadad häst… Annars hade jag varit med och fajtats =)

Lilla_My
0

får körning vara med? man kör ju faktiskt ett dressyrprogram som delmoment ju ;) hihi

Mandysan
0

#8 Får man protokoll på bara dressyrkörningen då eller?

För det måste ju gå att räkna ihop procenten…hihi En liten undring bara; vad är det för några program man kör?

/Amanda

Lilla_My
0

#9 ja man får protokoll =) mm jag tror mankan räkna ihop procenten, om man tänker till lite :P alltså det e som vanliga dressyrprogram, fast utan sidvärtesrörelser och sådant som kan bli LITE svårt o få till med vagn :P i lätta programmet e de typ:

• halt från trav
  • volter (20 m)
  • ryggning 3 meter
  • snett igenom och halvt igenom
  • halt 10 sekunder (från trav)
  • 4serpentiner
  • skritt genom halva ridbanan

Klart :P hee

Mandysan
0

#10 Intressant för mig att höra då min häst är fd tävlingshäst i körning.:P

Dressyrkörning är oxå med i tävlingen för att få lite mera bidrag till den!:P;)

Eve
0

Vad roligt :) Inte för att det är så mkt tävlingar i dressyr häromkring, men det blir mer när jag fixar grönt kort..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Lilla_My
0

#11 ok jag har inte tävlat sen 6/6 så jag skickar väl in lite info efter tävlingen som kommer 26/8 =)

Mandysan
0

putt

Gyllan
0

Ska ingen starta i j-köping den 22/10 ? ryttartestet.. :)