Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 862 ggr
lisette
0

ridhuskort

vad betalar ni för ett ridhuskort?

är det då per häst ni betalar eller per ryttare?

under hur lång tid varar ridhuskortet?

hur stort är ridhuset?

MalinSandman
0

Jag betalar 600 kr / halvår,

Då betalar jag för ryttaren, dvs mig själv.

Ridhusen, det är två, ena är 60x20 och andra är 80x20 tror jag, kan vara större, båda går ju att hopptvävla i xD sedan får jag rida med mitt ridhus kort i två paddockar ocksåxD

dominic
0

Vi betalar per ryttare 500helår för 1:a familjemedlem, 200 för andra och tredje osv…

Ridhuset är 22x80.

SHV-Pysen
0

900/häst per termin/halvår (räcker från årskftet sex månader framåt, sedan är det att betala igen för andra halvåret) Det tillkommer 100kr för vraje häst när det är samma ägare. Att det inte är på ryttare är ju för att det finns många som har flera hästar som de tränar. Då tjärnar de fler pengar den vägen.

Ridhuset vet jag inte hur stort det är, man rider lektion på ena halvan iaf, så det är som två banor ihopsatta

Lauth
0

Jag betalar 300 kr/månaden för mig som ryttare, dvs obegränsat antal hästar (jättekäckt vid t.ex löshoppningar och sånt då jag åker med andra än dom jag rider)

Smex
0

Då jag red mycket i ridhuset så kostade det 50:-/person/termin. men då var det ett "tältridhus".

Men nu betalar min fodervärd runt 1000.-/år. Tycker det är väldigt dyrt då jag inte tycker att det är värt dom kostnader för dom ridhusen.

För jag har betalat mindre på många andra ställen.

Fridalej
0

Vi betalar 100 kr/månad per ryttare. Dvs, jag får rida vilka hästar jag vill där. Kanonbra tycker jag! :)
Ridhuset är bra stort, vet inte hur stort dock. Men man kan med lätthet galoppera i högre tempo.

lisette
0

herregud vad vissa har billigt!

70:-/gång

400:-/månad

1200:- för en termin

Marrsson
0

Där jag har hästen så har vi tyvärr inte tillgång till ridhus men bara vi är medlemmar i den lokala föreningen (150kr/år) så får vi använda deras jättestora ridbana + hinderpark hur mycket vi vill :) Det är riktigt bra!

Sen har grannstallet en liten paddock som vi får låna för 10kr/gång om vi inte vill skritta ner till banan (15min).

Jag är ju en dressyr nisse som oftast rider i skogen och dressyrar på grusvägar så de här med ridbana är lyx.:) Men de är skönt att den finns tillgänglig ibland!

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

[chriistina]
0

Här kostar det 800kr för oktober-mars och 400kr för april-september.
Man betalar per person.

Har tillgång till ett mindre ridhus, fast det är rätt stort ändå. Och sen har man tillgång till ett väldigt stort ridhus, som ibland är uppdelat i två mindre.

Kimpa
0

Betalar för ryttaren. 800:-/termin eller 50:-/gången

Chestnut
0

Var tvungen att gå in på min gamla ridklubbs hemsida och kolla vad de tog nu för tiden. Man måste vara medlem och får då tillgång till 2 ridhus (20x40, 22x60) samt två stora paddockar.

Helår med licens för klubben/ med licens för annan klubb : 1200/1500:-

Halvår: 750/1000:-

Kvartal: 400/500:-

Per gång (medlem i klubben): 60:-

Per gång (icke medlem): 100:-

Tror att det är per ekipage, dvs den hästen och den ryttaren… Medryttare på hästen betalar 600:- per år.

När jag red där var det betydligt billigare på allt…

Med vänliga hälsningar
Chess