Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1013 ggr
Ridsportifokus
0

Foder

Skulle villja ha en häst under sommaren men har inte hittat nån en ,men det hoppas jag att jag gör :D vet inte vad jag vill ha, jag vet att jag inte vill ha nån shettis ,nån som vet ungefär vad jag skulle kunna ha ,jag är 168 cm, C ponny tror jag vill inte ha nått stort :)

hestellen
0

Du måste åtminstone ha en D-ponny med tanke på din längd!=) En stor D-ponny eller liten häst kanske?=)

Ridsportifokus
0

#1 jaa jag är lång, ochjag väger 48 :) men men

Ledin
0

alla är så himmla inrutade på längd o vikt visst vikten är viktig då man inte ska väga förmycket för den hästen man ska rida. Jag är 156 o rider mina russ det ser helt ok ut 128 är de ungefär. Så om du sätter dig på en C-ponny tor jag inte det ser knäppt ut alls, eftersom du dessutom är så smal. Vaför inte en maxad c-ponny finns ju haflinger dom är trevliga ponnys flera vuxna som rider dom med. :)

hestellen
0

#2 Oj, du va ingen tungviktare du=) Jag tänker mest på att det inte känns så bra när man sitter på förliten ponny.. Jag är 170 o visst funkar det att rida C-ponny nån gång sådär en liten stund bara, men jag skulle aldrig vilja rida en varje dag.. Fast nu är jag ju van vid D-ponnysar o stora hästar iof=) Men hur eller hur så känns det bättre vilket leder till att det går bättre när man känner harmoni=)

Pheobe
0

Jag skulle föreslå en islänning om du inte vill ha något stort. Annars finns det fina lite mindre new forestar som är bra för vuxna ryttare.

Lycka till