Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1717 ggr
Alexaandraa
0

OT SNABBT SVAR. Kolik kanin?

Kan inte skriva på kanin.ifokus av en anledning :S

Men jag behöver snabbt svar, Vilka är symtomen om en kanin har kolik?!

AnnaLundin
0

Varför inte ringa till en veterinär och fråga i stället för att hoppas på svar på ett internetforum?

Alexaandraa
0

-.-

Hemskt å säga det här, men jag lägger inte ut pengar på en kanin för vetrinärutgifter, dom pengarna har jag inte, så enda alterntivet är att pappa dödar honom.

Men han är lite bättre nu, så förhoppningsvis fick han väl bara en vitaminchock eller nåt. Jag hällde nog bara i för mkt vitamin i vattnet.

AnnaLundin
0

Men RING VETERINÄREN och rådfråga då!

Och fundera en gång till på om du verkligen ska ha kanin om du inte ens kan tänka dig att göra det…

sus-sharon
0

instämmer med #3: ring en veterinär!!

de tar inte ut ersättning för att du ringer och rådfrågar.

och om man inte är villig att lägga tid och pengar på ett sjukt djur ska man inte ha det heller, anser jag.

medarbetare på djurskydd.ifokus

bubbelbubbel
0

jag tycker också du ska ringa veterinär.

men vad jag får fram verkar kolik/trumsjuka på kanin ha ungefär samma symptom som på häst.

vad får dig att tro att din kanin kan ha kolik, hur beter han sig ?

Jenca
0

säkert att de inte är förstoppning? min kanin fick de eller något annat, vet. sa att vi skulle spruta in lite olja med en smruta i munnen o sen vänta o se om de ändrades, o de gjorde det! hon hade förstoppning eller så hade hon blivit så rädd…

Denna kommentar har tagits bort.
Alexaandraa
0

Han mår bra så dt var nog ingenting.

Alexaandraa
0

Men eftersom kaniner inte blir sjuka så ofta så tänkte inte jag på att jag behöver pengar till vetrinären. Jag menar han är bara en kanin, visst jag älskar honom, men han är inte hos mig 24 timmar dygnet. Och han är faktiskt 4 år, så hans tid är ändå inne snart.

Alexaandraa
0

Nu behöver ingen skriva mer eftersom han mår bra nu.

tezzie
0

#9 Fast en kanin kan väl bli upp till 12 år? Vanligast är mellan 7-9 år, så det är kanske ett mycket dumt argument!

En kanin är samma sak som en hund, katt, häst eller vad det nu må vara… Det är ett ansvar och en levande varelse som du tagit på dig ansvaret över och då kan man inte tänka som du skrev i inlägg #9, men det är min åsikt!

*** Kärleken övervinner allt ***

youtube1
0

#9.Kaniner är inte bara kaniner.Om man skaffar ett djur ska man ha tänkt igenom allt har jag tid har jag råd bör jag skaffe ett djur klarar jag av ansvaret.

(jag hade en kanin som dog.Jag var skitt lädsen)

Jag har en kompis som har en kanin o han är 11 år gammal han fick kolik o då åkte de till vetrinären derekt de fick medesin o allt blev bra.

som #11 säger en kanin är samma sak som en hund, katt o häst. Alla är lika värda.

Min kompis hade en hamster som fick några knölar de åkte till vätrinären o opirera bort de.

Ps.Om man är smart då försäkrar man sit(sina) djur.

Min kompis hade till och med försäkret sin hamster.

Försäkring är bra att ha.

Alla mina djur har försäkring mina 3 katter 1kanin 1 hund.

Men han är för gammal för försäkrig 14 år.

gejsa
0

Min kanin blev 13½ år och ändå fick vi åka till veterinären och avliva honom för att han var så dålig. Inte 17 satt vi och väntade på att han skulle dö. Han hade fått starr så han var nästan blind sedan cancer.

Denna kommentar har tagits bort.
exitingsvillemo
0

Jisses! Finner inte ens ord för att komentera ngt Förvånad

lisette
0

jag har tagit bort något inlägg och även redigerat några. vad ni än tycker om detta behöver man inte gå till personangrepp!

Alexaandraa
0

Men jag tkr att tillexempel att en hund är mer "värd" än en kanin. För en hund har man oftast hos sig 24 h dygnet.

Jag tyckte att jag skrev att jag inte ville ha mer kommentarer eftersom han mår bra :S Men det var la bara i min fantasi :OOOOOO Kan ju tilllägga att jag förehelvete inte plågar mina djur!!!

youtube1
0

JA ja.Dock tycker jag att man onte ska avliva sina djur själva om man inte är en utbildad person.

Ingen i hela min familj skulle huna döda ett djut till och med en söt hamster. säger fort farande att alla djur är lika värda min kanin bor i utom hus but o så men jag struntar inte i hene bara för at hon inte bor inom hus hos mig.

Vad menar du med att hon inte bor hos dig 24h ???

Inlägget är låst för nya kommentarer