Welsh till salu
En liten B-ponny ska säljas, är ca 1.15. född 95.
Helt underbar att hålla på med, social och nyfiken. Dock kan han vara ganska svårriden, därför han säljs, lillmatte på 6 år klarar inte av honom. Rids nu ca 2 dar i veckan av större tjej och det går jättebra. Han hoppar 1 m med ryttare,(kan bättre om han kommer upp i kondition) och går bra i dressyren, vet ej hur utbildad han är, men går riktigt bra. Kan gå långt me rätt ryttare i vilken klass man än vill.
10000 kr
Maila om intresse finns svampen_@hotmail.com
Vart står hästen, har en tjej som säkert hade fixat honom, bara jag övertalat mamman me`!
Oj då det var ju liiite långt..tjejen jag tänkte på bor i västra Skåne..:-(
ah det va en liten bit. Ta en semester tripp kanske:p
mm ska höra m mamman t dottern..;-)
Det e bra det
Det e min lillasysters häst, jag bara fick typ ansvaret att försöka sälja Index.
Och hon klarar inte av index, så hon fick en annan ponny, som de inte e så mkt fart i=) Perfekt för henne.
Grymt söt ;)

Vilken vacker welsh!
tjejen jag tänker på är inte MIN utan syrrans o vet inte om dem är redo egentligen för egen häst(MEN jag tycker dem ska köpa en) hon är en naturbegåvning!!! Ska höra! MEN hon är "bara" 8.5 år men har ridit i mga år…
Okej, vi fick honom för ca 3 år sen tror jag de va, till min lillasyster hon är nu 6 år men hon har inte en chans att klara av honom när han får sina bus för sig, tjejer i åldern 14 och 18 som rider honom nu och det går kanon bra, bara man är tuff och inte rädd så går han kanon fint=)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten film när han hoppar=) Finns mer filmer där på honom.
himmel vad söt :) hoppas en tuff liten ryttare vill satsa på en tuff liten söting som denna :). Jag tror ju att en sån kan lite av varje (hopp dressyr) kan bli en kanonbra tävlingsponny :). #9 hur busig är han? eftersom du kallar han värre ponny :) även han är ju super söt önskar ni båda hittar bra tyffa ryttare för båda kan ju komma långt :)
Jo hoppas det jag med, just nu står han ganska mycket, och det märks på honom, han tycker det e kul att få komma ut och bli riden o pysslad med, så han blir extremt jobbig när han står o man väl tar ut honom, synd att han inte va större för kanonmyssig e han=)
ja synd att jag är så gammal ananrs gillar jag denna typ av ponny pigg o busig det ska dom vara fast ändå snälla :) hade vart min ultimata ponny när jag var 8-12år då var man ju en liten spinkig tjej med :) Håller tummarna för Er iaf
ja eller iaf lite kortare, e 24 men hade man vart typ 1.55 el nåt så=)
Tack=)

ååh, dreglar över båda…
jag är ju 13 och har en lillasyster som är 10 och vi båda är vana vid tuffa ponnyer, och snart blir det kanske tid för oss att skaffa oss en häst, en vän till mig ska bara hinna köpa en gård som vi kan ha den på ^^ men åå, hoppas hon hittar en!

#0 varför är han så billig?
för att han inte är i kondition just nu, rids bara 2 dar i veckan ca.
Putt

Gud vilken fin ponny=)
putt:p

putt
Putt=)
Putt
Putt putt
är han itne såld än? trode han skulle vara lättsåld då han har fin färg o så söt som han är. hoppas nån ser sin chans att hitta en trevlig ponny till sin ducktiga tjej/kille :)
nej tyvär inte, utseendemässigt är han lättsåld, men han är en tuff ponny, och svårt att hitta en liten men tuff ryttare som kan ha honom iaf några år. Men h*n ska nog komma tillslut=)
putt
putt

hur stor är han?
på ridskolan rider jag svåra hästar sådana som inga tycker om en av de stegrar sig o bokar när man använder spöt(kitty) o skit sega me o elaka (enbart i ridningen o lite utanför).Men nu har jag blivit så pas lång att jag rider d-ponny Men c ibland Jag rider faktiskt en % åring vid namn britta o jag får hästen på tygeln o så.
han är ca 1.15. kanske var lite för liten då.

#36.Men vad synd jah hoppas att du hitar någon till stakars lilla ponnyn =)
Lägg in denna annons på welshponny.ifokus
Han är riktigt fin, vad är det för stam? Är han inkörd?
Lägg in denna annons på welshponny.ifokus
Han är riktigt fin, vad är det för stam? Är han inkörd?
ska jag göra, tack för förslaget=)
Stamen är okänd, han är importerad från Danmark, tyvär finns inga papper på honom, så blir reggad som sv. ridponny.
ska vara inkörd, men vi har aldrig kört honom.

#40 det hade ju varit bra om någon vuxen kan köra honom, någon gång i veckan tills han blir såld.
#41 Jo fast vi har tyvär ingen vagn, därimot brukar vi tömköra honom ibland, och det går juh kanon, riktigt duktig och samarbetsvillig=)
Han har nu 2 medryttare så nu rids han 5 dar i veckan, ganska lugnt till en början då han inte gått så mkt, men man ser redan skillnad på honom.
Han är verkligen jättefin! Jag hoppas du får honom såld till rätt hem! :)
Tack=)

vilken söting…:-)
Vist e han=)
så söt skulle önske jeg var 10 år igjen
Jag tycker du sätter ut en ny anonns på han. Skriv om lite,
ex: Welsh B val 1.15. - 95
Detta är en ponny som kan komma dit man vill som liten tävlingsryttare, hoppar 1m snabb och allert, dressyr är han oxå ducktig på. Kräver ducktig ryttare då han är en pigg ponny samt vilja, han bör jobbas med ofta då han trivs med det, snäll vid hantering. Ska vara inkörd/körd men ej körd här hos oss pga ointresse av körning. Säljes biligt till rätt hem, ej i kondis pga ryttare saknas.
Sen lite fina bilder (dressyr,hopp,huvudbild) Han har pass? skriv då att han har det, men reggad som sv-ridponny.
#48 Den där annonsen skulle jag kunna napa på. Tack för tips=)
Tyvär har han inget pass då.
han har inte pass, du/ni kanske kan fixa det? det brukar ju inte kosta så mycket baka in det i priset på han :) Skriver man lite mera "glatt" om hästen, för denna ponny kan gå en bit som en liten pigg tävlingsponny. Inte att ja han är pigg som negativt utan han kräver sin ryttare då han kan gå långt i alla grenar man kan önska sig. Otroligt fin ponny bör ju kunna bli såld tycker jag. Sätt även ut anonns/lapp i ridsportaffär/ridskola gärna bild kanske han kan bli lokalt kvar=extra kul för er :)
Tyvär är han inte min Ponny, superfin och trevlig och jag gillar han som tusan, för mig får han gärna vara kvar. Jag fick uppgiften att försöka sälja då ägarn inte har tiden för det. Absolut inte svårt att fixa pass, men inte min häst.
För min del får han stanna för alltid=)

Det jag hade backat på om jag hade varit intresserad av att köpa är dels att han i annonsen kallas för fel ras och inte har något pass. Sen kanske det inte vore fel, om ni har tid och möjlighet, att antingen köra honom lite eller hitta en ryttare så att han får upp lite kondis.
lycka till!
Fast han är juh en welsh. Därimot blir han reggad som sv.ridponny när han väl får pass.
Jag hade heller aldrig köpt en häst utan pass helt ärligt. Men som sagt tidigare, det är inte min ponny.
Jag har fixat 2 medryttare, så han rids nu 5 dar i veckan, ena är ganska mkt nybörjare, och den andra är en lite duktigare tjej. sen har jag när tiden funnits, tagit och longerat, lösshoppat och tömkört honom, så han har inte stått helt. Han har grundkondisen.

Stamen är okänd, han är importerad från Danmark, tyvär finns inga papper på honom, så blir reggad som sv. ridponny.
Jag fattade det som att ni inte visste vad det var för stam på honom och vet man inte stammen kan man omöjligt evta vad det är för ras, men jag fattade nog fel då.
Kan du inte tipsa ägaren om att han nog blir mer lättsåld med pass? Förutom att det inte ens är tillåtet att ha en häst utan pass om den inte är under reg.
Låter ju jättebra att han har börjat gå lite, underlättare ju för en ev. köpare att kunna provrida också.
jo, jag förstår att det inte är din ponny. Men säg till ägaren ska han bli såld är pass ett måste, så det kan du hjälpa dom med OM dom bekostar det. Detta vad med stam är itne livsviktigt han kan ju ha welsh i sig. Ur söt det tåls ju säga igen :)