Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 821 ggr
Wiemona
0

Tapeter

Sambon och jag håller ju på att renovera gården vi köpt. Vilken färg skulle ni valt på sovrumstapeter? De gamla var gula och jag gillar ljusa färger, men vill ändå förnya oss lite. Något tips?

MiaMaria
0

Ljust grönt är vacker, inte för mkt lime i men ändå ljust, de tycker jag är vackert.

PimTheGreat
0

sovrmmet ska vara en mjuk och lugn färg. Jag hade mörkare blå i mitt sovrum ett tag. sov bra  där

Wiemona
0

Min sambo gillar blått, men jag tycker det är en kall färg!?

LinneaG
0

jag tycker bruna och beige nyanser är fint!

Wiemona
0

Gillar oxå beiga, hade det i matrum och tv-rum. Men behöver nog mer "färg" i sovrummet då sängen är mörkbrun eksäng

bubbelbubbel
0

mörkblått är bra, grönt med, och beige, vi har grått och en målad vägg, iih, skitläcker, måste visa :) ska fixa bild först.

LinneaG
0

jag vet va ja vill ha i mitt sovrum men det tycker inte pappa. Mitt rum är som två rum i ett, det var två rum från början och vi slog bort väggen mellan de. Så jag vill ha ena rummet vitt och det andra mörk rött/lila, där det mörka är ska ja sova o de ljusa soffan och så..

bubbelbubbel
0
bubbelbubbel
0

det låter ju fränt linnea ! :)

PimTheGreat
0

#3 jag tycker blått också e en kall färg. Men det e ljusblå. mörkare blå upplevde jag lugnande och värmande. Mörk tarrakotta e också e lugn och varm färg för mig

Wiemona
0

#8 Fräck!

Lorita
0

Blått är en bra sovrumsfärg, den är kall och lugn

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bubbelbubbel
0

ooh tack :) hihi.

jag har målat tre sovrum mörkblåa, och det näst sista där bor en kille nu, som jag jobbar med, han trivs också med den färgen och planerar inte att måla om. :) :)

Wiemona
0

Jag är nog ändå lite tveksam till mörkblå…Vill ju ha ett ljust, luftigt sovrum.

sandi
0

En fondvägg kanske? http://www.sandbergtapeter.com/ har fina tapeter.

Wiemona
0

#15 Tack för länken!

lisette
0

jag vill ha terracotta i mitt sovrum, tycker det är behagligt.

emsems
0

jag tog typ betongfärgade till mitt sovrum.. med litehöfärg i typ.. till det har jag bara furugrejer, fasktiskt skitsnyggt!

Sandra
0

Den optimala färgen i ett sovrum är nog mörkt blå är jag rädd. Den har en lugnande verkan o reflekterar inte ljuset mot väggen så du störs när du sover (om du skulle sova utan rullgardiner o ha trafik utanför eller nåt alltså). Men alla blåa färger behöver inte vara jättekalla. Det finns de med lite rödare ton i. Men FÖR mycket så blir det ju lila förstås.
Vill man inte ha hela rummet mörkt så funkar ju fondvägg också. Om man har beiga väggar o en mörkt blå vägg, så får man ändå den lugnande o behagliga effekten men samtidigt den där varma känslan.

bubbelbubbel - Har du målat fondväggen själv? Det va en jättefin bild tycker jag!

bubbelbubbel
0

nej, det har jag inte, det är en kompis till mig som gjort den, med sprayburk :) men tack ändå ;)

Wiemona
0

Tack för alla tips!