Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 5977 ggr
LinaN
0

Världens minsta häst

Visst har vi sett den här lilla klimpen förut, men hur har allt ståhej påverkat honom/henne?

Vad tycker ni?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lindbygarden
0

återigen är det mycket synd om hästen och även barnen som inte får lära sig vad hästens språk betyder.. På filmen är det verkligen läge för både bit och sparkskador:O(

pippa__
0

Men allvarligt…fyyyy

LinaN
0

Här är en annan film med henne i början av deras tour….. litet skillnad i beteende eller vad?

Lindbygarden
0

tänk va jobbigt att folk hela tiden ska tafsa på en och ingen bryr sig om henne när hon säger åt dem att lämna henne ifrred:O(

paronskrutten
0

stackarn, hon är ju helt felbyggd dessutom

Helena

LinaN
0

Jag blir ledsen när jag ser det här, och ännu mera ledsen när jag ser hur den lille hästen försöker försvara sig själv och sitt utrymme, när barnen börjar skratta för att ponnyn sparkar bakut…. Då brister hjärtat nästan i mig….

#5 Hon har en dvärg-gen som gjort att hon blivit så liten, uppfödaren säger att dom itne avlade för att få så liten häst som möjligt utan att hon var en "fluke" alltså ett misstag, eller freak of nature.

paronskrutten
0

Jo, jag vet, men borde man inte avliva henne då? Tycker absolut inte att hon ska åka runt och visas för folk, speciellt när inte hennes "uppfödare" kan någonting, dom verkar tro att hon trivs.

Antingen lösdrift eller avlivning tycker jag, men det är ju bara min åsikt.

Helena

Anna
0

Stackars häst säger jag bara. Mår jättedålig av att se detta =(

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

fridak
0

hon har ju inte fått leva hästliv. hon kommer aldrig undan folket i den lilla inhägnaden, hon måste sagt ifrån ordentligt någon gång eftersom de bytt inhägnad till en där hon inte kommer undan ungarna men de kommer undan henne. nästa steg lär väl vara att hon slutar säga ifrån och slutar försöka beta…

Hannapanna
0

usch usch.. :-(

Beundy
0

Stackarn =(

bebbe
0

Hur hög var hon eg när hon föddes? och hur hög är hon nu?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

[MatildaW]
0

Stackars häst, det där såg verkligen inte kul ut. Och att folk inte förstår vad för signaler hon sänder ut? Hon visar ju mer än bara missnöje när dom klappar och skrattar åt henne.

LinaN
0

Jag skulle faktiskt vilja påstå att hon börjat bli aggressiv….

SÅ desperat försöker hon hävda sitt egna utrymme….

Canonball
0

Stackars häst! Bra för att hon är så himla liten ska hon behandlas med respekt och framförallt som en häst. Att bo i en koja anser inte jag som speciellt hästigt.

LinaN
0

#15, fast hon hade ju kört ut hunden från hans hundkoja o tagit den i besittning….. så då har hon ju ändå själv valt att  bo i "kojan" o jag tror att när hon är ute o reser är i kojan ända stället hon får vara ifred. Så hon tolkar den som något tryggt.

Sehvrin
0

#15 om hästen själv valt att bo i kojan tycker jag inte att det är nån fara med det, även om det inte är så hästigt.

Däremot tycker jag att första filmen är hemsk och kommentaren till den är så fel:

"She may look a bit ferocious, lol, but she is really just having a good time and kicking up her heels, much to the delight of the kids watching!!"

Vem som helst som kan lite om hästar kan se att hon inte alls är glad ju =(

De borde sluta turnéandet och låta henne komma tillbaka till sin gamla hage på stuteriet.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

PimTheGreat
0

Gråter……..usch vad ledsen jag blev av att se den filmen. stackars lilla ponny…. kan det vara lagligt att ha en häst så??? h*n kan ju inte komma undan någonstans ju…..:((…önskar hästen träffat när den sparkade….hade varit rätt åt dem. USCH

bebbe
0

Ingen som minns hennes höjd ? nyfödd/vuxen

LinaN
0

Vuxen är hon one feet och några inches….. dvs en 35-40 cm skulle jag tro….

elin
0

Stackars lilla pålla :'( *lider med den*

/Elin

yoanna
0

Tycker verkligen synd om hästen :(

Ledin
0

att inte ägaren säger något hon är ju skitless på alla barn. Han kunde väll hålla föreläsning hur man ska betesig måt djur och vad hästen menar när den lägger bak sina öron. Stackars lilla häst. Å alla barn som skrattar nee fy tusan.

LinaN
0

att hästen lägger bakåt öronen är väl inget att hänga upp sig på direkt, min lägger öronen bakåt som en del av samvaron och när vi leker, men att häststackaren så uppenbart hotar barnen, både biter och sparkar efter dem…. då borde ju folk reagera….

Yessica
0

Stackars lilla ponny! =/

Tror dom sa att hon var 17cm hög när hon föddes och är nu 44cm.. Det var på den andra videon jag hörde det. Kan ha hört fel, men det var vad jag trodde mig höra.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

LinaN
0

#25, nått sånt hörde jag med…..

Bebbe, tänkte du på om pytteliten är dvärgvuxen?

Molla
0

tror dom sa 44cm i början av andra filmen.

Sånhärnt kan jag börja grina av. Stackars häst!!! Säker står hon länge om dagarna i den där mini "hagen" och visas upp. Jäkla jänkare! Låt hästar vara hästar!!! (skrivet till alla, inte bara jänkare!!!)

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 visserligen var/är han liten, men inte såååå liten han var ju iaf 30cm när han föddes, och han är inte dvärgväxt för deras hovslagare sa att det var sällan man såg ett Sh föl med så fint vuxna ben, men jag var nyfiken ändå, för att ha något att jämföra med Glad på denna bilden står han vid en Shettis som är 107cm, hur hög tror ni att han är?

LinaN
0

kring halvmetern?

Alexandra13
0

Dom behandlar henne inte som en häst…!

muirab
0

USCH =/

lisette
0

tycker detta påminner lite om när man hade siamesiska tvillingar på cirkusar förr i världen. stackars djur.

Lizzan
0

Stackars lilla ponny :/

SK_SK
0

Jag fattar itne hur man kan bli så arg som jag är nu ;(

Courage.C
0

ÅÅÅÅÅÅ vi människor ska vara smarta!! Vi är ju så dumma. alla andra arter på jorden skulle förstå vad hästen mena när hon sparka och bet. Men snorungarna verkade ju inte förstå något alls. Och gud så elakt att ha "freakshow" med den lilla stackars hästen. Gud vad man vill hjälpa den. men tyvärr är väl inte det där det värsta som händer runt om i världen..

LinaN
0

#35 Nej, hon kune ju faktiskt bli misshandlad med spö och rep, och tvingas utföra shownummer också, nu går hon bara i sin lilla "lekhage" och blir terroriserad…

Karkkainen
0

Usch, stackars häst :(

berry
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kolla på den här då, hihi

[Avslutat konto]
0

Stackars häst! Jag blir jättearg och jätteledsen när jag ser detta. Hästen behandlas som en kanin, instängd i en bur..

The-Photo
0

Stackare! Han har ju ingenstans att gömma sig och att föräldrarna till dom där ungarna inte tar ansvar! Det där var djurplågeri

berry
0

jag tycker att videon är hemsk! helt och hållet nästan brutal.

AusaBausa
0

Vilken fruktansvärd film!!!!! Blir så illamående och förbannad att ngn kan göra så mot sin häst!

Vilken skillnad på första o andra filmen…betydligt lugnare på film 2 än 1! Den är ju riktigt aggresiv (m förståelse!) …

Ledin
0

#24 nää att den lägger öronen bakot är inte just det ja mena utan att man faktist kan lära barn hur hästen fungerar och hur den talar om sin ilska om något.  Den sparkar ju åt barnen och dom tycker det e kul att hon sparkar och att hon försöker bita tycker dom oxå är spännande och kul upplever det som lite små elaka barn, skulle jag vart där så hade jag sagt åt ägaren att flytta hästen och låta den ha det lugnt å skönt i en riktig hage med vänner än åka runt som ett uppvisningsobjekt.

Klasson
0

Fy… Stackars häst.. Blir helt galen, jag vill bara ta hästen o rymma

Marster
0

#3 där ser hon ju riktigt lyklig ut. det är så hämskt att se hur hon har blivigt nu x( stackarn.

eamus
0

usch :( stakars liten

SandraEriksson
0

stackare :'(

Colt
0

fy!
Hoppas dom blir bitna…

[japptravare]
0

Vad taskigt.  Fattar dom inte sig på hästar eller, dom bara skrattar :@

Eve
0

usch, djurplågeri är vad det är :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

iggiWiggiPiggi
0

stackars häst! hon har ju varken manke eller kors!

Zabbio
0

Förstår inte varför hon inte ställer sig i mitten av buren och håller sig undan, emellanåt verkar hon ju vilja bli klappad men sen vänder hon och biter.. antar att hon försöker trycka bort dem.

Påminner om en katt jag träffade; var helt lös och sprang fram och skulle kela, sen plötsligt slutar den spinna och anfaller med tänder och klor trots att man inte rört den..och det var inte på lek. 

Usch nä, större hage och färre barn, ok att sätta henne där nån timme om dagen om hon inte hade varit så fruktansvärt missnöjd med det, men när hon sparkar och har sig.. och ingen säger åt barnen att visa respekt heller.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cattiiis
0

Gud vad man mår dåligt av att se det här. Stackars, stackars häst! :(

se7en
0

Det verkar som om barnen inte förstår allvarit i hennes betéende och det tycker jag är sorgligt =( Hon både bits och sparkas och de förstår inte de bara fortsätter och klappar på henne. Men på ett ställe verkade hon ju lite nyfiken på nogot. Men vad hemskt det är att se en liten ponny i en bur =(

Kattapult
0

Stackars lilla häst! Vad hemskt med massa folk som står runt en och ta klappa och klappa och klappa. Ingen stans att gå undan heller. Även om hon är världens minsta häst borde hon inte "ställas ut" på detdär viset.

DinJejja
0

Usch! Att ingen respekerar när hon säger ifrån! :(

joooossan
0

Allt är sagt, såå synd om den. Psykisk misshandel..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

[Rebecka]
0

stackars lilla ponny… hur kan man behandla ett oskyldigt djur så?! ponnyn säger ju tydligt ifrån, varf fortsäter man då. usch!Gråter

Kjellman
0

Stackars lilla häst :(

Aribigga
0

Jag får bara lust att skuta alla barnen.

lurvponnyn.vimeddjur.se

joooossan
0

#60 Å andra sidan tror jag inte barnen vet att det är fel ;), men en förälder borde väl kunna läsa lite !?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

kamjo
0

#28 Hur hög är han?? Tungan ute

Aribigga
0

#61 Fast jag tycker inte om barn i vanliga fall heller… Skottpengar på människor borde det vara.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Spiritinthesky
0

men fyfan…

Isa Aronsson

www.stallequino.se

exitingsvillemo
0

#63 Öööhhh… Ok att man inte tycker om barn, det kan jag ta, men att skriva att man vill skjuta dom… Tänk efter lite innan du lägger ut sånt…

Som ngn redan skrivit, det är inte barnens fel, utan den jä**ln som har satt ponnyn där.

Min son på 4 år skulle säkert också skrattat åt den ponnyn, men inte av elakhet, barn har inte det förståndet att det är fel.

[chriistina]
0

Det är inte ofta jag känner något av att kolla på såmkorta filmer…
Men det gör så himmla ont i en av att se denna stackars ponny bli behandlad så utan någonstans att komma undan.

exitingsvillemo
0

dom som utsätter djur för sånt här, det är dom det ska vara skottpengar på.

Aribigga
0

#65 Jag har lika mycket rätt att bli förbannad som någon annan här, och okey, skottpengar på föräldrarna då som inget fattar.

lurvponnyn.vimeddjur.se

lisette
0

#68 det har du, men tänk på vad du säger. det finns de som gör det du skrev…

föräldrarna borde verkligen ha stryk som låter barnen bete sig på det viset.

Aribigga
0

#69 Ja, och dem skulle man verkligen vilja stänga in i ett rum med skallerormar…

Jag ber om ursäkt för det med barnen, men det var min reaktion på filmen

lurvponnyn.vimeddjur.se

Fluum
0

stackars liten . Hur kan man ens ställa sin ponny i en liten bur sådär ? =/

Jojaton
0

Stackars häst! Mår illa av att se det, och ägaren som uppebarligen inte bryr sig… =/

Johanna - Instagram

botakt
0

Stackarn!!  Det  är en häst ingen kanin!! Undrar hur stor buren är hon står i.. Och det är nog barn där hela veckan och pillar och petar på henne. Men dom kan ju lära sig att när hon sparka och biter så  borde dom gå därifrån.. Finns det ingen vuxen i närheten som kan säga åt ungarna att sticka därifrån så ponnin får vara ifred??!! Helt sjukt

botakt
0

Stackarn!!  Det  är en häst ingen kanin!! Undrar hur stor buren är hon står i.. Och det är nog barn där hela veckan och pillar och petar på henne. Men dom kan ju lära sig att när hon sparka och biter så  borde dom gå därifrån.. Finns det ingen vuxen i närheten som kan säga åt ungarna att sticka därifrån så ponnin får vara ifred??!! Helt sjukt

exitingsvillemo
0

#70 du är ursäktad =)

Men jag tycker fortfarande att den som bär det största ansvaret är ägaren till ponnyn som väljer att utsätta sitt djur för detta.

Det är ägaren som måste informera barnen och föräldrarna att det ärfel att trakasera djur på det viset.

#28 hur hög är A-ponnyn idag?

Granatapple
0

#69 & #70 - Jag tycker allt ni är lite väl överdrivna i eran bedömning. Bara för att föräldrarna är vuxna behöver de faktiskt inte veta mer om hästens beteende än sina bara, så håll igen med dödsdomarna lite va?

Håller med förgående talare, om skulden ligger på någon så är det ägaren för det än hans/hennes ansvar att se till att hästen har en bra tillvaro.

Tusen
0

Tänk jag kan aldrig sluta förvåna mig över människors grymheter och okunskap.

Ytterligare ett bevis på människans dumhet:

http://www.youtube.com/watch?v=PEVpjUyJ0NU&NR=1

JenD
0

UUUSCH bli så förbannad inombords.. känner frustrationen som lillan måste känna när ingen fattar att hon vill vara ifred. hur kan man sätta ett djur i den situationen. hon kommer ju inte undan på nått sätt och ingen lyssnar, alla bara skrattar, mitt hjärta brister ju Gråter

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Dalsgardi
0

Stackars liten… Det där kan ju inte ses som annat än djurplågeri, hon trivs ju inte alls, vilket är uppenbart!

hestellen
0

Det där är DJURPLÅGERI!!!!!!!!!!!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.