Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4253 ggr
PimTheGreat
0

Arab-tråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag har en urhärlig arab-kille på 4 år hade det varit kul att höra vad ni gör med era araber, hur gamla, en bild kanske ja…berätta lite allmänt.

Jag börjar här lite smått om Kingen.
Han kom till stall_harmoni som 2åring, som sen sålde honom till mig som 3 åring. (vi är i samma stall) Jag tränade Nh och longerade och red lite lugnt på honom i skogen. Sen var han ute på foder hos en vän till mig en kort tid då jag var gravid och hade jobbig värk. Fick hem honom igen men det funkade inte tids-o ekonomiskt så han fick ut på foder igen. ångrar jag idag…10 dec fick jag hem honom utmäglad. IDag är han hos mig och gått upp bra på kort tid och vi har lugnt börjat tömköra honom för att försöka bygga upp lite muskler.
Tanken var att ha honom inom western längre fram, men nu får tiden se vad som blir med honom och mig. Vi tar en dag i taget och tar det sakta men säkert.

mazze
0

Antar att partbreds får vara med?

Xzerihwala är född förra året och är e Karnawal ox u. Sheerona (25% arab). Tanken är att hon ska köras- och ridas in när så är dags. När det gäller ridningen så är det western som gäller än så länge för henne. Om vi kan och viljan finns, så ska vi även prova på lite trickträning…

Anna
0

Om arabkorsningar får vara med slänger jag in "min" underbara lilla tös också!

Wild Wonder "Wilda", född 20 juli 2006 e. Hagens Ryan RC 76 (connemara) och u. Wind of Fields (arab/pinto). Så lilla Wilda är 25% arab :)

Jag träffade henne första gången när hon var ett par timmar gammal bara och har sedan dess följt henne genom både härliga och svåra perioder. Hennes mamma avlivades i höstas och sedan dess har hon och jag faktiskt kommit varandra närmre, antar att hon tyr sig mer till mig nu.

Hon är tömkörd och van vid det mesta - i sommar är det dags för inridning! :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

iita
0

Har ett arabiskt fullblod. En valack på 3 år.

Köpte honom i somras, och han kom hem i höstas. Supertrevlig och lugn kille, snäll och gör det mästa man ber honom om.

Just nu, går vi mäst promenader, longerar, vänjer honom med allt som han tycker är farligt, har precis börjat hänga lite smått. Inridning i sommar=)

dominic
0

#3 Vilken underbart fin häst du har, lycka till med inridning….

iita
0

Tack så mkt=)

exitingsvillemo
0

Ännu en partbreed då =)

Min underbara Exiting's Villemo (Vilma) f. 2005

50% arab 25% engelskt fullblod 25% varmblod

Är till salu då jag anser att jag inte har tid för henne. Min lilla Pärla =)

tessa
0

Jag har en arbabpojke, Eneldo. Född 1999. E Endel, u. Eskada Adriana. Somliga känner till honom genom iFokus, då det var via nätet jag fann denna guldklimp. Jag har haft honom sedan maj 2007 och här ska han få stanna… :)

Vi flyttar till nytt stall vid månaddskiftet och efter en slapp men gosig höst, är tanken att våren ska ge oss energi och ridlust - en jättehärlig kille med STOR personlighet. Länk till mina pållars hemsida, finns på min personliga sida, om någon vill läsa mer om Eneldo.

mvh Tessan

mazze
0

Jag kan ju faktiskt lägga in Bus med, hon är född -95 och jag har ägt henne sedan -00. Hon är 25% arab resten varmblodig travare. Hon är mamma till lilla Xzerihwala, för er som inte har följt med ;)
Hon är just nu under ombildning från engelskt till western, vilket hittills bara gått bra.

CBA
0

Jag har Mirabil som numera är en valack.
Han är född 21/5 -06 och jag har följt honom sen hans mamma blev konstaterat dräktig med honom :o)

Första gången jag såg hinom var han bara 3,5 timme gammal och nästan bokstavligen rykande ny :o)

Jag besökte honom varje vecka för att se hur han växte och för att lära känna honom och han fick lära känna mig.
När han var 7 månader blev han så min och jag kunde hämta hem honom.

Mirabil är en ljuvlig häst med ett enormt cool och väldigt lyhörd och känslig på rätt sätt…men så har jag jobbat mycket med honom oxå för att få honom sådan.

Just nu är han runt 150 cm i manken och jag har under hösten enbart suttit på honom några enstaka gånger vilket har gått superbra. Han har inte brytt sig det minsta att jag suttit på hans rygg.

I vår ligger målet för att han försiktigt skall ridas in sen skall han få vila från allt hela sommaren och smälta inridningen. Sen börjar vi försiktigt igen till hösten.

Vi kommer hålla på med western främst och av vad jag har sett när jag longerat honom så kommer han ha en underbar jogg :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jojaton
0

Ska fixa bilder på Tootsie snart :D

Johanna - Instagram