Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 942 ggr
CarolaCarro
0

New Forest

Jag letar efter en New Forest min mamma ägde.. Finns de en sida man kan söka efter denna ras?

AusaBausa
0

ingen aning! Vilken är stammen?

CarolaCarro
0

Just nu kommer ja inte ihåg den i huvudet.. Men hon heter Perina.. Har för mig ja hört mamma sagt att hon blev såld till Skåne..

Annette
0

Jag känner till en Perina. Hon föddes 1990 i Ljusfallshammar. Brun med bläs och 4 vtff. e Parant u Licette.

CarolaCarro
0

Hennes stam står ute på boxen.. Kan kolla till i morgon när ja är i stallet..

AusaBausa
0

Intressant…har dock bara koll på Lady Browns föl som är e:Brozzan, Värends Pedro…stoet var e:Sorrel!

ssandra93
0

hej jag hade en new forest som hete perina som jag jätte gärna vill veta vart hon tog ivägen då hon betyde allt för mig. hon e samma ponny som annette skrev om tidigare så om det var den perina du mena o om du vet vart hon e nu skulle jag bli jätte glad.

mvh sandra

[Teddy]
0

#3 Hos Alva?

Annette
0

#7. Japp.

[Teddy]
0

#8 Jag tror Licette finns kvar än.

Annette
0

#9. Hon är 26 år nu om hon lever :) Min gamla är 29, det är bra krut i de gamla New Forestponnyerna.

olina95
0

min new forrest är 21 år:D och henne ska jag börja tävla lokalt till säsongen:) någon som vet något om henne!?:D hon heter Afrodite, fux, med vit bläs. Hon är C-ponny, och bodde hos AnnSofie Winkler innan vi fick henne, där bodde hon i något år, och jag tror hon hade bott hos någon annan före det, och sedan var hon importerad från danmark tror jag det var:) någon som vet något om hennes liv förut? Det skulle vara super kul isf. eftersom jag vill veta vad hon gjort!:D

olina95
0

min new forrest är 21 år:D och henne ska jag börja tävla lokalt till säsongen:) någon som vet något om henne!?:D hon heter Afrodite, fux, med vit bläs. Hon är C-ponny, och bodde hos AnnSofie Winkler innan vi fick henne, där bodde hon i något år, och jag tror hon hade bott hos någon annan före det, och sedan var hon importerad från danmark tror jag det var:) någon som vet något om hennes liv förut? Det skulle vara super kul isf. eftersom jag vill veta vad hon gjort!:D

[Grabbarna-A]
0

#7 och #8 Lite kapning i tråden: Känner ni Alva? Min exmoor är hennes uppfödning Glad.

[Teddy]
0

Jag känner Alva väl!!! Bor inte långt ifrån, och har två hästar från henne. Annette bor längre bort, men har nog bättre koll på hästar och stammar än vad jag har. Du kan väl PM:a om du undrar något.

Jag är även störtkär i exmoorpållar, och väntar med spänning på vad din häst får för syskon i vår.

Annette
0

#13. Jag känner nog till hennes gamla NF bättre än vad jag känner till Alva ;)

#14. Föder hon upp NF ännu? Hon ställde ju ut en hel del på 80- och 90-talet och då var utställningarna på Valla i några år.

ssandra93
0

hejsan alva födder upp lite då o då. jag har en avkomma från 2002 som hon e uppfödare till men hon har bara gamla new forestar kvar. alva äger inte perina längre då hon sålde henne till någon annan för 1-2år sen. mvh sandra

Ledin
0

hur går det #0?

[Grabbarna-A]
0

#14 Hälsa henne från Veronica och Aramon nästa gång du träffar henne Glad.

#15 Jaha ok Flört

CarolaCarro
0

17# Hade glömt bort den här totalt.. Skall kolla stammen i morron.. KOm hem från stallet nu.. =)

Ledin
0

:D du e lite vimsig som jag man har 1 sak man ska komma ihåg men så har man alla vanliga sysslor å då glömmer man bort vad det va man skulle göra :D Man går hem nöjd när det är mockat,fodrat,pollarna inne o allt överkollat

CarolaCarro
0

Nu har jag stam …

e: Peregrim U: Samira

Perina är född: 1980-29-05

Ledin
0

21 du vet itne om hon har fått något föl? vad är hennes färg? Jag kännde igen en liknande till namnet hon var chockladbrun med vita tecken min syster rid in henne men det e väl inte samma, är som sakt var inte 100 på hur hennes namn var riktigt :S ska luska jag med kan ju vara kul o veta vart hon tog vägen

CarolaCarro
0

#22 Vi tog ett föl på henne som står kvar på gotland..