Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2679 ggr
PimTheGreat
0

Mål 2009

vad har ni för mål med er häst för 2009?

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ojojoj, ja vad har jag för mål?

Sheerona "Bus"
Jag har väl inga direkta mål, men kommer naturligtvis att fortsätta träna western för min tränare. Kanske om jag vågar så blir det kanske någon lättare tävling till sommaren, om utbildningen av Bus fortsätter så här pass bra.

**Xzerihwala "Xzerran"
**Hon ska få fortsätta vara "bebis" fram till efter sommaren, hade jag tänkt. Fortsätter som nu med vanliga vardagliga pyssel, lite promenader och så får hon busa av sig i paddocken.
Efter sommaren så börjar vi nog med lite tränsövning och någon gjord för att vänja sig vid att ha det på, samt lätt longering för att förstå vad hon ska göra. Detta förarbete inför en ev kommande inkörning.

PimTheGreat
0

ingen mer?

Fiona
0

**Dodde
**Ska försöka hitta en dressyrtränare som jag kan träna för en gång i veckan så jag får ordning på honom någon gång. Även fortsätta med tömkörning och avancera lite där så småningom. Även försöka mig på dom 7 lekarna med honom, dock längre fram på året. Han ska även gå att lasta själv utan annan häst med. Komma ut och tävla lite smått i både hoppning & dressyr längre fram. Är väl vad jag kommer på just nu men kommer säkert på fler grejer efter hand.

Fiona
Hon kommer nog hem i maj från fodervärden. Ska försöka börja körträna henne i vartofta igen. Annars blir det hemma körning mest tror jag. Även kolla upp om det är någon liten knatte som vill komma och rida henne. Också vad jag kommer på just nu men dyker upp fler saker efterhand skulle jag tänka mig :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Marija
0

Att bygga upp ett förtroende mellan mig och Chikina och att tömköra lite granna :) I dressyren vill jag att vi klarar ett galoppombyte och i hoppningen…. att hoppa lugnt och sansat i ett stadigt tempo Tyst

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Jenca
0

Molly- ja vill fixa de där med att hon jämt går o trycker sig inåt i vänster varv på ridbanan.Greja så att hon går ställd i båda varven o så kanske lite på form oxå;) skulle behöva komma ut o tävla lite med henne oxå, de blir nog bara hoppning i sånna fall.Dressyren är inte direkt min grej, ja rider de bara för att de är bra men nej tack till tävling ;) Vill oxå träna mer o kanske för en annan tränare än för tillfället ;) försöka mig på skänkelvikning med henne oxå ;)

obelixhedevang
0

Obelix: Utvecklas mer i kroppen, runda på sig över ryggen och bygga mer muskler helt enkelt. Bli av med bakskyggheten så jag kan sitta upp utan att någon håller i honom. Få mer lättreglerad galopp och starta LB hopp, förhoppningsvis också LA i höst om allt går som det ska. Han ska få hoppa sin första avd. A i vår också :)

Sonic: Ojoj, här ska det hända grejer. Jag ska få större kläm på de finare hjälperna, stärka hans galopp, hjälpa honom med taktkänslan i traven (araben slår igenom titt som tätt, haha), starta någon dressyrtävling och jag skulle så gärna vilja debutera Msv hopp i sommar. Innan dess så ska jag bara ut och få större koll på honom, och låta det komma med tiden. Jag har trots allt inte haft honom speciellt länge.

Det vill säga, jag har lite att bita i i år, och resultatet hänger på mig :)

WinterPrince
0

Innan 2009 är slut hoppas jag att min lille skit ska ha påbörjat tömkörning

Zaphix
0

Jag vill ha utveclats mer i ridningen, göra bra öppnor och slutor och fått till galopparbetet ordentligt. Vill också komma ut på nån dressyrtävling lokal eller bara klubb spelar ingen roll.

Men det viktigaste är att fortsätta arbeta med ledarskap och våran relation. Bli diktig inom klickerträningen och gärna fått med klickerträningen upp till hästryggen.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Salo
0

Ska börja tornerspelsträna Nobbe och träna mycket med Messer också så vi kan göra lite bättre ifrån oss på uppvisningar och tävlingar. Ska öva mer på balansen också, vill ju kunna stå upp ordentligt i skritt åtminstone. Ska få båda hästarna i bättre kondition och form.

Wilma03
0

Målen för 2009 är:

• Sätta galoppen
  • Hoppa in henne
  • Ev. någon klubbtävling (halvfodervärden tävlar)
  • Att hon ska komma ut på träningar (halvfodervärden ska träna)
  • Lite enklare dressyr

Och kanske det största och viktigaste målet:

• Att hon ska få vara frisk hela detta året!
Surviver
0

The surviver "Putte"

Målet eller snarare förhoppningen är att han ska fortsätta vara en lika pigg pensionär som nu.

Hit n' run "Hitte"

För Hitte är målet att han ska ridas in under 2009. Och att vi ska bygga upp våran relation med mer naturligt ledarskap och gå en till NH kurs till våren .

Anna
0

Tja… målen med Wilda är väl att hon ska sittas på i sommar och lyssna bättre, förstå longeringen mer och sluta leta efter mat när man promenerar med henne :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

RubHel
0

Mitt stora mål med Astra är att hon ska vara ridbar innan året är slut.
Just nu håller jag mig på backen och tömkör och promenerar med tösan. Nästa kortsiktiga mål är att återbesöket på Strömsholm på måndag (12/1) leder till något positivt :)

Fluum
0

Har ingen egen häst, men har mina mål som jag ska föröka nå fram till innan sommaren är här ;)

Thorsson
0

Mitt mål för detta året är att få Lord Fullmusklad tan att han ska bli skadad och tappa allt igen, :) Nu har han fått upp hullet lite iaf :)

PimTheGreat
0

Jag kanske ska skriva mina egna mål…

jag - komma igång med ridningen och hästkunskap och att komma i rutin med häst, barn, dagis , jobb och familj…:-)

Kingen - (fick hem han 10 dec vanvårdad) få upp han ordentligt i hull och muskla honom.

• Träna regelbundet NH och få en bra och trygg relation med honom. Han bryr sig inte om presenningar, trånga utrymmen eller sånt så jag måste klura ut VAD jag vill vi ska utmana..:-) NÅGON SOM HAR NÅGRA TIPS???

• Transportträna honom. Få honom att lugnt och avslappnat gå på och av transporten samt åka. Något har hänt honom under tiden han varit iväg så han var svårlastad när vi hämtade honom samt skulle till kliniken. Han har alltid gått rakt in förrut..:-(

• Komma igång med ridningen, kanske lite träning längre fram

jag sitter och klura på våra mål så detta e vad jag nu kommit på….

Jojaton
0

Okej.. Har inte tänkt så mycket över detta men det här är väl mina mål ;)

Manolito

• Bygga upp en stark relation mellan oss, samt träna lite ledarskapsövningar/NH.
  • Träna regelbundet på "skrämselsaker"
  • Träna upp muskler och kondition, samt få bort hömagen Oskyldig
  • Gärna börja tävla lite smått, både hoppning och dressyr

Bozaida

• Träna mycket med hoppningen, gärna lite markarbete också (är bara medryttare, och ägaren tränar dressyren - jag står för hoppningen)
  • Bygga upp en relation mellan oss

Mig själv

• Träna upp mina egna muskler
  • "Lyssna" mer på hästen

Johanna - Instagram

CBA
0

Mitt och Mirabils mål är att han försiktigt skall påbörjas med inridningen under våren sen skall han få vara under hela sommaren för att sen följa upp inridningen till hösten igen :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

SHV-Pysen
0

Få lillPysen ordentligt musklad och bra kondition. Har lagt ner alla planer på att tävla, både körning och hästrally, pga vagnen.

JenD
0

Först ska köpet av "min" lille kille gå igenom så han blir MIN Skrattande

Sen ska vi lära känna varandra fram till våren och då ska han få gå på hingstbete.. Vad som händer sen vet man aldrig..lite småträning på att stå uppbunden och flytta-övningar och såna unghäst grejer Cool can't wait

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **