Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1793 ggr
kylja
0

ridbana vintertid?

Hej

Jag skulle behöva lite tips om hur jag enklast fixar en mig en tillfällig inhängnad ridbana såhär i vintertid , går i hästköpartankar och skulle behöva få till en ridabana ganska så snabbt , och inte för kostsamt . Ska " bygga en ordentlig till bana senare till sommaren.

Har ni några bra ideer ?

Marrsson
0

De är ju svårt nu när det är fruset överallt men jag har gjort så hemma att jag har använt "snabbstolp" med metall spik i botten(dem är såpass vassa att man får ner dem i backen ändå) och tagit vitt brett band och gjort mig en bana. De svåraste är att hitta en helt plan yta Skrattande

De behöver ju inte vara mer komplicerat om du ska bygga en "riktig" till sommaren.

Lycka till och visa gärna bilder på hur de blev sen :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

kylja
0

okej , men vad menas med snabbstolp? Var får jag tag i sådana ?

Har du något tips var jag får tag i dem , hur höga är dem ?

Jag tror jag kan hitta en någorlundra plan yta till banan , kruxet är som sagt att det är fryset överallt , men det låter som en bra ide , tack så mkt Skrattande .

tezzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en sanbbstolpe :)

Finns på granngården!

*** Kärleken övervinner allt ***

Marrsson
0

Sånna stolpar kan man bl.a köpa på granngården, i tiopack. Dem är i vit plast som man bara trycker ner i marken med foten. Men för att de ska funka på vintern så måste nästan botten på dem vara i metall. Dem är kanske 120cm höga tror jag.

// Marielle

sus-sharon
0

måste du ha en bana innan sommaren då?

kan du inte rida på ytan utan att ha staket? eller rida i skog och mark så länge? dressyrövningar kan man göra utan att ha ridbana med staket.

medarbetare på djurskydd.ifokus

Marrsson
0

eller gula Skrattande Tezzie va snabbare där… hitta ingen bra bild själv hahaha

// Marielle

tezzie
0

#6 Fast vit är nog vanligast ;)

#5 Samma tanke hade jag, det kanske inte är så panik med ridbana direkt?

kylja
0

ja det låter ju jättebra Skrattande, ska kolla Granngården . Nä , inte är det någon panik direkt , det går ju bra ute också men jag tänkte mest om det var någon som " satt " på en bra , snabb lösning på problemet , och det var det . Tusen tack för hjälpen , granngården nästa.Glad

tezzie
0

Kul och välkommen hit :-)

Marrsson
0

Klart att man delar med sig Glad

// Marielle

lisette
0

koner kanske? eller bräder som ligger på marken så länge? blir kanske lite jobbigt om det snöar iofs. ;)

sus-sharon
0

#7 precis. jag har haft häst på vår gård i tio år och inte haft paddock förrän nu i höst, så det måste ju vara möjligt? (den har fortf inget staketGlad)

medarbetare på djurskydd.ifokus