Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 334 ggr
bubbelbubbel
0

medryttargrejjs.

jag svarade på en medryttarannons igår, och eftersom det inte stog vad det var för hästar, eller var stallet låg, mer än att det låg i mina trakter, så var det en av dom sakerna jag frågade.
sen skrev jag lite om mig, och så.

fick svar idag, men ett rätt tamt sådant..
"det handlar om ett tinkersto, och en varmblodsvallack.."

jahopp…vad ska jag svara på dethär ?
att det är ett tinkersto är ju hur roligt som helst, men sen då ? hah.
jag vet ju inte vad jag ska skriva..

Wanilj
0

om det ligger i närheten så är det ju bra om du kan få komma och kika samt provrida! Sen är det ju bra att få veta hur mkt hjälp samt vad ägaren förväntar sig och vad du får göra…

etc…:)

LinneaG
0

Fråga hur hästen är, i ridningen och hanteringen. Rida ut själv och med andra hästar, utbildning osv. Finns många frågor =)

bubbelbubbel
0

frågade om det var något problem me dhur jag jobbade, och om det var båda hästarna hon behövde hjälp med, och ja, så får vi väl se vad hon säger…

kemikal
0

Ålder på hästarna kan ju vara bra att veta, likaså storlek. Utbildningsgrad, temperament, hur de är att hantera och rida i olika situationer. Har de ridits eller måste de sätta igång, vilken typ av ridning är de vana vid och vad förväntas av dig, får du träna? Vad finns vid stallet, ridvägar, bana, manege? Ska du mocka, sköta utrustning, fodra, fixa in-/utsläpp, är det ett stort stall?

bubbelbubbel
0

ålder fick jag veta, och storlek, varmblodet vae 160 och tinkern 147..hm, massa frågor kom det ju nu, får fråga vidare om hon svarar :)

emsems
0

varför inte ringa istället? då kan du ju fråga direkt och får svar direkt

bubbelbubbel
0

man kan behöva ett nummer för att ringa, fanns bara mejl.

kemikal
0

Då ska du definitivt fråga efter numret så ni kan prata lite över telefon och du kan känna efter vad det är för människa innan ni bestämmer om provridning.

bubbelbubbel
0

vi får väl se vad hon säger, det kan ju skita sig lite med mitt jobb och sånt..

bubbelbubbel
0

nu står det mellan mig och en tjej till…spännande! :)

gejsa
0

Har du redan provridit?

bubbelbubbel
0

nei, har bara pratat med henne via mejl, men det sista hon skrev var att det stog mellan mig och en till av dom som hört av sig och lät bäst.

gejsa
0

Lustig människa! Jag brukar låta dom som verkar bra komma och provrida. Den som rider bäst och ser ut att kunna hantera hästen bäst och verkligen vill rida få bli medryttare. Det kan man ju inte säga per mejl.

bubbelbubbel
0

nej nej, vet faktiskt inte hur hon gör, men hon kanske bara säger såhär för att lägga upp snällt för mig att den andra redan varit där och passade bättre. haha, jag har faktiskt inte en aning..

gejsa
0

Ja, det visar väl sig. *Ler*

bubbelbubbel
0

förmodligen ja :)

bubbelbubbel
0

jaha, då har jag nöjjet att berätta att jag är den utvalda, *fanfar*
nu är telefonnummret och sådant lämnat, så nu börjas det….Skrattande

gejsa
0

Oj då! Lycka till och hoppas att det går bra att provrida och att även du gillar hästen. Skrattande

bubbelbubbel
0

det känns helt konstigt, jag bara satt och gapade när jag fick mejlet, haha, jaa, det f man ju verkligen hoppas, men tinkrar är fina, och ett stort varmblod, det kan ju bli spännande :)

lisette
0

vad roooligt! :D bilder!!!! ;)

bubbelbubbel
0

bilder kommer när tiden är mogen, haha, nej, men jag måste ju dit först, aaah, hihi :)

Sussi
0

Vad kul!

Berätta sen när du varit där!

Ska själv börja söka efter en medryttarhäst så småningom.

__iE
0

kuuul :D:D

du får skriva sen hur det gick o så :)
när ska du dit o provrida ? =)

bubbelbubbel
0

har inte en aning, det märker vi, men ni lär bli uppdaterade :)

__iE
0

okej, bra de ;) :D

LinneaG
0

Va spännande!