Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 473 ggr
jumpingqueen
0

Min nya älskling!

Remontgrimma!

Jag har ridet på det ofta förut men idag var jag tvungen att prova den på mitt Psykfall" Hon käftade inget alls! Okejj, hon stog på bakbenen lika mkt som vanligt, men hon höll huvudet stilla. Det trodde jag aldrig, hon som ibland vägrara ha på sig engelsknosgrimma, aldrig remont-tji fick jag!

PimTheGreat
0

varför stegrar hon sig?

MiaMaria
0

Kul att det fungerade, men som Pim skriver, varför reser hon?

steffy
0

hästar som reser sig ska man slå ett ägg i huvudet. enligt uppgift ska de lugna hästen. men jag vet inte det.

Lina
0

Om man slår ett ägg eller en vattenbalong i huvudet på hästen så tror den att den har slått i huvet och spräckt skallen. Man ska slå den (usch, låter grymt med slå) när den är på vg upp man ska inte slå när den har  stått en stund.

Lorita
0

#3 jag fick rådet att bita min unghingst i bakhasen om kan sparkade mot mig, du jag har aldrig vågat pröva. Ägg är en gamla huskur och har inget med hästhantering att gör, lägg det i lådan för råd som inte ska prövas.

Jag skulle göra en stor undersökning av hästen och alla utrustning runtomkring för att få reda på varför och sen jogga utifrån det, inkluderat min egen ridning och hästhantering.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning