Smink
Kan inte hålla mig tills nya sajten kommer, måste fråga här bland allt hästfolk =)
När använder ni smink och vad för smink?? Alltså mascara, eyeliner osv, inte märken.

Aldrig! Är allergisk mot allt t o m parfymer och starka dofter.

När jag ska nånstanns, ex Ica, till grannen osv mascara, rouge, puder och nån ljus läppstift.
Till fint, underlags creme, eyeliner, ögonskuggor i oliga matchande toner, mascara, rouge, ögonbryns penna, konturpenna till läpparna, läppstift och puder.
Övrigt: dag och nattcreme varje dag.

Själv använder jag smink när jag ska på jobbet, fest och på stan eller om det är något annat speciellt. Hemma och hos vänner är jag "neutral" om jag inte gjort något speciellt innan. Använder vanligtvis bara mascara, men är det fest så brukar det bli underlagskräm, rouge och eyeliner oxå. Precis nytagen bild på mig, ska på jobbet snart…

Parfym använder jag sällan, lite lite om jag ska på fest, inte annars. Mkt hårspray och annat hårgegga går det ju oxå åt…
Använder inte smink (om man inte räknar med studentbalen och möjligtvis nån mer gång…) Jag är nöjd som jag är och det känns som bortkastade pengar och tid med smink =) (men jag ser inte ner på de som sminkar sig, är ju ens eget val =)

parfym/deo dagligen. mascara ibland på jobb om jag orkar.
ska jag gå någonstans så är det puder, rouge, mascara och ögonskugga.
jag tycker inte jag behöver mer, ofta så krävs det inte så mkt för att man ska lägga märke till mina ögon tex.

Jag sminkar mig fördet mesta dagligen.
vardag: Ögonbrynspenna, maskara och möjligen lite färg på kinderna och läppglans
Party: Underlagscreme, puder, sotade ögon, etc.
Men för mig är det snyggast att alltid ta hand om sitt ansikte och ha en naturlig look.
I perioder får jag sämre hy så för mig är rengöring, ansiktscremer a-o.
Sedan har jag gärna olika "bus" (brunutansol) produkter för att hålla sig i fin färg.
mvh Linda

Sminkar mig när jag åker till stan eller hittar på något med vännerna. Tycker det är skitkul! Kannebo och make up store är bäst! Kul att exprimentera med skuggor i ögonen. drömmen har alltid vart att jobba med det. men verkar inte bli så..
brunkräm- Kannebo
eyeliner-isadora
mascara-kannebo
fixeringspuder-kannebo
ögonskuggor-dior och make up store
läppglas-spelar ingen roll men dior eller make up store helst. Milda färger..

jag använder inte smink.

Åh Smink!!! Jag älskar smink!!!!!!
Jag gör så här: Lägger på ett tjockt tätt lager med kajalpennan på ögonlocken, sedan svart ögonskugga på det (för att det ska bli så svart som möjligt =)
Sen Mascara å sen lägger jag ett ganska tjockt lager ögonskugga under ögonen oxå XD (få inte upp nån skräckbild framför er nu för SÅ farligt e de inte hahah)
Puder å ögonbryns penna oxå!
Å parfymen får man ju inte glömma heler =P
Jättemkt svart runt ögonen ska det vara!
Nån bild får ni inte! ;) hihhii
Njae… Fast en del kompisar har nojja på att sminka mig :p Ganska kul, sålänge det inte går till överdrift ;)

#13 hi hi jag vill osså ju ha ha..gud vad härligt med killkompisar som tål vara sminkdockor:)
jag har smink när jag ids.. mest på fest å så, men även på vardagar när jag känner för det.. inte hemmakvällar osv, utan mest bara om jag ska på stan eller så.. jag har bara mascara och ögonbrynspenna (mina ögonbryn är jätteljusa annars)
Jag e besatt av smink, har typ alltid de, var jag än ska. Polare, stall,stan, fest eller vart som.
Sån e jag =)
Gillat eller hatat ^^
Dom gånger jag inte har de e när jag e sjuk, som idag o.0
/Elin
Linda, det är bara att komma hit ;)

hm, jag har alltid smink då jag ska nånstans, skola, shoppa osv. Men jag grundar bara så jag tror inte att man märker mitt meik så bra. Försöker se så naturlig ut som möjligt.
De jag använder är rouge, kräm och brun penna till ögonbrynen. Till fest smetar jag på lite av varje ;)

Mascara är det enda jag orkar. Känns som att det är rätt onödigt då jag ändå är inne på samma ställe varje dag. Det är ingen glamour över ett lager precis.
Men ska jag ut eller på fest och sådär så kan det väl bli lite ögonskugga o kajal kanske. Jag orkar sällan bry mig så mycket. Det är så jobbigt att tvätta bort det sen ;P

Ja sminkar mig nästan varje dag, när jag ska till skolan eller jobba. Men om jag bara ska till stallet så bryr jag mig inte.
Jag tycker att det är jätte kul med smink, men antingen så är jag för trött eller för stressad för att lägga ner mer än 5 min på det.
Jag har bara mascara och lite ljus ögonskugga på vardagarna.

det kvittar om det är till stallet eller på fest.. Jag sminkar mig när jag känner för det. när jag sminkar mig så använder jag som mest puder, rouge, mascara, eye liner, kajal, ögonskugga..

Använder sällan smink längre förutom när det är fest och då brukar jag nöja mig med mascara och ibland lite puder… Förut när jag gick i skolan kunde jag inte visa mig hemifrån utan mascara som minst, men det hjälpte att göra lumpen för att bli av med det
NÅGON SOM HÅLLER MED OM ATT DET ÄR CP SNYGGT MED KILLAR SOM SMINKAR SIG? kajal osv.
#23 beror på vem xD
/Elin

Killar o smink är det värsta jag vet. Jag ser inte en kille med smink som kille.

#25 håller med dig.
#23# USCH! *burr*
Foundation, kajal och mascara, varje dag. Och en j-vla massa vax och hårspray, om det räknas..;)
#23 Jag håller med dig! Så extremt snyggt med sminkade killar! Fast alla passar ju inte i det, de ska ju ha rätt stil för det såklart. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Om jag bara är hemma en dag så sminkar jag mig inte..
Om jag ska någonstans/folk kommer hem till mig har jag foundation, puder, ögonskugga, mascara..
Ibland så har jag läppglans, men jag har en tendens att slicka mig om läpparna hela tiden, så det skulle inte gå så bra.. ;)
Parfymer:
Naomi Campbell - Sunset
eller
Armani - Summer Mania
#23 och 28 det är kul att vara sminkad, man får ganska ofta roliga reaktioner av folk :p
smink på killar är läckert, men dom ska som sagt var ha rätt stil för det, vet inte om en riktig kostymnisse skulle passa i kajal.
jag har blivit rätt neutral numera, jag orkar inte, träffar ingen annan än dom jag jobbar med, dvs, mamma och 5-6 pers till, och min sambo..men ska jag nånstans så självklart åker det på.
förr i tiden var det ju kajal, eyeliner, mascara och hela kittet, självklart svart. haha.
och min aqua sensation creme får ju icke förglömmas ;P
ett sprut armani eller hugo boss, så luktar man kanon :)
Klart att dom ska ha en speciell stil om dom är sminkade, elle asså, aa:P haha. ni som inte tycker killar ska ha det… varför?

Åhh så mkt svar, så roligt! =) Kul att läsa allas olika vanor =)
Killar med smink?? Nja, ok på vissa men enbart då en tunn linje med kajalen.
Slo - upp till bevis, vi vill se bild (bilder) 
#31 du som sett mig (två gånger ;)) har jag rätt stil för sånt? :p

Lisette, din första bild njäää, andra, helt ok, ngt mkt smink bara.
Slo, åhhh Kapten Jack Sparrow *smälter* Oxå lite för mkt i min smak men ja helt ok.
MARILYN MANSON <3 jonny depp(stavas?) är också jävligt snygg i det!
hur länkar man till bilder som ni gjorde ?
joo slo, det kan du nog ha, färga håret svart så jo, det skulle jag nog säga ;)
mm…johnny depp…mmm…marilyn manson…
dave navarro passar i smink, men han är inte så snygg….

oh SLOOO TACK! hur kunde jag glömma? men enbart som sparrow, ingen annan karaktär är han sexig som. ;)
#38 du markerar ordet som du vill använda. sen tar du länken ovanför rutan du skriver i. upp kommer en ruta där du skriver in/klistrar in länken…
Thihi! det funkade :D var bara tvungen att prova ;)

Jag sminkar mig sällan…kan hända nån gång i halvåret o då är det lite ögonskugga o mascara.
typ sånna som han passar i smink:)
#39 har mörkrött hår nu ;)
#40 har du inte sett sleepy hollow eller?! Och vissa delar i The Libertine :p

#32 Jag tycker att killar i smink är så fruktansvärt osexiga! Det är bara fult.

Idag hade vi skolfotografering i skolan, och två killar i klassen kom med fullt med smink på sig, dock för skojs skull. Men gud så kul det såg ut!

Jo, men en del killar med smink är ju uuurläckra! Spec Johnny Depp! Åh…. =P
Killarna i Greenday passar ju förjävla bra i smink!

#23# Killar i smink är riktigt äckligt.
Men Depp hade ju det för en film, tror inte att han går runt så dagligen! :P Men han är VÄLDIGT snygg!
Jag har väll, foundation, puder, ibland flytande eyeliner när jag hinner. :P, mascara, penna under ögonen, ögonskugga, rouge, läppglans osv… Här är jaaag. Hittade ingen närbild. :(

#45 jag kommer inte ihåg sleepy hollow, såg den på bio och tyckte den var urkass… :D
det enda bra med sleepy hollow är väl att hästen är snygg….har jag för mig. borrade nog mest ner huvudet i kudden, hatar skräckis.
lisette och bubbel, nej! Den är ju störtskön :D Det kallar jag skräckis med klass ;)
skräckis med klass. haha, jag minns att den var läskig som allt annat, var ensam när jag tittade på den med, inte bra. haha.
får väl kanske kika m på den, står ju i skåpet.
har ni sett skeleton key ?

#17 säger du det så ha ha

putt