Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 453 ggr
jumpingqueen
0

Hur mkt sover du?

Ja, hur länge sover du ungefär varje natt?

Annette
0

6 timmar.

Maja
0

I natt blev det fyra timmar.. ;) Men det blir oftast 6-7 timmar under vardagar, mer på helger.. :)

FummelFia
0

Allt mellan 6-12 timmar.

jumpingqueen
0

Jag känner mej rätt onormal, jag sover mellan 2 å 4 timmar varje natt och är ADRIG trött… E inte det konstigt? Oftare två timmar än 4…

[slo]
0

9-11 timmar typ… Det är härligt att vara mellan två jobb :D

Lorita
0

7-8 timmar

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

SarahPeace
0

8-9 h på vardagar

helger varierar det. är uppe längre , sen kliver ja upp vid 7 o tar ut hästarna ,sen går ja o lägger meej igen :P

Mandysan
0

ca 9 h

Maja
0

#5 - "Det är härligt att vara mellan två jobb" - Vissa kallar det arbetslös.. ;) Hahahahahahahahaha.. Nej, usch, vad elak jag är.. :P

[slo]
0

Juve, det är bara när det inte är självvalt som det kallas arbetslös ;)

Maja
0

Haha.. Ja, så kan man ju också se på det.. ;P Hahahahahaha..

gejsa
0

Jag sover oftast 8-9 timmar varje natt.

Sehvrin
0

väligt ofta blir det 5 - 6 timmar, men jag borde sova mellan 7 - 8 timmar….

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bebbe
0

6-8 timmar

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PimTheGreat
0

ändrat mina sovvanor lite. innan sov jag kanske 4-6 timmar men nu jobbar jag och när man då har heltidsjobb,hästar, familj och hus så e jag trött tidigt så…mellan 23-07 = 8 tim. Kan variera något

elin
0

när jag går i skolan så äre 6 timmar. I know, jag e knäpp.
När jag e ledig blire la 8 timmar.

/Elin

shirley
0

ca7timmar

Tigrou
0

5-6 timmar

reddie
0

Det blir oftast mellan 5-7 timmar.

Linda
0

i bland..tyvärr allt för ofta bara 4!! timmar, men så jobbar jag ju så konstigt.

-Men vill jag känna mig vacker morgonen därpå vill jag gärna sova åtminstånde 8!

RussPower
0

typ 4-5 timmar.. och så går jag i skolan 8timmar om dan.. hem.. träna min Oval.. laxor.. datorn.. stallet.. datorn.. mat…sova! äter inte mkt heller;P

Thinka
0

ca 6 timmar

Lina
0

jag sover 9 h på vardagar men skulle behöva minst 1h till:/ på helgerna kan det vara allt från 0-11 h beroende på vad för skit men har hittat på natten innan;)

CarCar
0

ca 8h varje natt sover jag, det måste jag för att orka med dagen efter :)

lisette
0

så länge jag kan. gick och la mig 22,30 igår och vaknade 8 idag. ändå var jag inte utvilad. jag behöver min sömn..

bubbelbubbel
0

jag varierar min sömn, på helgerna sover jag som en tok, och kan lätt sova 10-12 timmar, när jag jobbar förmiddag, sover jag runt 6-7 timmar, och när jag jobbar eftermiddag, typ 8-9 :)

CBA
0

7-8 timmar till vardags och 8-10 timmar på helgerna….minimum för mig är eg. 8 timmar. Sover jag för lite blir jag sur och jäklig och får tillslut migrän om sovförlusten får pågå för länge.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

oj, allt mellan 5 och 12 timmar, bör sova runt 8 för att må bra och va pigg

Sandra
0

Jag kan lätt sova 12 timmar. Men vardagar blir det ungefär 8 h/natt. Natten mellan fredag o lördag är nog värst. Kan somna vid 8 o vakna 10 på lördags förmiddagen. Visserligen är jag ju utvilad då också. Finns inget skönare än att sova.

bebbe
0

Det verkar som om 75% är piggelinor och 25% är Törnrosor

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

wewwa
0

Mellan 6-7 timmar. Jag är väldigt morronpigg, så det är ungefär lika länge på helger.

mazze
0

Ok, mellan 6-8 timmar enbart för att jag jobbar annars är jag en äkta törnrosa o kan sova hur mkt som helst.

Therese_Melberg
0

5-8 h i veckorna, 5-10 h på helgen…

jen
0

jag  sover mellan 8-9 timmar vilket jag måste, annars orkar jag ej med dagarna…jag är väl en   "törnrosa" kan jag tro

Peppe
0

8h ganska exakt hela veckan

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

kemikal
0

Typ 8-9 h… Sover ofta dåligt, så det blir ju så att man tar igen med mängden istället. Men 8 h är egentligen minimum för mig, behöver ordentligt med sömn även annars.

Anna Johansson
0

5-8 timmar

jumpingqueen
0

IO natt sov jag 45 Minuter!!!! Tjoohoo:D

Det längsta jag varit uppe är 47 timmar i sträck nästan… Jag låg å vilade 15 min…

NinaToy
0

Jag sover typ 8 timmar… men på helgerna ungefär 12 timmar, för att vara riktigt utvilad så måste jag sova 12 timmar. :P

[slo]
0

#38 jag har varit vaken 55 timmar typ… Men sen sov jag nästan ett dygn :D

Ida_79
0

genomsnitt ca 7 timmar..

Wanilj
0

oj, runt 7-8 timmar med diverse avbrott! Min bästa dressyrritt gjorde jag då jag jobbat natt och inte hunnit sova innan…. kanske för att jag var så trött att jag inte var nervös!:)

Alex
0

Alldeles för lite..:P Blir runt 5 timmar på vardagar. Varierande på helgerna beroende på hur länge jag sover på morgonen, och vad jag gör kvällen innan. Den här helgen har det vart ca 4 timmar båda nätterna. Och jag som hade satsat på att vara pigg i skolan imorgon.. det blev visst inte så lyckat ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Jag sover i snitt ca 5-7 timmar per vecka. Inte så mycket. Men det funkar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

5-7 timmar PER VECKA?! är du säker på att det inte är per natt…?

thilda-
0

ca 7-6timmar.. och i natt blev de visst bara 1½timme.. haha ;D

gejsa
0

#44# Ha, ha Åsa hur kommer det sig att jag inte tror på dig nu. Flört

lisette
0

jag tror faktiskt intte hon har skrivit fel, om jag förstått det rätt har hon sömnproblem.. :D

gejsa
0

Jo, det vet jag med. Men en människa kan inte fungera om den bara sover 5-7 timmar per vecka. Det är ju i snitt 1 timma per natt. Tänk dig själv! Flört

Kratern
0

C:a 8 tim.

Heda
0

Ja alla är vi olika,men jag skulle aldrig orka med dagen fall jag sov mindre än 4 timmar per natt,jag sover 8-10 tim,det är ju så skönt att bara få soooova;D

Sandra
0

#49 Det beror väl på hur man ser det. Om vi andra har 7 dagars veckor, så kanske Åsa har bara 4 dagars veckor. Om hon har sömnproblem. Så kanske 1 dag för henne är 2 av våra. Är du med på hur jag tänker? Alltså hon vaknar på måndagmorgon, o är vaken fram till onsdag morgon för att hon inte kan sova.

Oj, nu blev det invecklat. Men det är svårt att förklara. Men är man van att göra veckorna till 4 dagars vecka. Så kanske det inte är så tokigt ändå?

Älskar_hästar
0

7-8 timmar

[slo]
0

#52, hmm… Det låter rimligt faktiskt. Undrar om man ska pröva det, vara uppe en natt, sova en :p

gejsa
0

#52# Nej du, jag hänger verkligen inte med ditt svammel. Fundersam

geea
0

Ca 8 timmar sover jag per natt…